MS Windows
briani 27239
Norton Ghost Buuu det spøger Hvordan forma~
Fra : Torben

Dato : 19-07-04 04:01

Hej.
Hvordan formatere man en cd-RW disk så Norton Ghost kan skrive på den.
Det er jo ikke helt det samme som når man skriver på cd-r? Kan norton ghost
selv formatere rw disken, undervejs. Behøver man ikke at gøre nogetsomhelst
og kan den uden problemer skrive til cd-rw disken som om den er en cd-r
disk?
For jeg føler den er træg med en blank cd-rw, men med en cd-r går det smurt,
mener jeg.

-
Torben

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-07-04 07:24

On Mon, 19 Jul 2004 05:00:34 +0200, "Torben" <Spamfri@spamfri.dk>
wrote:

> [...]
>Det er jo ikke helt det samme som når man skriver på cd-r?

> Kan norton ghost selv formatere rw disken, undervejs.

Nej.

> Behøver man ikke at gøre nogetsomhelst

Jo! Se nedenfor.

>og kan den uden problemer skrive til cd-rw disken som om den er en cd-r
>disk?

Ja - men CD-RW-skiver, der skal bruges af Ghost, skal slettes med
"full erase"-funktionen i f.eks. Nero. Hvis de slettes med "quick
erase"-funktionen, fejler Ghost under backup.

>For jeg føler den er træg med en blank cd-rw, men med en cd-r går det smurt,
>mener jeg.

Det kan skyldes, at CD-RW-skiver ikke tillader så høj skrivehastighed
som CD-R-skiver.
Maksimal skrivehastighed for mine CD_RW-skiver er x4, mens CD-R-skiver
jo typisk kan skrives med x8, x12 og højere hastigheder (afhængigt af
CD-brænderen).

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Torben

Dato : 19-07-04 18:39

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:u9pmf096mnm1pfk7saie7v3gbefuafrt25@4ax.com...

> [...]
> "full erase"-funktionen i f.eks. Nero. Hvis de slettes med "quick
> erase"-funktionen, fejler Ghost under backup.

Så 'full erase' er altså selve formateringen i sig selv?
For kan man 'full erase' på en ikke formatteret cd-rw?
-
Torben

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-07-04 18:51

On Mon, 19 Jul 2004 19:39:00 +0200, "Torben" <Spamfri@spamfri.dk>
wrote:

[klip - forhistorie]

>Så 'full erase' er altså selve formateringen i sig selv?
>For kan man 'full erase' på en ikke formatteret cd-rw?
>-
Ja, det mener jeg at man kan - men det er længe siden jeg har haft en
"jomfruelig" cd-rw-skive, så bær over med mig, hvis det ikke er
rigtigt
Der kan jo nok ikke ske alverdens ulykker ved at prøve...

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen