MS Windows
briani 27239
WinME på bærbar/ FireWall, Rumænsk tastatu~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-08-04 15:37

** Windows ME løsninger **

Hejsa - kunne I hjælpe mig?

1. Sprog på WinME:
En fix detalje i XP er at man kan skifte sprog/ tastatur på proceslinjen.
Jeg har brug for at kunne skifte sprog i WinME, mellem dansk - engelsk og
Rumænsk tastatur.
Kan man dette i WinME, altså så Æ Ø Å bliver til andre taster? På en hurtig
måde?

2. Firewall.
Jeg har installeret en gratis FireWALL påWinMe (ZoneAlarm ). På en 233 Mhz
bærbar. Og jeg syntes den trækker det hele meget ned i hastighed.
Findes der en anden, og gratis software firewall som ikke tager så megen
processor kraft? (Den firewall som er indbygget i Xp - er den ikke mindre
krævende?)

3. I WinME er der en InternetExplorer 5.5.
Er det vigtigt at opgradere til 6.0 eller lign? Det jeg spørger til er
sikkerheden og funktioner på hjemmesiderne, kan alle siderne på nettet
stadig indlæses fint?

4. Har læst mig frem til at det er godt at slå systemgendannelse fra - og
det har jeg så gjort. Har også installeret et virus prg, og opdateret på
'Windows Update'. Jeg har valgte at springe Direct9x over. Er den meget
nødvendig?

5. Har I råd vedr. WinME så den starter op så hurtig som muligt? Har I
*andre* vigtige råd mht WinMe, jeg har nul erfaringer med denne. Evt et link
med råd?

Glæder mig til svar! Hilsen Thomas - som er igang med at installere for en
Rumænsk pige (12 år), hun er på kort besøg her i sommerferien.
Kunne også bruge nogle gode gratis skole prg til hende, det må blive en ny
tråd!

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-08-04 16:44

> Findes der en anden, og gratis software firewall som ikke tager så
> megen processor kraft? (Den firewall som er indbygget i Xp - er den
> ikke mindre krævende?)

Neej - tror I denne er ok - fylder jo intet:
http://www.tucows.com/preview/337259.html
/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-08-04 16:47

Thomas Jacobsen wrote:

> Neej - tror I denne er ok - fylder jo intet:
> http://www.tucows.com/preview/337259.html
> / Thomas

Duer ikke til WinME - men det gøre denne:
http://www.tucows.com/preview/356586.html

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-04 17:56

Se inline.

On Mon, 2 Aug 2004 16:37:23 +0200, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

> [...]
>Rumænsk tastatur.
>Kan man dette i WinME, altså så Æ Ø Å bliver til andre taster? På en hurtig

Ja, på samme måde som i XP (dog uden muligheden for at skifte på
proceslinjen) Kontrol panel | Internationale indstillinger | Keyboard.

> [...]
>Er det vigtigt at opgradere til 6.0 eller lign? Det jeg spørger til er
>sikkerheden og funktioner på hjemmesiderne, kan alle siderne på nettet

Selvfølgelig kan alle sider indlæses i IE6 på samme måde som i IE55.
Hvis du vil have de ting som er nye i IE6 så opgrader.

>'Windows Update'. Jeg har valgte at springe Direct9x over. Er den meget
>nødvendig?

Kun hvis du har spil der kræver den.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 02-08-04 19:56

Jens Peter Karlsen wrote:
> Se inline.

Hvad betyder 'Se inline' ?

Og tak for svar!!! Mon man kan lave en genvej til Internationale
indstillinger | Keyboard?

/ Thomas

Fra : Mathias

Dato : 06-08-04 15:40

Thomas Jacobsen wrote:

> Hvad betyder 'Se inline' ?

Ikke sikker, men tror det er en sammentrækning af
se-det-jeg-har-skrevet-under-det-jeg-har-citeret-fra-dit-tidligere-indlæg :)

> Og tak for svar!!! Mon man kan lave en genvej til Internationale
> indstillinger | Keyboard?

Det kan man, desværre kun med Int. indst., ikke Keyboard, du skal bare -
inde i kontrolpanet - finde "Internationale indstillinger" og trække den
hen på skrivebordet / ind i en mappe, Windows vil brokke sig og sige at
du ikke kan flytte den, og spørger om du vil oprette en genvej istedet,
sig ja.

--
Mvh. Mathias