MS Windows
briani 27239
Åbning af porte.
Fra : malfoy_96

Dato : 27-07-04 17:12

Hej NG.

Hvordan kan jeg i XP se hvilke porte der er åbne og evt. selv åbne andre
porte?

Mvh
Malfoy

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-07-04 17:44

malfoy_96 skrev:

> Hvordan kan jeg i XP se hvilke porte der er åbne

Start | Kør | cmd | ENTER | netstat -a eller netstat -ano

> og evt. selv åbne andre porte?

En port bliver åbnet, ved at man starter et program eller en
service der lytter på en port.

Hvilket problem forsøger du at løse?

Fra : malfoy_96

Dato : 27-07-04 18:06

> Hvilket problem forsøger du at løse?

Vil sørge for bedre download speed til torrent ved at åbne port 6881 og
opefter.

Malfoy

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-07-04 18:12

"malfoy_96" <malfoy_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil sørge for bedre download speed til torrent ved at åbne port 6881 og
> opefter.

Hvis firewallen i Windows XP er slået til er det den du skal konfigurere.
Hvis ikke sidder du måske bag en router ? I så fald er det der løsningen
til dit problem skal findes.
--
Peter J

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-07-04 19:01

malfoy_96 skrev:

> Vil sørge for bedre download speed til torrent ved at åbne
> port 6881 og opefter.

Nu kender jeg godt nok ikke Torrent, men jeg er aldrig stødt på
et program man kan downloade hurtigere med, ved at "åbne"
bestemte porte. Hvis du har langsom download, skyldes det at
maskinen i den anden ende ikke kan, eller vil, sende hurtigere.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-04 21:57

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> [...]
> bestemte porte. Hvis du har langsom download, skyldes det at
> maskinen i den anden ende ikke kan, eller vil, sende hurtigere.

Det kan lade sig gøre, fordi man enten kan køre i passiv eller aktiv mode,
ved aktiv er hastigheden højere, da man ikke benytter en anden maskine som
host (passiv mode)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kispus

Dato : 29-07-04 03:57

> Start | Kør | cmd | ENTER | netstat -a eller netstat -ano

Hvad betyder hvad ? "a" "ano"
John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-04 05:06