|
| Servicepack 2 til winXP dk? Fra : bme |
Dato : 28-07-04 11:56 |
|
Er der nogen der ved hvornår den bliver frigivet?
/bo
| |
Thomas G. Madsen (28-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 28-07-04 12:07 |
|
bme skrev:
> Er der nogen der ved hvornår den bliver frigivet?
Kun Microsoft ved det med sikkerhed.
Mange tror på August, men det er ikke andet end spekulationer.
--
Hilsen
Madsen
| |
N_B_DK (29-07-2004)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 29-07-04 12:14 |
|
Thomas G. Madsen wrote:
> Kun Microsoft ved det med sikkerhed.
Tror end ikke MS ved det med sikkerhed, så havde de nok oplyst datoen :)
--
MVH.
N_B_DK
Fjern spam før besvarelse.
| |
Thomas G. Madsen (02-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 02-08-04 12:32 |
|
Jens Peter Karlsen skrev:
> Folk der havde sat deres SP1 til at besøge V5 blev en tid
> viderestillet til V4 automatisk. Denne viderestilling er nu
> ophørt. Så en del har pludselig opdaget at de er tilbage på V5
> uden at have gjort noget bevidst for det.
Nå på den måde. Så er jeg med. :)
--
Hilsen
Madsen
| |
Thomas G. Madsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 29-07-04 12:17 |
|
N_B_DK skrev:
> Tror end ikke MS ved det med sikkerhed, så havde de nok oplyst
> datoen :)
Det er der selvfølgelig noget om, men mon ikke de på nuværende
tidspunkt har en plan om en frigivelsesdato? Det tror jeg nu,
men de holder den nok tæt ind til kroppen i tilfælde af, at de
endnu engang ikke kan overholde den, fordi noget skal laves om.
--
Hilsen
Madsen
| |
N_B_DK (29-07-2004)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 29-07-04 17:25 |
|
Thomas G. Madsen wrote:
> Det er der selvfølgelig noget om, men mon ikke de på nuværende
> tidspunkt har en plan om en frigivelsesdato?
Jo det har de da, og de siger jo at de forventer at det bliver i august
> Det tror jeg nu, men de holder den nok tæt ind til kroppen i tilfælde af,
at de
> endnu engang ikke kan overholde den, fordi noget skal laves om.
Tror ikke det kommer bag på mange hvis den bliver udskudt endnu engang, den
service pack har jo taget en del flere ressourcer end de havde regnet med
(der er flere andre ting som de havde planlagt at udgive i år, men som nu er
udskudt til 2005 pga SP2)
--
MVH.
N_B_DK
Fjern spam før besvarelse.
| |
Thomas G. Madsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 29-07-04 17:36 |
|
N_B_DK skrev:
> Tror ikke det kommer bag på mange hvis den bliver udskudt
> endnu engang,
Det skulle heller ikke undre mig, men hellere det end at få
noget halvfærdigt skrammel smidt ud til folket. Sådan ser
jeg på det i hvert tilfælde.
> den service pack har jo taget en del flere ressourcer end de
> havde regnet med
Det er nu ikke min oplevelse eller mener du MS' ressourcer?
SP2 RC1 og nu RC2 kører mærkbart hurtigere sammenlignet med SP1
her. Det eneste punkt hvor SP2 er langsommere, er når jeg lukker
eller genstarter computeren, men det er jo ikke noget man gør
hver dag, så det gør ikke mig det store.
Jeg har godt nok også barberet den godt og grundigt ned i
kørende tjenester, men det samme er tilfældet på min SP1-
installation.
> (der er flere andre ting som de havde planlagt at udgive i
> år, men som nu er udskudt til 2005 pga SP2)
Ja, der er vist en del. Windows Update V5 og WMP 10 f.eks.
--
Hilsen
Madsen
| |
N_B_DK (29-07-2004)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 29-07-04 18:25 |
|
Thomas G. Madsen wrote:
> N_B_DK skrev:
>
>> Tror ikke det kommer bag på mange hvis den bliver udskudt
>> endnu engang,
>
> Det skulle heller ikke undre mig, men hellere det end at få
> noget halvfærdigt skrammel smidt ud til folket. Sådan ser
> jeg på det i hvert tilfælde.
