MS Windows
briani 27239
Xp crasher
Fra : Jes

Dato : 19-07-04 20:47

Hej jeg har et probs med min pc
Det er en
Amd barathon 2700 (2,18 ghz) på Soltek ATX athlon xp via kt400 chipset board
med 1024 Md DDR 3200 ram (2*512) Creative soundblaster live player 5,1
platinium, point of view gfx 256 Mb DDR, og BTC dvd brænder og drev.

Windows er begyndt at crashe og kommer med en blå skærm hvor den begynder
lagring at fysisk hukommelse, eller hvis jeg spiller et spil så ctår
billedet lig pludselig stille og crasher. hvad kan det være ??

Fra : Søren Blom

Dato : 19-07-04 21:28

"Jes" <j_lynggaardXxXxXxXxXxXxX@tele2adsl.dk> skrev

> Windows er begyndt at crashe og kommer med en blå skærm hvor den begynder
> lagring at fysisk hukommelse, eller hvis jeg spiller et spil så ctår
> billedet lig pludselig stille og crasher. hvad kan det være ??

Svært at svare på, du er nød til at tænkte tilbage med hensyn til hvilken
hardware og software ændringer du har fortaget på maskinen før den er
begyndt at fejle. Hvis du får Blå skærm, så står der gerne en fejlkode,
denne fejlkode kan du prøve at søge på google, måske du kan finde et svar
der på hvad der frembringer dine problemer.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-07-04 23:14

Jes skriver:

> Windows er begyndt at crashe og kommer med en blå skærm hvor den begynder
> lagring at fysisk hukommelse, eller hvis jeg spiller et spil så ctår
> billedet lig pludselig stille og crasher. hvad kan det være ??

RAM fejl, grafikkortfejl, eller træt powersupply.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jes

Dato : 20-07-04 19:07

Øh det er en sprit ny pc jeg lige har samlet. med sprit ny powersupply, har
bare ikke prøvet at den går ned så tit er det fordi S.M.A.R.T er slået til
?? på begge disk

Jes

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-07-04 20:35

Jes skriver:

> Øh det er en sprit ny pc jeg lige har samlet.

Derfor kan den vel godt indeholde fejl ?

> med sprit ny powersupply,

Den kan vel godt være for svag ?

> har bare ikke prøvet at den går ned så tit er det fordi S.M.A.R.T er slået til
> ?? på begge disk

Hvad er smart ??

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 23-07-04 23:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hvad er smart ??

"Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology" (S.M.A.R.T).

Du kan læse en pæn bunke om S.M.A.R.T. her:

http://smartmontools.sourceforge.net/

Fra : Thomas

Dato : 21-07-04 09:07

Står der nogen med symtdi.sys i fejlmeddelelsen på den blå skærm? I så fald
er det et Symantec problem, der tidligere er omtalt.
Hilsen
Thomas

Fra : Jes

Dato : 24-07-04 10:29

He he efter at jeg har oprettet dette problem er det faktisk ikke sket
siden... underligt... men skal nok vende tilbag hvis det sker med hele
beskrivelsen af den blå skærm

Cheers

Jes

Fra : Jes

Dato : 26-07-04 07:36

he he så skete det den skriver
0X0000004e (0X00000099,0X0003fe56,ox00000001,0X00000000)

i fejlen

Fra : Torben

Dato : 26-07-04 08:02

> he he så skete det den skriver
> 0X0000004e (0X00000099,0X0003fe56,ox00000001,0X00000000)
>
> i fejlen

Her er måske noget du kan kikke på.

http://aumha.org/win5/kbestop.htm
--
Mvh Torben

Fra : Jes

Dato : 26-07-04 10:34

Så det vil sige at det er mine ram der har fejlen, mange tak for hjælpen....

Jes

Fra : Torben

Dato : 26-07-04 13:33

> Så det vil sige at det er mine ram der har fejlen, mange tak for
hjælpen....

> Jes

Du kunne jo prøve at teste dem.

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#check_ram
--
Mvh Torben

Fra : Jes

Dato : 27-07-04 17:04

HEj jeg har lige teste mine ram og den melder fejl på dem så nu har jeg fået
dem byttet til 2*512 kingston 3200/400 Hz men ram testeren melder stadig
fejl på dem ??? er det så de sloth på bundkortet der er istykker ???

Fra : Henrik

Dato : 27-07-04 20:21

"Jes" <j_lynggaardXxXxXxXxXxXxX@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> dem byttet til 2*512 kingston 3200/400 Hz men ram testeren melder stadig
> fejl på dem ??? er det så de sloth på bundkortet der er istykker ???

Bundkort og CPU skal være 100% iorden for at teste RAM.
Med andre ord: det kan være dit bundkort og/eller din CPU som er defekt.

Fra : Jes

Dato : 28-07-04 09:43

har kørt testen Pc check og microscope og der melder den ikke nogle fejl så
jeg er lidt i tvivl, men den blå skærm er ikke kommet endnu, men venter jo
på at den lige pludselig kommer igen.

JEs