MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flytning af hukommelse
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 30-07-04 21:13

Hvordan er det lige, at man flytter hukommelse fra C-drev til D-drev?? - Jeg
får ustandselig meddelelse om, at nu er der næsten ikke mere hukommelse
tilbage på D-drevet, som jeg bruger meget til fotos o.l. - På C-drevet
derimod har jeg masser af plads.

Mvh
Erik

---

Fra : ///JJ

Dato : 30-07-04 21:21

Erik Kirkeby Rasmussen wrote:
> [...]
> ikke mere hukommelse tilbage på D-drevet, som jeg bruger meget til
> fotos o.l. - På C-drevet derimod har jeg masser af plads.

Ehh - dit spørgsmål giver ikke megen mening!
Først og fremmest har hukommelse intet med et drev at gøre. Så præciser
gerne om du mangler plads på din disk eller du mangler hukommelse i din pc.

Hvis jeg gætter på hvad du mener, skal du heller ikke flytte din swap-fil
fra C til D, hvis det er på D du mangler plads. Det giver jo ingen mening.
Men skriv gerne hvad du egentlig mener... så kan vi måske hjælpe dig.

///JJ

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 31-07-04 10:07

Undskyld!! - Jeg mener naturligvis lagerplads! - Det er min hukommelse, der
er noget i vejen med!

Disken har 61 GB plads, hvoraf de 44,7 ligger på C-drevet og resten på
D-drevet (dokumentdrevet). - På C-drevet er der 36,6 GB ledig plads, og det
er noget af det som jeg gerne vil flytte til dokumentdrevet. (XP Home)

Erik

---

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-04 10:10

Erik Kirkeby Rasmussen skriver:

> Disken har 61 GB plads, hvoraf de 44,7 ligger på C-drevet og resten på
> D-drevet (dokumentdrevet). - På C-drevet er der 36,6 GB ledig plads, og det
> er noget af det som jeg gerne vil flytte til dokumentdrevet. (XP Home)

Partition magic.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Pophaar

Dato : 31-07-04 10:44

Husk backup før, under og efter!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-04 12:58

Pophaar skriver:

> Husk backup før, under og efter!

Backup efter ???

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-04 13:48

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Backup efter ???

Og under?

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-04 10:41

Erik Kirkeby Rasmussen skrev:

>Undskyld!! - Jeg mener naturligvis lagerplads! - Det er min hukommelse, der
>er noget i vejen med!

Det er klart - når du sådan ligger og flytter rundt på den ...

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-07-04 21:24

Erik Kirkeby Rasmussen skrev:

>Hvordan er det lige, at man flytter hukommelse fra C-drev til D-drev?

Du mener "(lager)plads"?

Det gør man ikke lige. Det kan ikke lade sig gøre med en rå
Windows.

Du bliver nødt til at skaffe Partition Magic. Den kan justere på
drevenes størrelse uden at ødelægge data.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-07-04 02:12

Det tvivler jeg stærkt på, et drev på f.eks. 10GB er nu engang et drev
på 10GB. Taler vi derimod om to partitioner på samme drev kan
Partition Magic gøre den ene større på bekostning af den anden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-04 10:43

Jens Peter Karlsen skrev:

>Det tvivler jeg stærkt på

Hvad tvivler du på?

PM kan godt gøre et drev mindre og efterlade det tiloversblevne
som unyttig plads, men naturligvis var min plan at det straks
skulle overføres som udvidet plads på det andet drev.

>10GB er nu engang et drev på 10GB.

.... lige til PM tager ved det.

Det lyder som om du ikke kender programmet?

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-04 04:48

Se inline.

On Sat, 31 Jul 2004 11:43:07 +0200, Bertel Lund Hansen

>Hvad tvivler du på?

Tja, jeg besvarede dit indlæg så prøv at tænke dig rigtig godt om. Med
lidt held går det op for dig at jeg jo nok hentydede til det du skrev.

>PM kan godt gøre et drev mindre og efterlade det tiloversblevne
>som unyttig plads, men naturligvis var min plan at det straks
>skulle overføres som udvidet plads på det andet drev.

Nej, som jeg skrev er det ikke muligt. Den kan derimod gøre det med to
partitioner på samme drev. Heldigvis viste det sig at det drejede sig
om to partitioner, ellers havde han måske nu fortvivlet prøvet at
følge rådet med to drev og ikke kunnet forstå hvorfor det ikke
virkede.
Jeg ved godt at man ofte (fejlagtigt) omtaler partitioner som drev,
derfor er det vigtigt at man sørger for at skelne, når man rådgiver
folk der måske ikke er så erfarne, når det som her gør en væsentlig
forskel om han virkelig mente to drev eller der var tale om to
partitioner på et fysisk drev. Det sidste viste sig heldigvis at være
tilfældet her, men næste gang viser det sig måske at der virkelig
tales om to forskellige drev. Hvis han så går ud og køber Partition
Magic på dit råd, og så opdager at det ikke kan gøre det ønskede. Tror
du så ikke han bliver sur?

>Det lyder som om du ikke kender programmet?

Næh, du glemte bare at der er forskel på fysiske drev og partitioner.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-04 15:19

Jens Peter Karlsen skrev:

>Jeg ved godt at man ofte (fejlagtigt) omtaler partitioner som drev,

Du har helt ret i at jeg i mit svar burde have været opmærksom på
den forskel.

--
Bertel