MS Windows
briani 27239
Mediaplayer og licens
Fra : JBH

Dato : 16-07-04 23:57

Hej.

Hvordan er det nu det er mht. licenser for WMA filer (Windows mediaplayer)
Jeg har kopieret nogle af mine CDér (originale) ind på min server. Da jeg
ville afspille en fil (CD) , vha. mediaplayer, blev jeg sendt ind på en
windows "licens side", hvor jeg skulle hente en licens. Nåh, okay det er vel
ok, Det er mine egne plader og de er originale. Jeg fik en "licens" og det
spiller også fint, men hvis jeg så forsøger at få PCén i stuen til at
afspille bliver jeg igen sendt ind på M$ licens siden, men nu kan jeg kun
vælge at overføre en licens.

Vil det sige at licensen er en "nøgle" som man flytter rundt mellem sine
pcér ?
I så fald, findes der et alternativ til mediaplayeren, som kan afspille
disse WMA filer, selvom de tilsyneladende er "beskyttet"
Der er ingen intensioner om snyde, jeg kan jo kun være ved 1 PCér ad gangen.

mvh
JBH

Fra : joke

Dato : 17-07-04 00:18

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse WMA filer, selvom de tilsyneladende er "beskyttet"
> Der er ingen intensioner om snyde, jeg kan jo kun være ved 1 PCér ad

Det er et spørgsmål om beskyttelse >funktioner>indstillinger>kopier musik
her fjener du flue benet i kopibeskyt indhold.

Så kan de afspilles på alle pcer i huset osv. Desuden er det lovligt nok at
afspille på flere pcer. blot du har originalen eller lånt den på biblioteket
for længe siden, før de nye regler trådte i kraft.

Hilsen

Johnny