MS Windows
briani 27239
Seperate brugerkonti i XP proff.
Fra : Familien Jørgensen

Dato : 18-07-04 15:07

Windows XP pro

Da vi er 3 som bruger computeren, og har separate bruger konti, ville jeg
godt have de sådan, at når jeg eller en af de andre brugere installere et
program fra deres konti, at disse programmer så kun bliver synlige/bruges
for den bruger som har installeret dem.

Fx jeg er den eneste som bruger Paint shop pro. Det skal kun bruges fra min
brugerprofil.

Min søn derimod bruger meget tid på online spil, dem vil jeg derimod ikke
gerne have over hos mig på min brugerprofil. De skal ikke kunne ses under
programmerne.

Jeg har forespurgt mange om dette problem, men ingen har kunnet hjælpe mig.

I sin tid kunne dette lade sig gøre under Windows 98. Dengang oprettede jeg
en brugerprofil og under den blev alle Corel programmer lagt ind.

Håber der er en super ekspert som kan hjælpe mig ud af mine kvaler.

--
Venlig hilsen

Søren Jørgensen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-07-04 15:22

Familien Jørgensen wrote:
> Jeg har forespurgt mange om dette problem, men ingen har kunnet
> hjælpe mig.

Hvis du går ind under C:\Documents and Settings\ vil du se et antal mapper
med de brugernavne der er oprettet på maskinen. Derudover ligger der en
Administrator, Default User og en All Users. Jeg har ikke selv prøvet det,
men jeg vil da antage, at hvis du flytter eksempelvis PSP fra All Users til
din egen profil vil den kun figurere hos dig...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-07-04 15:43

On Sun, 18 Jul 2004 16:22:18 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

> [...]
>men jeg vil da antage, at hvis du flytter eksempelvis PSP fra All Users til
>din egen profil vil den kun figurere hos dig...

Din antagelse er korrekt, Martin - det er sådan det skal gøres.

Nogle (få) programmer er i stand til at oprette deres genveje hos den
bruger, der er logget ind under installationen; men langt de fleste,
jeg har installeret, opretter deres genveje under All Users og kan
derfor ses af alle brugere.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Familien Jørgensen

Dato : 18-07-04 16:18

Hej Martin og Gert!

Tak for et meget hurtigt og præcist svar som virkede perfekt.
Jeg har dog et lille ekstra spørgsmål. Hos mig er der kun vores tre navne og
en All users, den sidste kan jeg ikke finde? Eller er Default user bare
vores brugernavne? Der var dog en mappe som hed anjam? Den ved jeg ikke
hvor kommer fra?
Det svar som I gave mig på ½ time har jeg ventet på i nok 1½ år. Selv
uddannede MS system ing. har ikke kunne svare mig på dette spørgsmål vedr.
brugerkonti!

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:tr2lf0t1jo40vou67s3rrluq1qasncm6f5@4ax.com...

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-07-04 17:25

On Sun, 18 Jul 2004 17:18:05 +0200, "Familien Jørgensen" <feals@os.dk>
wrote:

>Hej Martin og Gert!
>
>Tak for et meget hurtigt og præcist svar som virkede perfekt.

Velbekomme - rart at kunne hjælpe

>Jeg har dog et lille ekstra spørgsmål. Hos mig er der kun vores tre navne og
>en All users, den sidste kan jeg ikke finde? Eller er Default user bare
>vores brugernavne?

Default User anvendes (automatisk af Win XP)) som udgangspunkt ved
oprettelse af nye brugere.
Mappen har attributten Skjult, og derfor ses den normalt ikke i
Stifinder.
Man kan dog aktivere indstillingen Vis skjulte filer og mapper,
hvorefter mappen vil være synlig.
(Denne computer eller Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger ->
Vis -> Skjulte filer og mapper -> checkmærke i Vis skjulte filer og
mapper)

> Der var dog en mappe som hed anjam? Den ved jeg ikke
>hvor kommer fra?

2 muligheder:

1. Nogen kan (fejlagtigt?) have forsøgt at oprette en ny bruger med
dette navn.
Check i Start -> Kontrolpanel -> Brugerkonti, hvilke brugere der er
oprettet på maskinen. Hvis brugerkontoen anjam findes, så slet den
blot. Slet derpå mappen anjam, hvis den stadig findes.

2. Mappen kan evt. være oprettet af et eller andet program under
installation af dette. På min egen maskine har jeg en mappe under
Documents and Settings, som hedder Ejer. Den er blevet oprettet af et
Multimedia Jukebox-program og indeholder en MP3-reklame for
programmet.
Prøv at kigge på indholdet i mappen anjam og se, om noget af det kan
identificeres. Flyt evt. forsøgsvis mappen til et andet sted uden for
Documents and Settings og check, at PC,en fortsat opfører sig normalt.
Hvis ja: Fjern mappen permanent.

>Det svar som I gave mig på ½ time har jeg ventet på i nok 1½ år. Selv
>uddannede MS system ing. har ikke kunne svare mig på dette spørgsmål vedr.
>brugerkonti!

Vi takker for roserne...

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-07-04 19:53

Familien Jørgensen wrote:
> Tak for et meget hurtigt og præcist svar som virkede perfekt.

Super - intet problem
Jeg har lige et ekstra link ang. citatteknik der også kan være nyttig på
usenet:

Fra : Pophaar

Dato : 18-07-04 18:07

Det er ikke et Windows XP-problem men et programproblem. Ordentlige og
korrekt fremstillede programmer spørger ved installationen, om programmet
skal være tilgængeligt for alle eller kun den, der installerer.

Fra : Pophaar

Dato : 18-07-04 18:08

Det er ikke et Windows XP-problem men et programproblem. Ordentlige og
korrekt fremstillede programmer spørger ved installationen, om programmet
skal være tilgængeligt for alle eller kun den, der installerer.

Men med lidt håndarbejde kan tingene naturligvis tilpasses.