>
>> den service pack har jo taget en del flere ressourcer end de
>> havde regnet med
>
> Det er nu ikke min oplevelse eller mener du MS' ressourcer?
MS ressourcer, WUS (windows update server, som jeg havde set frem til)
skulle have været på gaden midt i 2004 / sidst på året, men er desværre
udskudt til engang 2005.
--
MVH.
N_B_DK
Fjern spam før besvarelse.
| |
Jens Peter Karlsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 29-07-04 22:32 |
|
Windowsupdate v5 er ikke udskudt. Lanceres som planlagt samtidig med
WIN XP SP2. Grunden til at de to er knyttet til hinanden kan jeg ikke
komme ind på.
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
On Thu, 29 Jul 2004 18:35:49 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
>Ja, der er vist en del. Windows Update V5 og WMP 10 f.eks.
| |
Thomas G. Madsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 29-07-04 20:57 |
|
N_B_DK skrev:
> MS ressourcer,
Ok.
> WUS (windows update server, som jeg havde set frem til) skulle
> have været på gaden midt i 2004 / sidst på året, men er
> desværre udskudt til engang 2005.
Står WUS ikke for Windows Update Services?
--
Hilsen
Madsen
| |
Jens Peter Karlsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 29-07-04 22:25 |
|
Jo.
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
On Thu, 29 Jul 2004 21:57:22 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>Står WUS ikke for Windows Update Services?
| |
Thomas G. Madsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 29-07-04 23:15 |
|
Jens Peter Karlsen skrev:
> Windowsupdate v5 er ikke udskudt. Lanceres som planlagt
> samtidig med WIN XP SP2.
Subject: Re: Windows Update version 5
From: "Jupiter Jones [MVP]" <jones_jupiter@hotnomail.com>
Newsgroups: microsoft.private.xpsp2.general
<news:eDPWD9EdEHA.2440@cpmsftngsa05.privatenews.microsoft.com>
| No, V5 is NOT SP2.
| They are different.
| The release dates for both will most likely be different.
Jeg har dog godt bemærket, at V5 følger med til RC-versionerne,
men ifølge ovenstående kunne man godt få den tanke, at V5 ikke
nødvendigvis følger med til SP2 RTM og de opdaterer jo den V5
hele tiden og så igen. I går hentede jeg en ny udgave for tredje
eller fjerde gang indenfor den måneds tid, hvor jeg har haft
RC2 installeret.
> Grunden til at de to er knyttet til hinanden kan jeg ikke
> komme ind på.
Piratkopieringshalløj velsagtens. Jeg fik ved en fejltagelse
installeret V5 på min SP1-installation, hvilket resulterede i,
at jeg ikke længere kunne hente noget fra Windows Update da
siden påstod, at min produktnøgle ikke var gyldig. Det sker
derimod ikke med V4. Mange brugere med fuldt lovlige Windows-
versioner, kæmper tilsyneladende med det problem med V5 for
tiden. Det tyder det på i microsoft.private.xpsp2.*-grupperne
i hvert tilfælde.
--
Hilsen
Madsen
| |
N_B_DK (30-07-2004)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 30-07-04 02:41 |
|
Thomas G. Madsen wrote:
> tiden. Det tyder det på i microsoft.private.xpsp2.*-grupperne
> i hvert tilfælde.
Hvor finder man lige den gruppe ? :)
--
MVH.
N_B_DK
Fjern spam før besvarelse.
| |
Jens Peter Karlsen (31-07-2004)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 31-07-04 01:56 |
|
Det er hvad der sker når man ikke læser instruktionerne.
For tiden virker betaen af Windowsupdate V5 kun med XP SP2.
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
On Fri, 30 Jul 2004 00:15:09 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>derimod ikke med V4. Mange brugere med fuldt lovlige Windows-
>versioner, kæmper tilsyneladende med det problem med V5 for
>tiden. Det tyder det på i microsoft.private.xpsp2.*-grupperne
>i hvert tilfælde.
| |
Thomas G. Madsen (30-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 30-07-04 14:46 |
|
N_B_DK skrev:
> Hvor finder man lige den gruppe ? :)
Hvis du vil tilgå den via din newsreader så:
news://privatenews.microsoft.com
Account Name: privatenews\sp2user
Password: password
Serveren har 11 grupper, som alle har noget med SP2 at gøre.
