MS Windows
briani 27239
"A Network Cable is unplugged"
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 29-07-04 21:38

Pludselig er min computer (XP1700 med WinXP Pro US) begyndt at opføre sig
underligt.

Med ujævne mellemrum siger den "A Network Cable is unplugged" og
forbindelsen til nettet forsvinder et kort øjeblik. Det betyder, at
streaming forsvinder, MSN Messenger logger af og downloads stopper.

Min forbindelse er fra Tele2ADSL, og jeg er forbundet vha. et ældre 3Com
NIC gennem en Topcom-router. Det har som sagt kørt upåklageligt i denne
config i mindst et år.

Og jeg kan sagtens forbinde min Pocket PC via WiFi over routeren, så det
er næppe forbindelsen ud af huset - men hvad er det så?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 29-07-04 22:07

> Og jeg kan sagtens forbinde min Pocket PC via WiFi over routeren, så det
> er næppe forbindelsen ud af huset - men hvad er det så?

Et dårligt netkort
Et dårligt kable
Et dårligt stik på dit netkort
Et dårligt stik på din router

Find selv på flere, men fejlen ligger på det fysiske lag

Allan Bach

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-07-04 23:04

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
> Find selv på flere, men fejlen ligger på det fysiske lag

Routere der her problemer med at håndtere mange connections
kan blive bragt i knæ og resultere i denne fejl ved anvendelse
af f.eks. P2P-programmer.
Det var en andel mulighed udover de åbenlyse du har nævnt.
--
Peter J

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 30-07-04 14:21

> Routere der her problemer med at håndtere mange connections
> kan blive bragt i knæ og resultere i denne fejl ved anvendelse
> af f.eks. P2P-programmer.
> Det var en andel mulighed udover de åbenlyse du har nævnt.

Helt klart, også en mulighed, som jeg brude have taget med (men er fejlen så
ikke også på det fysiske lag (på grund af "software" i routeren blive
belastet mere end 100%, så den faktisk "genstarter/lukker ned"))

Allan Bach

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-07-04 14:27

> Helt klart, også en mulighed, som jeg brude have taget med (men er fejlen

> ikke også på det fysiske lag (på grund af "software" i routeren blive
> belastet mere end 100%, så den faktisk "genstarter/lukker ned"))

Jeg var ikke uenig med dig i hvilket lag fejlen ligger på.
Jeg ville bare komme med et tip mere til hvad det konkret kunne være :)
--
Peter J

Fra : Hans

Dato : 30-07-04 08:01

Kasper Hyllested wrote:
> [...]
>
> Og jeg kan sagtens forbinde min Pocket PC via WiFi over routeren, så
> det er næppe forbindelsen ud af huset - men hvad er det så?

Prøv og læg mærke til om dine afbrydelser følger et mønster i tiderne
herunder:

Lease time : 1800 seconds
Renewal time: 900 seconds
Rebind time : 1500 seconds

Det er de tider du får fra Tele2's nye DHCP server.

Hans

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-07-04 13:18

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Renewal time: 900 seconds
> Rebind time : 1500 seconds
>
> Det er de tider du får fra Tele2's nye DHCP server.
Nu har han en Topcom router imellem hans netkort og hans Tele 2 forbindelse,
som sørger for hans LAN-forbindelse - så tror næppe ovenstående løsning kan
bruges til noget.

/MD

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 30-07-04 13:24

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message
> [...]
forbindelse,
> som sørger for hans LAN-forbindelse - så tror næppe ovenstående løsning

DHCP Release har heller ikke noget med "Network Cable Unplugged". Den fejl
får man kun, hvis der er problemmer med det fysiske lag, som skrevet andet
steds.

Hvis alt andet glipper, ville jeg prøve med sprit og en vatpind.

Morten

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 31-07-04 13:32

Jeg har prøvet at opdatere firmwaren i routeren - det hjalp ikke.
Der er ingen intervaller i afbrydelserne - der kan gå længe imellem, og
der kan gå et halvt minut.

Nu har jeg i stedet plugget kablet direkte i netkortet uden om routeren,
og det hjælper umiddelbart. Ingen afbrydelser so far. Så næste skridt må
være at prøve at skifte kablerne. Ikke sandt?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-04 13:54

Kasper Hyllested skriver:

> Jeg har prøvet at opdatere firmwaren i routeren - det hjalp ikke.
> Der er ingen intervaller i afbrydelserne - der kan gå længe imellem, og
> der kan gå et halvt minut.

Er det routeren, er et fordi den dør (rent elektrisk)

> Nu har jeg i stedet plugget kablet direkte i netkortet uden om routeren,
> og det hjælper umiddelbart. Ingen afbrydelser so far. Så næste skridt må
> være at prøve at skifte kablerne. Ikke sandt?

Jo, eller routeren

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe