MS Windows
briani 27239
Mindre billeder
Fra : Ernst V Hansen

Dato : 18-07-04 17:14

Er der en som kan forklare mig hvordan jeg laver billeder mindre ,jeg
bruger Paint. Har prøvet at formindske str. men de er stadig over
1MB.
Tak for hjælpen
Mvh Ernst

Fra : Gevaldi

Dato : 18-07-04 17:30

Ernst V Hansen (slet 4S2QC) skriblede:
> Er der en som kan forklare mig hvordan jeg laver billeder
> mindre ,jeg bruger Paint. Har prøvet at formindske str.
> men de er stadig over 1MB.
> Tak for hjælpen

Som du fik at vide i dk.edb så er den rigtige
nyhedsgruppe til dit spg.:

--
/Gevaldi
Find den rigtige nyhedsgruppe her:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-04 18:11

slet 4S2QC skrev:

>Er der en som kan forklare mig hvordan jeg laver billeder mindre

1. Hent IrfanView og installér det.
2. Åbn et billede.
3. Tryk Ctrl-R
4. Vælg en størrelse eller en procent og klik OK.
5 Tryk S vælg typen JPG og angiv placering og filnavn.

Hvis du mener at det skal beholde sin (billed)størrelse, men at
filen bare skal fylde mindre, så kan du også bruge IrfanView.

1. Hent IrfanView og installér det.
2. Åbn et billede.
3 Tryk S vælg typen JPG og vælg i siderammen hvor meget det skal
komprimeres. Angiv placering og filnavn.

http://www.irfanview.com/

--
Bertel

Fra : ///JJ

Dato : 19-07-04 09:56

Ernst V Hansen (slet 4S2QC) wrote:
> Er der en som kan forklare mig hvordan jeg laver billeder mindre ,jeg
> bruger Paint. Har prøvet at formindske str. men de er stadig over
> [...]

Ja, først og fremmest skal du trække billedstørrelsen ind til dit billede
(drag n drop med musen)
Dernæst skal du forsøge at gemme i JPG - ikke i BMP! Det kan man dog vistnok
kun i WinXP (?).

///JJ