MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
systemproces
Fra : Peter Herzberg

Dato : 20-07-04 12:43

Som andre sikkert kender går XP ned ind imellem og tror der er diskfejl. Ok
jeg starter op igen men denne gang tager det meget lang tid, så jeg faktisk
må starte op i DOS, iøvrigt er der næsten intet på C: med boot opstart. Men
med tilstrækkeligt mange forsøg starter XP op uden bootdiskette men er mega
langsom. CTRL ALT DEL SYSTEMPROCES siger at den anvender omkring 98%.

Er det normalt?
Hvorfor skulle PCen pludselig være mega langsom? og harddisken kører hele
tiden. Kan en virus lægge sig udenom mails og tærre på ressourcerne. Det er
ingen hemmelighed at jeg har kørt viruscheck på virus112 og pandasoftware,
ad-aware uden at finde virus men masser af daglige spyware i form a cookies,
en det er ganske normalt

hvad mener læserne kan være årsagen til at SYSTEMPROCES anvender 90-99% af
CPUen hele tiden og er det her årsagen skal findes til en meget langsom PC
hvor harddisken kører konstant og gør PCarbejdet næsten umuligt?

For at løse problemet har jeg indtil videre kørt antiprogrammer og
sysemgendannelse og defragmentering, men det hjælper ikke. Hvad kan så være
årsagen til at harddisken pisker derudaf? diskfejl? virus? spyware?

Fra : John

Dato : 20-07-04 13:26

"Peter Herzberg" skrev i en meddelelse

> SYSTEMPROCES anvender 90-99% af
> CPUen hele tiden og er det her årsagen skal findes til en meget langsom PC
> hvor harddisken kører konstant og gør PCarbejdet næsten umuligt?

Kig evt her: http://tweakxp.com/performance_tweaks.aspx
og scroll ned til: 'Disable Indexing Services'

> [...]
være
> årsagen til at harddisken pisker derudaf? diskfejl? virus? spyware?

HDD (og meget andet) kan du checke med dette gratis program:
http://www.belarc.com/free_download.html

(Skulle bl. a. gerne vise noget i denne retning: '... ST310212A [Hard drive]
(10,24 GB) -- drive 0, s/n 6EG115G9, rev 3.02, SMART Status: Healthy ...'

Mvh John

Fra : Peter Herzberg

Dato : 20-07-04 15:32

det prøver jeg i aften/morgen
Det er især godt hvis det kan afhjælpe fejl udover at finde dem på
harddisken. for SNAPFILES virker ikke i dette tilfælde selvom deres diagnose
er omfattende men kan ikke rette mit problem, så skal der andre boller på
suppen.

Så det ideelle er et diagnoseprogram, der afllæser og retter fejl på
harddisk. Maskinen har heller aldrig været formatteret men er 11 mdr gammel
så måske er det ved at være de tider hvor problemer begynder at opstå, men
det er vel lidt tideligt

PH

Fra : hcma

Dato : 20-07-04 15:24

"Peter Herzberg" <Peter@herzberg.com> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> årsagen til at harddisken pisker derudaf? diskfejl? virus? spyware?

Aktiv systemprocess er et udtryk for hvor meget fri kapacitet der er på din
cpu, så jo højere jo bedre.
Langsom PC: måske manglende/ødelagte systemfiler
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc
eller meget andet :(
hc/-

Fra : læseren

Dato : 22-07-04 23:13

Jeg har prøvet jeres tips, men intet er repareret.
Harddisken snorer og snorer og opstart tager ½time, nogen gange 10 min.
Jeres programmer er ikke for novice.

Jeg havde håbet på prgrammer der ikke alene diagnostiserer men også
reparerer.

I sidste ende kan man formattere det hele, men det er en rigtig dårlig
løsning, der tager en weekend med alle de programmer og data der er her.
Selv brænding af min søns billeder og videoer tog en evighed.

næ et program, der selv analyserer OG reparerer ville være sagen.

PH