Du kan vist også tilgå dem via et web-interface, men hvem gider
at bruge sådan noget, når man har en newsreader? ;)
--
Hilsen
Madsen
| |
N_B_DK (30-07-2004)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 30-07-04 16:44 |
|
Thomas G. Madsen wrote:
> N_B_DK skrev:
>
>> Hvor finder man lige den gruppe ? :)
>
> Hvis du vil tilgå den via din newsreader så:
> news://privatenews.microsoft.com
> Account Name: privatenews\sp2user
> Password: password
Takker ;)
> men hvem gider at bruge sådan noget, når man har en newsreader? ;)
Enig.
--
MVH.
N_B_DK
Fjern spam før besvarelse.
| |
Thomas G. Madsen (31-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 31-07-04 12:38 |
|
Jens Peter Karlsen skrev:
> Det er hvad der sker når man ikke læser instruktionerne.
Ja, det har du da fuldstændig ret i.
> For tiden virker betaen af Windowsupdate V5 kun med XP SP2.
Virker er vist så meget sagt. Passer bedst til SP2, vil jeg
nærmere sige.
--
Hilsen
Madsen
| |
Jens Peter Karlsen (01-08-2004)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 01-08-04 04:12 |
|
Jeg kan se at de nu har lavet adgang for XP SP1 igen.
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
On Sat, 31 Jul 2004 13:38:16 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>> For tiden virker betaen af Windowsupdate V5 kun med XP SP2.
| |
Thomas G. Madsen (01-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 01-08-04 11:15 |
|
Jens Peter Karlsen skrev:
> Jeg kan se at de nu har lavet adgang for XP SP1 igen.
Hvad mener du?
Tror du det kan være årsagen til, at V5 er røget ind i:
<news:410bf468$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> ?
Jeg er dog endnu ikke blevet tilbudt at installere den på min SP1
via Windows Update V4.
--
Hilsen
Madsen
| |
Jens Peter Karlsen (01-08-2004)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 01-08-04 18:42 |
|
Se inline.
On Sun, 01 Aug 2004 12:14:44 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>Tror du det kan være årsagen til, at V5 er røget ind i:
><news:410bf468$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> ?
Ja, det er formentlig årsagen.
>
>Jeg er dog endnu ikke blevet tilbudt at installere den på min SP1
>via Windows Update V4.
Hvis du går ind på V5 siden skulle du få en prompt om du for fremtiden
vil benytte den.
Det forbavser mig til stadighed hvor mange folk der bare klikker "Ja"
på en prompt uden at gide at læse hvad der egentligt står.
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
| |
Thomas G. Madsen (02-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 02-08-04 01:11 |
|
Jens Peter Karlsen skrev:
> On Sun, 01 Aug 2004 12:14:44 +0200, "Thomas G. Madsen"
> <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>> Jeg er dog endnu ikke blevet tilbudt at installere den på min
>> SP1 via Windows Update V4.
> Hvis du går ind på V5 siden skulle du få en prompt om du for
> fremtiden vil benytte den.
Det ved jeg så godt, men med din "Jeg kan se at de nu har lavet
adgang for XP SP1 igen", troede jeg du mente, at man nu ville
blive spurgt om at installere V5, når man besøger V4-siden fra
SP1, for det har jeg i så fald ikke oplevet endnu.
> Det forbavser mig til stadighed hvor mange folk der bare
> klikker "Ja" på en prompt uden at gide at læse hvad der
> egentligt står.
Det forbavser ikke mig længere.
--
Hilsen
Madsen
| |
Jens Peter Karlsen (02-08-2004)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 02-08-04 04:45 |
|
Nej, det mente jeg ikke, men som betatester har jeg adgang til sådanne
oplysninger. Siden det er blevet bekendtgjort offentligt også kan jeg
fortælle det uden at bryde min NDA.
Folk der havde sat deres SP1 til at besøge V5 blev en tid
viderestillet til V4 automatisk. Denne viderestilling er nu ophørt. Så
en del har pludselig opdaget at de er tilbage på V5 uden at have gjort
noget bevidst for det.
