MS Windows
briani 27239
Pladsforbrug på drev
Fra : Ego Centric

Dato : 20-07-04 19:58

Hej!

Jeg havde problemer med at min windows partition begyndte at blive for lille
og jeg formaterede derfor skidtet og geninstallerede. Dette hjalp ikke og
istedet endte jeg med mindre plads end før.

http://www.upcomland.com/drive-error/

I linket ses to billeder af drevet. Det er på 4GB, men jeg har kun filer på
1,25GB og under 100MB fri. Hvad med de resterende 2,5GB. Hvordan får jeg
råderet over dem? Hvad er der i det hele taget galt?

Nogen der har et bud?

Mvh.

Fra : John

Dato : 20-07-04 20:32

"Ego Centric" skrev i en meddelelse

> [...]
og jeg formaterede derfor skidtet og geninstallerede. Dette hjalp ikke og
istedet endte jeg med mindre plads end før.

Virus, f. eks......?

En virus scanning med en opdateret antivirus samt installation af alle
kritiske opdateringer fra windowsupdate vil formentligt været et fornuftigt
sted at begynde.

Mvh John

Fra : ///JJ

Dato : 20-07-04 21:04

John wrote:
> [...]
>
> En virus scanning med en opdateret antivirus samt installation af alle
> kritiske opdateringer fra windowsupdate vil formentligt været et

Dit råd er godt hvis han har virus, men hvis han skal spare plads giver det
den modsatte effekt. De der rettelser har det med at gemme un-install info,
og ja - det fylder altså bare mere og mere :)

///JJ

Fra : John

Dato : 20-07-04 21:29

"///JJ" skrev i en meddelelse

> Dit råd er godt hvis han har virus, men hvis han skal spare plads giver
det
> den modsatte effekt.

Tjaaeeh... det ER jo da også kun et skud, mæeeen...

Ego Centric's: X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2741.2600
Min..............: X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
Din...............: X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437

Hvor lang tid er det nu liii'e det ta'r at få virus på en ikke-opdateret
windows...? Såeee.... hvad tror du nu?

(Jeg HAR prøvet installation, hvor den ledige disk-plads pga virus, blev
stadig mindre efter hver genstart!)

> De der rettelser har det med at gemme un-install info

Jeps

> og ja - det fylder altså bare mere og mere :)

Jowda, det gør det jo så, men... SÅ mange GB... ? :)) :)) :))

Mvh John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-07-04 23:05

///JJ skrev:

> De der rettelser har det med at gemme un-install info, og ja - det
> fylder altså bare mere og mere :)

Hvis rettelserne ikke resulterer i en dårligere Windows-oplevelse, kan
man evt. også vælge at slette uninstall-mapperne og henvisningerne i
registeringsdatabasen. Det plejer jeg at gøre, for jeg gider ikke at se
på alle de $NtUninstallKBXXXXXX$-mapper i Windows-mappen og
inde i Control Panel > Add or Remove Programs.

Jeg har det hele liggende på et andet drev, hvor det pt. fylder omkring
91 MB. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/patches.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-07-04 20:39

Ego Centric skriver:

> [...]
> og jeg formaterede derfor skidtet og geninstallerede. Dette hjalp ikke og
> istedet endte jeg med mindre plads end før.

Fjern noget af alt det du ikke har brug for, eller ompartitioner disken.

> I linket ses to billeder af drevet. Det er på 4GB, men jeg har kun filer på
> 1,25GB

Hvordan ser du det ?
Du har kun taget egenskaber for mappen programmer, hvad med
windowsmappen ?
Eller Documents and settings ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 20-07-04 22:41

> [...]
> filer på 1,25GB og under 100MB fri. Hvad med de resterende 2,5GB.
> Hvordan får jeg råderet over dem? Hvad er der i det hele taget galt?

Jeg ved ikke lige hvad der er galt, men hvis du vil have mere plads
kunne du evt. deaktivere systemgendannelse[1], slette det der ligger i
Temp-bibliotekerne[2] og deaktivere dvale[3]. Og ellers lave en
diskoprydning[4]. Det plejer gerne at give en god del plads.

[1]
Højreklik på "Denne computer" / egenskaber / systemgendannelse /
deaktiver systemgendannelse for alle drev.

[2]
C:\WINDOWS\Temp
C:\Documents and Settings\<bruger>\Lokale indstillinger\Temp

[3]
Højreklik på skrivebordet / egenskaber / pauseskærm / strømstyring /
dvale

[4]
Højreklik på drevet / egenskaber / diskoprydning / flere indstillinger
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : John

Dato : 21-07-04 03:01

> [...]

> og jeg formaterede derfor skidtet og geninstallerede. Dette hjalp ikke og
> istedet endte jeg med mindre plads end før.

Du kunne evt prøve at se om noget 'skrammel' kan fjernes:
http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html

Mvh John