MS Windows
briani 27239
Stifinder
Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 22-07-04 11:24

Hvordan definerer jeg start roden i stifinder?

Jeg vil gerne at den starter på et bestemt drev.

Dan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-07-04 11:33

Dan Knudsen [2000] skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Hvis du sætter følgende parameter på, så starter den op med at vise alle
drev - og så kan du klikke på f.x. D: - det var ikke lige det, du
efterlyste - men tæt på

%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-07-04 12:30

On Thu, 22 Jul 2004 12:23:54 +0200, "Dan Knudsen [2000]"
<news@apart.dk> wrote:

>Hvordan definerer jeg start roden i stifinder?
>
>Jeg vil gerne at den starter på et bestemt drev.

Genvejen til Stifinder sættes op således (Destination):

%SystemRoot%\explorer.exe /e,<drevbogstav>:

f.eks.

%SystemRoot%\explorer.exe /e,c:

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 22-07-04 12:46

Nu er jeg novise på dette... skal "%SystemRoot%\explorer.exe
/e,<drevbogstav>:" skrives i komando promten eller hvor?

Tak

Dan

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:749vf0lij3ron3pps4894j3a5ok6nub84c@4ax.com...

Fra : Ole C

Dato : 22-07-04 13:32

Dan Knudsen [2000] skrev blandt andet:

> Nu er jeg novise på dette... skal "%SystemRoot%\explorer.exe
> /e,<drevbogstav>:" skrives i komando promten eller hvor?

I Egenskaber>Destination i genvejen til Stifinder.

--
vh
Ole C

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 22-07-04 13:46

On Thu, 22 Jul 2004 13:46:08 +0200, "Dan Knudsen [2000]"
<news@apart.dk> wrote:

>Nu er jeg novise på dette... skal "%SystemRoot%\explorer.exe
>/e,<drevbogstav>:" skrives i komando promten eller hvor?
>
>Tak

Et eller andet sted har du en genvej til Stifinder.
Genvejen (ikonen) er den du dobbeltklikker på, når du vil starte
Stifinder.

Du har ikke oplyst, hvilken Windows-version du bruger; men i f.eks.
Windows XP findes genvejen som standard under
Start -> Alle programmer -> Tilbehør.

Højreklik på Windows Stifinder, klik på Egenskaber (nederst) og klik
på fanebladet Genvej.

I feltet Destination står der som standard
%SystemRoot%\explorer.exe

Det er dette felts indhold, der skal ændres, f.eks. til

%SystemRoot%\explorer.exe /e,c:

hvis det er crevet du vil have vist.

Hvis det er et andet drev, f.eks. d:, erstatter du c: i eksemplet
ovenfor med d: således:

%SystemRoot%\explorer.exe /e,d:

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 22-07-04 21:56

Tak for grundig og effiktiv forklaring. Det virker..!

Det er dog en lille udfordring mere for mig... nårmalt bruger jeg at
høreklikke på "start" og vælge "stifinder" men det sender mig ud i "menuen
start" og ikke til det drev jeg bruger til dagligt.

Kan i hjælpe med den?

Tak

Dan

PS jeg bruger XP pro

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:h1dvf0pj0juticrdjjc2lvth3jqlfi2kea@4ax.com...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-04 22:09

"Dan Knudsen [2000]" skriver:

> Kan i hjælpe med den?

Nej ikek svjv, for du vælger stifinder til at starte i menuen "start".

højreklik på "denne computer" i stedet, så får du alle drev "klappet
sammen".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KP

Dato : 23-07-04 09:27

> [...]
> sammen".
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Jeg starter altid stifinder med Windowstasten + E - så er alle drev også
"klappet sammen"

/KP

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-07-04 22:08

Dan Knudsen [2000] skrev:

> Det er dog en lille udfordring mere for mig... nårmalt bruger
> jeg at høreklikke på "start" og vælge "stifinder" men det
> sender mig ud i "menuen start" og ikke til det drev jeg bruger
> til dagligt.

Du ender i menuen Start, fordi du højreklikker på start-knappen og
vælger Stifinder. Mig bekendt, kan du ikke ændre på den genvej, men
hvorfor ikke bare trække en genvej til Stifinder på skrivebordet og
ændre den til at starte i den mappe du ønsker?

--
Hilsen
Madsen