MS Windows
briani 27239
Printe Ø fra dos propt i WinXP
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 21-07-04 14:55

Hej
Jeg har nogle problemer med en HP LaserJet 6L som jeg ikke kan få til at
printe Ø fra en dos prompt. Er der nogle der har et hint til hvordan det
lader sig gøre?

Mvh
Thorbjørn

Fra : Ego Centric

Dato : 24-07-04 01:34

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har nogle problemer med en HP LaserJet 6L som jeg ikke kan få til at
> printe Ø fra en dos prompt. Er der nogle der har et hint til hvordan det

Uha... Der er noget der dæmrer i fortidens tåger. I gamle dage fandt jeg ud
af at få ø frem (lille-ø) i nogle dos-agtige programmer vha Alt+248
(grader-tegn °). Hvorfor dette gav ø er jeg ikke sikker på men det virkede.

Måske virker det for dig.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-07-04 07:02

"Ego Centric" <mads_bernhart@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af at få ø frem (lille-ø) i nogle dos-agtige programmer vha Alt+248
> (grader-tegn °). Hvorfor dette gav ø er jeg ikke sikker på men det

Hej Thorbjørn
Du har kontrolleret at din codepage er 850 eller 865 i prompten da det er
disse cp der indeholder Øø Ææ Åå hvis ikke kan du ikke udskrive disse
særlige bogstaver
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen