MS Windows
briani 27239
Diskfragmentering Windows XP ?
Fra : jane

Dato : 22-07-04 18:37

Jeg kan ikke køre en Diskfragmentering på C: drevet, har kunnet før, men nu
popper der et skilt op med følgende tekst:

"Diskfrakmenteringen har fastslået, at chkdisk er planlagt til at køre på
diskenhed: (C:)
Kør chkdisk /f "

Jeg fatter ikke en pind af den kryptiske tekst, og jeg mener ikke, at jeg
har stillet/ændret noget siden diskfragmenteringen virkede på drev C:

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg får det til at virke igen?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-07-04 19:17

Klik Start, Klik Kør. Skriv hvad der stod i meddelelsen. Klik OK.

Til næste gang ved du så hvordan man kører noget i WIN XP.

Fra : jane

Dato : 22-07-04 21:09

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Klik Start, Klik Kør. Skriv hvad der stod i meddelelsen. Klik OK.
Hvis jeg skriver chkdisk /f eller bare chkdisk Kan Windows ikke finde
noget

> Til næste gang ved du så hvordan man kører noget i WIN XP.
Jeg forstår slet ikke hvad du mener, kan du ikke uddybe det lidt mere, jeg
forstår ikke, hvad det pludselig har med diskfragmentering at gøre :( og
jeg aner ikke hvad chkdisk /f betyder eller hvad det er.

Venlig hilsen
Jane

Fra : Pico

Dato : 22-07-04 21:52

jane wrote:
> [...]
> mere, jeg forstår ikke, hvad det pludselig har med diskfragmentering
> at gøre :( og jeg aner ikke hvad chkdisk /f betyder eller hvad det er.

Det han mener ar at du skal kørere en checkdisk på hardisken, det er det
samme som når du har lukket Win urigtigt og den så kørere chkdisk under
boot.
Jeg tror der mangler et parameter, f. eks. C: chkdisk /f, men det ved jeg ikke
da jeg aldrig bruger det.
Prøv evt. at tage strømmen i stedet for at lukke normalt så kørere den automatisk
chkdisk under boot, måske løser det problemet. Husk nu lige at der skal ingen
programmer være åbne når du tager strømmen på vægkontakten.
Pico

Fra : jane

Dato : 23-07-04 13:39

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in

> [...]
> automatisk chkdisk under boot, måske løser det problemet. Husk nu lige
> at der skal ingen programmer være åbne når du tager strømmen på

Jeg har prøvet at tage strømmen, men det hjælper ikke, den køre ingen
chkdisk, starter blot normelt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jacob

Dato : 22-07-04 22:03

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Diskfrakmenteringen har fastslået, at chkdisk er planlagt til at køre på
> diskenhed: (C:)
> Kør chkdisk /f "

CHKDSK er NT systemers svar på scandisk. Det program der retter fejl på
disken. Det kunne tyde på at windows har fundet en fejl og vil køre CHKDSK
ved opstart af computeren. Men den bliver formentlig afbrudt siden den
bliver ved med det og bliver derfor aldrig færdig med at rette fejl på
disken. Så Du skal nok have fundet frem til hvorfor CHKDSK ikke bliver
fuldført. Hvis du har brug for hjælp til at prøve at rette problemet så mail
mgi for det bliver nok lidt for omfattende her.
OZ0TE Jacob

---