/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
køre win xp uden HD?
Fra : J . Hansen


Dato : 24-07-04 11:48

Hejså

Jeg vil gerne lave en win xp htpc med så få komponenter som muligt.
Alså uden diskdrev, HD, dvd-drev og alt hvad der ellers larmer og
varmer.

Mit spm. er om det kan lade sig gøre at køre xp udelukkende fra et
netværksdrev?

Mvh
jeppe

 
 
Peter Jensen (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 24-07-04 12:33


"J . Hansen" <spam@lyster-hansen.dk> skrev i en meddelelse
news:5ac9d4d3.0407240247.542f9362@posting.google.com...
> Mit spm. er om det kan lade sig gøre at køre xp udelukkende fra et
> netværksdrev?

Hvis ikke du har en disk med operativsystem i maskinen hvordan
vil du så tilgå det netværksdrev ?
Du er nødt til at have et operativsystem kørende på selve maskinen.
--
Peter J



Bo Jørgensen (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Bo Jørgensen


Dato : 24-07-04 13:38

> Hvis ikke du har en disk med operativsystem i maskinen hvordan
> vil du så tilgå det netværksdrev ?
> Du er nødt til at have et operativsystem kørende på selve maskinen.

Ikke helt rigtigt, med BartPE kan du lave en boot cd som også kan køre
netværk.
Se evt. her http://www.nu2.nu/pebuilder/

Hilsen Bo



J & P (24-07-2004)
Kommentar
Fra : J & P


Dato : 24-07-04 16:25

> Ikke helt rigtigt, med BartPE kan du lave en boot cd som også kan køre
> netværk.

Jamen han vil jo heller ikke have noget CD-drev...

--
Hilsen Jakob



Roland Hansen (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Roland Hansen


Dato : 24-07-04 16:24


"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4102583a$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvis ikke du har en disk med operativsystem i maskinen hvordan
> > vil du så tilgå det netværksdrev ?
> > Du er nødt til at have et operativsystem kørende på selve maskinen.
>
> Ikke helt rigtigt, med BartPE kan du lave en boot cd som også kan køre
> netværk.
> Se evt. her http://www.nu2.nu/pebuilder/
>
> Hilsen Bo
>
>

Hej

Hvad skulle han kunne bruge det til, når han skriver:

>citat:<
Hejså

Jeg vil gerne lave en win xp htpc med så få komponenter som muligt.
Alså uden diskdrev, HD, dvd-drev og alt hvad der ellers larmer og
varmer.

Mit spm. er om det kan lade sig gøre at køre xp udelukkende fra et
netværksdrev?

Mvh
jeppe

>citat slut.<

Hilsen Roland



Bo Jørgensen (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Bo Jørgensen


Dato : 24-07-04 19:36

> Alså uden diskdrev, HD, dvd-drev og alt hvad der ellers larmer og

Hmm - du har ret, det overså jeg vist

Hilsen Bo



J. Hansen (24-07-2004)
Kommentar
Fra : J. Hansen


Dato : 24-07-04 20:26

ja, ok, men et cd drev er bedre end en hd der larmer hele tiden. Har du
erfaring med at bruge dette program?


"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message
news:4102ac1e$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Alså uden diskdrev, HD, dvd-drev og alt hvad der ellers larmer og
>
> Hmm - du har ret, det overså jeg vist
>
> Hilsen Bo
>
>



Sp@cey (25-07-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 25-07-04 07:40


"J. Hansen" <jeppe@postkasse.com> skrev i en meddelelse
news:4102b796$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> ja, ok, men et cd drev er bedre end en hd der larmer hele tiden. Har du
> erfaring med at bruge dette program?
>
Et cd drev larmer da i min verden uendeligt mere end en harddisk. Tror du
ikke bare du skal finde en anden producent?


--
Sp@cey

Men should be like Kleenex- soft, strong and disposable.