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
On Mon, 02 Aug 2004 02:11:05 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>Det ved jeg så godt, men med din "Jeg kan se at de nu har lavet
>adgang for XP SP1 igen", troede jeg du mente, at man nu ville
>blive spurgt om at installere V5, når man besøger V4-siden fra
>SP1, for det har jeg i så fald ikke oplevet endnu.
| |
pwa (28-07-2004)
| Kommentar Fra : pwa |
Dato : 28-07-04 13:02 |
|
"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse
news:4107862d$0$35883$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen der ved hvornår den bliver frigivet?
>
> /bo
>
>
Jeg talte igår med microsoft..forventet sidst i august (forventet!!!!)
de har endnu ikke fået artikel nummeret på den, og før kan den ikke
bestilles
( på CD ).
v/h pwa
| |
Snuden (28-07-2004)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 28-07-04 19:57 |
|
On Wed, 28 Jul 2004 12:55:49 +0200, "bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote:
>Er der nogen der ved hvornår den bliver frigivet?
>
Som det står lige nu: Engelsk version engang i august. Danske
versioner plejer at være 2-4 uger bagefter pga. den tid der skal til
for at oversætte den. Så engang i sen-august eller september.
Og tag det med en meget stor skovlfuld salt. Microsofts eget Service
Pack Road Map
( http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/servicepacks.mspx) har
endnu ikke anden info end midt-i-2004. Hvis august datoen var sikker
ville den formentlig stå her, om ikke andet så som "anden halvdel af
august" eller noget lignende.
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Thomas G. Madsen (06-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 06-08-04 22:31 |
| | |
Jens Peter Karlsen (07-08-2004)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 07-08-04 03:25 |
|
Er på vej ned på computeren.
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
On Fri, 06 Aug 2004 23:30:55 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>Den skulle være lige på trapperne nu.
>
> http://www.microsoft.com/presspass/press/2004/aug04/08-06WinXPSP2LaunchPR.asp
>| REDMOND, Wash. - Aug. 6, 2004 -- Microsoft Corp. today
>| announced the release to manufacturing of Windows® XP Service
>| Pack 2...
| |
Thomas G. Madsen (07-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 07-08-04 10:43 |
|
Jens Peter Karlsen skrev:
> Er på vej ned på computeren.
Heldige asen. :)
Jeg bliver vist nødt til at vente til den engang bliver RTW, eller
hvad det nu hedder, når den bliver tilgængelig på Windows Update.
--
Hilsen
Madsen
| |
Torben (07-08-2004)
| Kommentar Fra : Torben |
Dato : 07-08-04 10:51 |
|
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cf2f8h.3tg.1@tgm.dyndns.dk...
> Jens Peter Karlsen skrev:
>
> > Er på vej ned på computeren.
>
> Heldige asen. :)
> Jeg bliver vist nødt til at vente til den engang bliver RTW, eller
> hvad det nu hedder, når den bliver tilgængelig på Windows Update.
>
> --
> Hilsen
> Madsen
Hej Madsen
Det skal du da ikke være ked af, der er jo nok noget der ikke virker
efter hensigten, så kan Jens prøve det af , inden vi andre kan få fat i
den.
--
Mvh Torben
| |
Thomas G. Madsen (07-08-2004)
| Kommentar Fra : Thomas G. Madsen |
Dato : 07-08-04 11:15 |
|
Torben skrev:
> Det skal du da ikke være ked af, der er jo nok noget der ikke
> virker efter hensigten, så kan Jens prøve det af , inden vi
> andre kan få fat i den.
Jeg går stærkt ud fra, at RTM virker mindst lige så godt som
RC2, som jeg sidder og skriver fra lige nu og hvis det er
tilfældet, er det nu ikke så ringe endda. :)
Der flyder flere SP2 RTM'er rundt på nettet, men det er i mine
øjne for farligt at hente dem. Man aner ikke om der er pillet
ved dem, så jeg venter til den bliver tilgængelig på en af
MS' servere. (Folk, som har en MSN-konto, kan dog vist hente
den den vej, men det har jeg ikke).
--
Hilsen
Madsen
| |
Jens@dtext.news.tele~ (28-07-2004)
| Kommentar Fra : Jens@dtext.news.tele~ |
Dato : 28-07-04 20:10 |
| | |
|
|