MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Usb porte i front virker ikke
Fra : Gunnar

Dato : 19-07-04 11:24

Hej.
Min bekendte har en XP pro men 2 usb porte i front som ikke virker. Når der
sættes noget i dem skriver der at det er en ukendt enhed som ikke virker på
dette program. Der er til kameraet en cd med USB drivere, og der stå til XP
men det virker ikke, den kan heller ikke opdatere drivere, hvad kan det
være.
Gunnar

Fra : ///JJ

Dato : 19-07-04 11:37

Gunnar wrote:
> [...]
> ikke virker på dette program. Der er til kameraet en cd med USB
> drivere, og der stå til XP men det virker ikke, den kan heller ikke

Virker portene bag i siden du skriver det er "i front" de ikk virker?
Ved ikke om det løser dit problem, men der findes en WinXP USB update
(inkluderet i SP1) der gør at USB2.0 enheder virker.
Har din bekendte andre problemer med sin pc (det kunne være en f*****
installation :-]).
Virker kameraet på andre pc'er? Win2000/XP m/u. servicepacks?

///JJ

Fra : Gunnar

Dato : 19-07-04 13:04

> [...]
> installation :-]).
> Virker kameraet på andre pc'er? Win2000/XP m/u. servicepacks?

Hej
Ja, kameraet virker på den USB port der er på bagsiden, og der kan det
bruges, men det er vel meningen at det skal bruges til dem i fronten. Jeg
har glemt at spørge om han har SP1 men det hører jeg efter, men han har lige
lavet alle updateringer fra Win Update, der stå nul .
Gunnar

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-07-04 13:08

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> wrote in message

> [...]
lige
> lavet alle updateringer fra Win Update, der stå nul .

USB porte på fronten er typisk forbundet til motherboardet via et kabel. Har
han checket om kablet er forbundet korrekt?
Just a thought...

Martin

Fra : Gunnar

Dato : 19-07-04 13:25

> [...]
Har
> han checket om kablet er forbundet korrekt?

hej
Også mit gæt, men når computeren reager når der sættes et stik i, må der
også være en ledning i.
Gunnar

Fra : ///JJ

Dato : 19-07-04 13:38

Gunnar wrote:

> hej
> Også mit gæt, men når computeren reager når der sættes et stik i, må
> der også være en ledning i.
> Gunnar

Hvis alt fra WU er lagt på, er SP1 også.

Jow, men portene (kan) deles hardware-mæssigt med dem bag i - det står i
manualen til bundkort hvilke porte du kan bruge samtidigt. Det er ikke altid
man bare kan stoppe enheder i alle porte på en gang. Nogle gange er visse
porte kun USB1.1/USB2.0 kompatible. Så hvis han har keyboard og andre ting i
portene kan du prøve at tage det hele ud og finde ud af hvornår kameraet
virker.

///JJ

Fra : emj

Dato : 19-07-04 14:50

On Mon, 19 Jul 2004 12:24:27 +0200, "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
wrote:

>Min bekendte har en XP pro men 2 usb porte i front som ikke virker. Når der
>sættes noget i dem skriver der at det er en ukendt enhed som ikke virker

Lad ham tjekke i enhedshåndtering, om der er gule udråbstegn ud for
noget.
Hilsen emj

Fra : Gunnar

Dato : 19-07-04 17:09

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lad ham tjekke i enhedshåndtering, om der er gule udråbstegn ud for

Hej
Det er gjort, og der er ikke noget der, jeg har selv gjort det og også
prøvet at fjerne den der hedder Ukendt Enhed, og genstartet og så kommer den
igen.
Gunnar

Fra : emj

Dato : 19-07-04 18:33

On Mon, 19 Jul 2004 18:09:04 +0200, "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
wrote:

>Det er gjort, og der er ikke noget der, jeg har selv gjort det og også
>prøvet at fjerne den der hedder Ukendt Enhed, og genstartet og så kommer den
>igen.

Når den kommer igen som Ukendt enhed, så er det vel fordi han har
tilkoblet noget hardware, som mangler sin driver.

Hilsen emj

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-07-04 19:18

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Det er gjort, og der er ikke noget der, jeg har selv gjort det og også
> prøvet at fjerne den der hedder Ukendt Enhed, og genstartet og så kommer

Det kan være der er dårlig forbindelse i kablerne til fronten.

Jeg har selv lige haft store problemer med min tlf. der ikke kunne
genkendes.
Jeg troede det var driveren, men det viste sig at være dårlig forbindelse i
kablet.
Så snart det var ordnet, blev den genkendt med det samme.

I må ind og checke om de sidder ordentligt.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : ha

Dato : 19-07-04 15:45

Gunnar wrote:
> Hej.
> Min bekendte har en XP pro men 2 usb porte i front som ikke virker.

Prøv at slukke pc'en på kontakten bagpå og fjern strømkablet.
Kablet skal helt ud af stikket.
Lad den stå i 10 minutter og prøv om det har hjulpet.

/ha

Fra : ///JJ

Dato : 20-07-04 08:58

ha wrote:

> Prøv at slukke pc'en på kontakten bagpå og fjern strømkablet.
> Kablet skal helt ud af stikket.
> Lad den stå i 10 minutter og prøv om det har hjulpet.
>
> /ha

Ehm - Hvordan skulle det kunne hjælpe??

