MS Windows
briani 27239
Formattering af XP (igen, og dog)
Fra : Lars

Dato : 25-07-04 01:26

Jeg skal til at skifte HD, og vil derfor gerne overføre mine filer
til den nye disk.
Jeg skal samtidig skifte fra AthlonXP til P4.

Hvilke filer skal jeg huske, og hvordan?

Hvad siger I til denne liste, er der noget jeg mangler ?

Lav backup af disse filer inden formattering

Hent Outlook Express Backup - Lav backup af mails og adressekartotek
Netbank-filer
dine "Foretrukne"
dokumenter
billeder
musik
savegames som måske ligger i "documents and settings"
Skin til winamp måske

-------------------------

Gode råd vedr. gen-installation

Tag netkablet ud og installer som det første blaster/sasser patch og
antivirus. Derefter kan du sætte kablet i igen.

Lav 2 partitioner - et drev til data og et drev til programmer. Så kunne
du formatere dit c-drev under reinstallationen uden datatab

Fra : Michael

Dato : 25-07-04 04:45

> Hvilke filer skal jeg huske, og hvordan?
>
> Hvad siger I til denne liste, er der noget jeg mangler ?

Listen er den samme som min, kunne muligvis suppleres med:
- brugerordbøger til Word
- filer på Skrivebord

> [...]

> Lav 2 partitioner - et drev til data og et drev til programmer. Så kunne
> du formatere dit c-drev under reinstallationen uden datatab

Jeps - god idé!
Efter installation, opdatering, check-af-det-kører-godt:
Lav et billede af hele c: - og overfør det f.eks. til d: (eller DVD-RW)
Jeg bruger Norton Ghost, andre bruger f.eks. PQ DriveImage
- eller FreeWare som f.eks. g4u
(http://rfhs8012.fh-regensburg.de/~feyrer/g4u/)

Hilsen Michael

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 25-07-04 08:17

Lars wrote:
> Jeg skal til at skifte HD, og vil derfor gerne overføre mine filer
> til den nye disk.
> Jeg skal samtidig skifte fra AthlonXP til P4.

Hvis du ikke samtidig vil benytte muligheden for at få en "ren"
installation, kan du bruge SysPrep, så slipper du for at skulle
installere alle dine programmer igen.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7a83123d-507b-4095-9d9d-0a195f7b5f69&displaylang=en

Når man har kørt SysPrep vil Windows ved næste genstart genopbygge hele
PnP-systemet, så det passer perfekt ifm kloning til en anden type maskine.

/klaus

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-07-04 09:56

> [...]
>
> Lav 2 partitioner - et drev til data og et drev til programmer. Så kunne
> du formatere dit c-drev under reinstallationen uden datatab

hent evt xp sp 1 her og spar dig selv for at skulle hente den på updaten -
der går hurtigere hvis du lige henter den engang for alle og gemmer på en cd
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
jeg vil lige tilføje at jeg aldrig (7-9-13)har fået vira eller andet skidt
på pcen ved geninstall og jeg piller altså ikke netkablet ud - men man kan
selvfølgelig aldrig være for forsigtig - jeg har netop for en lille uge
siden formateret helt - jeg laver backup af mine ting og formaterer alle 3
diske hvergang - som regel skal jeg ikek genbruge det halve af det alligevel
og det er nu rart at sætte sig foran pc og alt er "rent".
Efter install stopper jeg programmer der IKKE skal starte op - når man
geninstall alle sine progs er der altid nogle der ligger og arbejder i
baggrunden. stop dem du ved ikke skal køre
http://tiger.la.asu.edu/startup_programs.htm
der kan du se hvad der skal køre og hvad der ikke skal

(tak til folk her i gruppen for links!)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 26-07-04 10:03

"Lars" <lovegreenNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til at skifte HD, og vil derfor gerne overføre mine filer
> til den nye disk.
> Jeg skal samtidig skifte fra AthlonXP til P4.
>
> Hvilke filer skal jeg huske, og hvordan?

Jeg har tænkt lidt på antivirus og firewall. Hvordan får jeg det igen? Jeg
betaler jo abonnement, og opdaterer automatisk. Så hvis jeg geninstallerer
XP og renser det hele, hvordan får jeg så firewall og virusprogram uden at
skulle tegne nyt abonnement?

Kennet

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-07-04 14:38

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP og renser det hele, hvordan får jeg så firewall og virusprogram uden at

Hej Kennet
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener, men hvis du har købt antivirus har du
vel en installations fil eller CD og også et password.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 27-07-04 11:22

"> >

> Hej Kennet
> Nu ved jeg ikke lige hvad du mener, men hvis du har købt antivirus har du
> vel en installations fil eller CD og også et password.

Hej

jeg har købt og betalt via nettet. Som du siger, så må der jo ligge en
installationsfil, da jeg installerede det i første omgang. Der er ikke noget
password. Ved du, hvordan jeg finder en sådan fil? Har den typisk et
specielt navn? Det er lidt dumt, men det er ved at være 2 år siden, at jeg
installerede programmet så jeg kan ikke huske hvor jeg gjorde af det *s*

Kennet

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-07-04 15:45

> [...]
> installerede programmet så jeg kan ikke huske hvor jeg gjorde af det *s*

Hej Kennet
Når du har købt og betalt via nettet har du vel en mail fra firmaet, måske
kan der udledes lidt fra den måske, men ellers er der jo AVG . Hvis du
har abb. et eller andet sted skal du vel også betale, mail til support og
forklar dit problem og de vil vel sende dig en ny installation.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen