MS Windows
briani 27239
reparere filer, genskabt data, åbne billed~
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 01-08-04 01:24

Jeg har en masse billeder/data der er genskabt efter at have slettet
partitioner, oprettet nye og formateret. Ja man skulle tro at alt var væk,
men efter at have konsulteret Svend Olaf disk ekspert, kunne jeg flytte ca.
2,5 gb data som var gode filer. I følge easyrecovery pro 6 ( S.V. anbefaler
ingen programmer her)
Men - jeg kan se hvad billederne hedder, fx. "Asger spiser mad", men kan
ikke åbne / tilgå
dem. Det ser ud til at de fylder lige så meget som tidligere. Jeg har prøvet
forskellige fremvisere, media player, irfan, photoshop5.5, Paint osv. Jeg
har prøvet at omdøbe fil typen til JPEG. Men jeg får stadig de samme
fejlmeddelelser.

1 hvordan åbner jeg dem

2 hvor er der mere facts om at reparere filer (ikke noget med virus

Windows billed- og faxfremviser:

"der er ikke noget eksempel"

Photoshop:

"Arithmetic coded JPEG files is not implemented" JPEG

"Unknown or invalid JPEG marker is found" jpg

Image ready:

"An compression error occurred" JPEG jpg

Media player:

"forkert parameter" JPEG jpg

Fejlmeddelelse 80070057 på url

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/support/mperr.asp?prd=Windows&
spb=MediaPlayer&pver=8.0.0.4491&os=WinNT&over=5.1.2600&olcid=0x406&clcid=0x4
06&id=80070057

Paint:

"ikke gyldig bitmapfil eller formatet underst. ikke" JPEG jpg

Irfan:

"kan ikke huske længere..."

Er jeg overhovedet i den rigtige gruppe?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-04 04:58

Du må se i øjnene at billedfilerne er korupte og ikke står til at
redde.

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 01-08-04 09:58

Er det den "rigitge" gruppe ?
Eller er der en anden som måske kunne give andre mu

Fra : Kispus

Dato : 01-08-04 11:02

"Jens Jacob Buus" <jjbuus12@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er det den "rigitge" gruppe ?
> Eller er der en anden som måske kunne give andre mu

????? Forstår ikke !!
John

Fra : Kispus

Dato : 01-08-04 07:48

> [...]
> forskellige fremvisere, media player, irfan, photoshop5.5, Paint osv. Jeg
> har prøvet at omdøbe fil typen til JPEG. Men jeg får stadig de samme

Du har sørme da haft nok at bestille, har du prøvet "Paint Shop Pro" ?
Jeg kom til, ved en fejl, at formatere mit D-drev, men fik genskabt det
meste
igen, jeg havde vel en 1000 billeder og dem har jeg så igen i dag.
Hilsen John

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 01-08-04 09:52

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse news:410c9238$0$244

> Du har sørme da haft nok at bestille, har du prøvet "Paint Shop Pro" ?
> Jeg kom til, ved en fejl, at formatere mit D-drev, men fik genskabt det
> meste
> igen,

jo men nu er der kun den genskabte data jeg har og lege med. Disken er taget
i brug igen, da regnede med at der var nogle "hajer" til reparere filer
eller tilgå dem.

De virker på ingen måde korupte, da alle atributter på filerne bliver læst
rigtigt, og som sagt ser det meget ud til at de fylder lige så meget som
oprindeligt.

Fra : Kispus

Dato : 01-08-04 11:05

> [...]
> rigtigt, og som sagt ser det meget ud til at de fylder lige så meget som

Forstår ikke rigtigt hvad du mener, jeg genskabte disken og
åbnede billederne i PSP og der var ingen prob.
John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-04 12:09

Jens Jacob Buus skrev:

>jo men nu er der kun den genskabte data jeg har og lege med. Disken er taget
>i brug igen, da regnede med at der var nogle "hajer" til reparere filer
>eller tilgå dem.

Du kunne jo prøve at lægge en af filerne op i dk.binaer eller
uploade den til en server.

Så kan vi andre jo prøve om vi kan få den åbnet og fortælle, hvad
vi har gjort.
--
Knud

Fra : Kispus

Dato : 01-08-04 12:31

> Så kan vi andre jo prøve om vi kan få den åbnet og fortælle, hvad
> vi har gjort.
> --
> Knud

´Go´ ide´
John

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 01-08-04 19:12

> Du kunne jo prøve at lægge en af filerne op i dk.binaer eller
> uploade den til en server.
>
> Så kan vi andre jo prøve om vi kan få den åbnet og fortælle, hvad
> vi har gjort.

Der ligger to på dk.binaer nu, og jeg beklager at de ikke kom sammen med
indlægget
tak for det Knud

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 01-08-04 20:04

"Jens Jacob Buus" <jjbuus12@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Og Nimo codec installeret + en eller anden pakke til Nero