MS Windows
briani 27239
Fjerne Gæst fra login skærmen i XP
Fra : Morten Trab

Dato : 18-07-04 23:10

Hvordan fjerner man brugeren Gæst fra login skærmen i Windows XP??
Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik den frem, men vil da gerne have den væk
igen...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Anders

Dato : 18-07-04 23:38

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan fjerner man brugeren Gæst fra login skærmen i Windows XP??
> Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik den frem, men vil da gerne have den væk
> igen...

Jeg ville gøre sårn her:
Find kontrolpanel og gå ind i brugerkonti. Der ligger indstillinger for
kontoen Gæst, som man så kan deaktivere efter at have klikket sig ind på
den. Sådan funker det i hvert fald her. :)

--
Anders

Fra : Bach|DK|

Dato : 18-07-04 23:44

> [...]
> for kontoen Gæst, som man så kan deaktivere efter at have klikket sig
> ind på den. Sådan funker det i hvert fald her. :)

Det går ikke at deaktivere kontoen, hvis man skal bruge den.

Hente hellere TweakUI til XP fra microsofts hjemmeside:

http://tinyurl.com/2meyw

Der kan man bestemme, hvilke kontoer, der skal være synlige på login
skærmen.

--
Michael Bach

Fra : Morten Trab

Dato : 19-07-04 08:18

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hente hellere TweakUI til XP fra microsofts hjemmeside:
>
> http://tinyurl.com/2meyw
>
> Der kan man bestemme, hvilke kontoer, der skal være synlige på login
> skærmen.

Der kan man ikke vælge gæst fra...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Morten Trab

Dato : 18-07-04 23:48

"Anders" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontoen Gæst, som man så kan deaktivere efter at have klikket sig ind på
> den. Sådan funker det i hvert fald her. :)

Så bliver den også deaktiveret så netværks brugere ikke kan komme ind på
maskinen og bruge det der er delt, uden at de er oprettet som brugere på
maskinen...Det var ikke det jeg ville opnå...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Torben

Dato : 19-07-04 02:20

Måske er det slet ikke det du vil, men snarer undgår at skulle logge på. I
så fald har jeg slettet den ene af de tre mens min egen og gæst står
tilbage.
Den tredie går at slette.
Så kom xp ikke med den logon iriterende velkomstskærm mere.
-
Torben

Fra : Morten Trab

Dato : 19-07-04 08:18

"Torben" <Spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbage.
> Den tredie går at slette.
> Så kom xp ikke med den logon iriterende velkomstskærm mere.

Nej, logon skærmen skal forblive, som den altid har været, men Gæst skal væk
fra den, dog uden at deaktivere kontoen, så den ikke kan bruges via
netværk...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-07-04 13:54

Morten Trab skrev:

> Nej, logon skærmen skal forblive, som den altid har været, men
> Gæst skal væk fra den, dog uden at deaktivere kontoen, så den
> ikke kan bruges via netværk...

Hvad så med:
<http://www.kellys-korner-xp.com/xp_wel_screen.htm>.

--