///JJ

Fra : Calle.

Dato : 19-07-04 23:12

Gunnar wrote:
> [...]
> ikke virker på dette program. Der er til kameraet en cd med USB
> drivere, og der stå til XP men det virker ikke, den kan heller ikke

På min PC var dem i fronten deaktiveret i BIOS, så tjek lige om de ikke er
det hos jer også

--
Calle.

Fra : ///JJ

Dato : 20-07-04 08:58

Calle. wrote:

> På min PC var dem i fronten deaktiveret i BIOS, så tjek lige om de
> ikke er det hos jer også

Hvis de var deaktiveret ville han ikke få delvis forbindelse som han skriver
han gør...

///JJ

Fra : Calle.

Dato : 20-07-04 16:21

///JJ wrote:

> Hvis de var deaktiveret ville han ikke få delvis forbindelse som han
> skriver han gør...

Nej, jeg var lige hurtig nok med beskeden

--
Calle.

Fra : Ole Helms

Dato : 20-07-04 18:01

skrev:

> [...]
>men det virker ikke, den kan heller ikke opdatere drivere, hvad kan det

Hvilket kamera drejer det sig om?
Jeg har oplevet noget måske tilsvarende: En kollega kunne ikke få
adgang til et Canon PowerShot A40 på front USB på en Fujitsu-Siemens
P300 med XPpro, mens back USB fandt kameraet med det samme. Ingen fejl
med Canon PowerShot A80. På andre identiske pc'er opstod fejlen ikke.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Gunnar

Dato : 20-07-04 20:06

> [...]
> P300 med XPpro, mens back USB fandt kameraet med det samme. Ingen fejl
> med Canon PowerShot A80. På andre identiske pc'er opstod fejlen ikke.

Tak til alle for kommentarer, Mande er lige taget på ferie i en uge så ser
vi på det igen, men det letteste skal prøve først, og det bliver at tage mit
eget kamera med og sætte til. Vi fortsætter i næste uge, tak for nu.
Gunnar

Fra : Gunnar

Dato : 03-08-04 20:11

> [...]
mit
> eget kamera med og sætte til. Vi fortsætter i næste uge, tak for nu.

Hej igen.
Nu er han hjemme igen, jeg har lige været der, og prøvet med en USB
hukommelse / pen , eller hvad den nu hedder
og får stadig det samme signal, også et andet kamera giver det samme. Et
skilt der siger -Ukendt enhed - Windows kunne ikke genkende enheden, så der
er forbindelse. Kan det være nødvendigt at updatere bundkortdriveren, og
hvor finder man den. det er XP Pro.
Gunnar

Fra : emj

Dato : 03-08-04 21:50

On Tue, 3 Aug 2004 21:11:06 +0200, "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
wrote:

>Nu er han hjemme igen, jeg har lige været der, og prøvet med en USB
>hukommelse / pen , eller hvad den nu hedder

Memory-stick

>og får stadig det samme signal, også et andet kamera giver det samme. Et
>skilt der siger -Ukendt enhed - Windows kunne ikke genkende enheden, så der
>er forbindelse.

Det lyder som om, at USBenheden ikke virker af en eller anden grund.

>Kan det være nødvendigt at updatere bundkortdriveren, og
>hvor finder man den. det er XP Pro.
Nej, det er næppe bundkortets skyld.

Gå i kontrolpanel/system/Hardware/enhedshåndtering og fjern alt, hvad
der står USB ved. Blæs på evt. protester.
Genstart maskinen og XP vil så automatisk installere dine USBporte
igen.
Hjalp det?
Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-08-04 22:11

emj skriver:

> Memory-stick

Er det ikke kun sony der har det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : emj

Dato : 04-08-04 09:28

On Tue, 03 Aug 2004 23:10:39 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Memory-stick
>
>Er det ikke kun sony der har det ?
Der findes nogle kombinerede med kortlæser. De hedder vist memorystick
duo
Det er muligt at den jeg tænker på går under navnet pendrive
Kært barn har mange navne
Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 14:40

emj skriver:

> Der findes nogle kombinerede med kortlæser. De hedder vist memorystick
> duo

Okay, så vidt jeg husker er Memory Stick en patanteret Sony ting.

> Det er muligt at den jeg tænker på går under navnet pendrive
> Kært barn har mange navne

Ja, USB pendrive, USB flashdisk, USB memory key osv....

Fra : Gunnar

Dato : 06-08-04 07:47

> Okay, så vidt jeg husker er Memory Stick en patanteret Sony ting.

> Ja, USB pendrive, USB flashdisk, USB memory key osv....
Hej
Angående det oprindelige spørgsmål, så er det nu rettet og jeg forstår godt
at vi ved fælles hjælp ikke kunne få det til at virke. Jeg forslog til sidst
at kontakte firmaet der havde lavet den, og det viste sig der var 2
ledninger der var sat forkert, så ved I også at det kan give disse
symptomer.
Gunnar

Fra : Per Thomsen

Dato : 09-08-04 08:18

> [...]
> at kontakte firmaet der havde lavet den, og det viste sig der var 2
> ledninger der var sat forkert, så ved I også at det kan give disse

Hvilken rækkefølge skal de sidde i ?

Per