MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette mappe !
Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 23-07-04 21:53

Hej alle.

Efter en mislykket windows update, er der blevet efterladt en tilsyneladende
defekt mappe.
Det er lykkedes at flytte mappen fra C:\windows til C:\Windows\SLET
Mappen hedder C:\Windows\SLET\$NtUninstallKB820291$.
Den er skjult, skrivebeskyttet og komprimeret (markeret med blåt navn).
Jeg kan ikke få lov til at ændre på attributterne for mappen.
Jeg kan ikke få lov at se om der er noget i mappen når jeg klikker på den.
Jeg har kørt chkdsk i alle variationer.
Har prøvet at slette mappen med DrDelete (off line sletning), men det duer
åbenbart kun til filer man kan se.
Der er tilsyneladende ikke nogen refferencer til mappen
C:\Windows\SLET\$NtUninstallKB820291$ i registreringsdatabasen.

Hvordan i HHH sletter jeg den.

Mvh Mikkel

Fra : Pico

Dato : 23-07-04 23:14

Jens Mikkel Lausten wrote:
> [...]
> Der er tilsyneladende ikke nogen refferencer til mappen
> C:\Windows\SLET\$NtUninstallKB820291$ i registreringsdatabasen.

Har du prøvet fra comandopromten, i fejlsikker tilstand eller evt. fra en
bootdiskette hvis du ikke kørere NFTS ?
Pico

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 23-07-04 23:35

Pico wrote:

> Har du prøvet fra comandopromten, i fejlsikker tilstand

Nej ...Hvad er det jeg skal trykke på under opstart ?? eller kan man
genstarte til safe mode ??
Mit tåbelige bluetooth tastatur virker kun dårligt i offline situationer
(offline defragm.)

eller evt.
> fra en bootdiskette hvis du ikke kørere NFTS ?
Jeg bruger NTFS. Det er aldrig lykkedes mig at lave bootdisketter da jeg
bruger et raid5 subsystem.

Mikkel

Fra : emj

Dato : 23-07-04 23:32

On Fri, 23 Jul 2004 22:53:19 +0200, "Jens Mikkel Lausten"
<mlausten@worldonline.dk> wrote:

>Har prøvet at slette mappen med DrDelete (off line sletning), men det duer
>åbenbart kun til filer man kan se.

Prøv at se news:40bf2e95$0$181$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
Hilsen emj

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 23-07-04 23:43

emj wrote:

> Prøv at se news:40bf2e95$0$181$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
Skide smart når det virker !
Jeg kan ikke få adgang. Artiklen er sikkert slettet på serveren.
Hvis du kan se den gider du så genposte den ??
Mikkel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-07-04 00:17

Hej Jens Mikkel Lausten, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Skide smart når det virker !
> Jeg kan ikke få adgang. Artiklen er sikkert slettet på serveren.
> Hvis du kan se den gider du så genposte den ?

Google er din ven:
<http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&as_umsgid=%3C40bf2e95%240%24181%24ba624c82@nntp04.dk.telia.net%3E&lr=&hl=da>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 24-07-04 01:07

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Google er din ven:

<http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&as_umsgid=%3C40bf2e95%240%24181%24
ba624c82@nntp04.dk.telia.net%3E&lr=&hl=da>

Tak, men det hjalp desværre ikke.
Hvad der nu er langt værre - jeg kan ikke starte explorer igen - jeg sidder
med bar skærm og må starte alle programmer via taskmanageren.
Er der nogen der kan give mig den præcise placering af explorer.exe. Det er
XP prof.

Mikkel

Fra : John

Dato : 24-07-04 00:03

"Jens Mikkel Lausten" skrev i en meddelelse

> Efter en mislykket windows update, er der blevet efterladt en
tilsyneladende
> defekt mappe.

> Hvordan i HHH sletter jeg den.

Du kan checke dine Microsoft Hotfix'es med:
http://www.belarc.com/free_download.html

Defekte patch'es har rødt kryds, og link direkte til den aktuelle
Microsoft-side, der ofte giver anvisning på sletning.

Mvh John

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 24-07-04 00:11

John wrote:

> Du kan checke dine Microsoft Hotfix'es med:
> http://www.belarc.com/free_download.html
>
> Defekte patch'es har rødt kryds, og link direkte til den aktuelle
> Microsoft-side, der ofte giver anvisning på sletning.

Selve patchen er god nok.
Har netop prøvet at fjerne mappen i safe mode - lige lidt hjalp det - den er
der stadig.

Mikkel

Fra : Snuden

Dato : 24-07-04 00:34

> [...]

>Der er tilsyneladende ikke nogen refferencer til mappen
>C:\Windows\SLET\$NtUninstallKB820291$ i registreringsdatabasen.

Hvad med referencer til C:\Windows\$NtUninstallKB820291$ ?

>Hvordan i HHH sletter jeg den.

Windows sætter default rettighederne på denne type mapper til, at du
ingen rettigheder har. Det er derfor du ikke kan slette den. Men du
burde have ejerskabet af den, så det er blot at sætte rettighederne:

Højreklik på mappen => Properties, fanebladet Security => Markér dit
brugernavn => sæt checkmærke i "Full Control" => OK

Derefter kan du slette mappen.

Hvis du ikke har fanebladet "Security", så slå Simple Filesharing fra:

knappen Start => Settings => Control Panel => Folder Options =>
fanebladet View => fjern checkmærket i "use simple filesharing" => OK

Endelig, hvis du ikke har ejerskabet af mappen skal det sættes inden
du kan sætte rettighederne:

Højreklik på mappen => Properties => fanebladet Security => knappen
Advanced => fanebladet Owner => markér dit brugernavn (eller
Administrators gruppen) => sæt checkmærke i "Replace owner on
subcontainers and objects" => klik OK/Luk til du er tilbage i Explorer

Dette sætter normalt også rettighederne til at du har fuld kontrol
over mappen, så du kan slettte den. Ellers sæt rettighederne som nævnt
ovenfor.
--
Snuden