J . Hansen (25-07-2004)
Kommentar
Fra : J . Hansen


Dato : 25-07-04 12:07

> >
> Et cd drev larmer da i min verden uendeligt mere end en harddisk. Tror du
> ikke bare du skal finde en anden producent?

Ikke hvis det kun skal bruges til at boote på...

Klaus D. Mikkelsen (25-07-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-07-04 08:24

"J. Hansen" skriver:
>
> ja, ok, men et cd drev er bedre end en hd der larmer hele tiden. Har du
> erfaring med at bruge dette program?

ØØøøh, hvis du sætter HDD til at stoppe, når der ingen aktivitet er , er
den tyst som graven.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

J. Hansen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : J. Hansen


Dato : 26-07-04 13:12

>
> ØØøøh, hvis du sætter HDD til at stoppe, når der ingen aktivitet er , er
> den tyst som graven.
>
>
>
> Klaus
> --

Ok: Finten skulle være, at ligge alt der larmer og varmer væk fra htpc'en.
Jeg er ikke sikker, men er win xp installeret på en intern hd, er der kun
mulighed for at ligge swap filen der, altså kan Hd'en ikke bare være
slukket. Selv om den ikke køre særligt meget, er "tyst som graven" en kæmpe
overdrivelse i mine øre. Ud over dette, vil et dvd drev kunne bruges mere
funktionelt, da jeg vil kunne spille DVD direkte derfra istedet for at
skulle mounte dem fra et serever drev.

Hvis jeg tager min arbejdstid i betragtning, ser det dog ud som om at en
htpc kun med HD er den smarteste løsning. Øv.

jeppe




Henning Præstegaard (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 24-07-04 19:38

J . Hansen wrote:

> Mit spm. er om det kan lade sig gøre at køre xp udelukkende fra et
> netværksdrev?
>
Man kan med Citrix. Om produktet kan købes til private ved jeg ikke.

mvh
Henning



J . Hansen (25-07-2004)
Kommentar
Fra : J . Hansen


Dato : 25-07-04 12:09

> Man kan med Citrix. Om produktet kan købes til private ved jeg ikke.
>
> mvh
> Henning

Hmmm, jeg har adgang til citrix, men er det hurtigt nok til en htpc?
jeg mener med video streaming mm... det kunne være sjovt at prøve..

Michael (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 24-07-04 21:09

> Mit spm. er om det kan lade sig gøre at køre xp udelukkende fra et
> netværksdrev?

Windows Terminal service???



Peder Vendelbo Mikke~ (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 27-07-04 17:07

J . Hansen skrev:

> Jeg vil gerne lave en win xp htpc med så få komponenter som
> muligt. Alså uden diskdrev, HD, dvd-drev og alt hvad der
> ellers larmer og varmer.

> Mit spm. er om det kan lade sig gøre at køre xp udelukkende
> fra et netværksdrev?

Ikke med mindre du har noget specielt hardware som kan bildes
ind at et netværkshare skal opføre sig som boot-drev.

Det billigste er nok, hvis din BIOS understøtter det, at køre
maskinen fra en ekstern USB-harddisk (køb et af kabinetterne
lavet i aluminium, så det deltager i nedkølingen af disken).

Man kan dog få temmeligt små maskiner, som ikke larmer ret
meget, f.eks. Sumicom S600 der f.eks. kan købes hos Cubiform.dk:

http://www.cubiform.dk/catalog/product_info.php?products_id=32

Maskinen kan leveres i andre konfigurationer, f.eks. uden OS mod
nedslag i prisen.

Jeg har selv en S600 og er godt tilfreds, jeg bruger den dog som
server, men lægger ikke mærke til den selvom den står lige ved
siden af mit tastatur.

Sumicom kan levere maskiner uden blæsere (Cubiform kan sikkert
skaffe modellen):

http://www.sumicom.com.tw/S615.htm

Kan også købes hos Danbit (dog dyrere):

http://www.danbit.dk/produkter/0116.phtml


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste