MS Windows
briani 27239
Ny xp installation - hvilken rækkefølge?
Fra : Bach|DK|

Dato : 16-07-04 21:42

Når man nu installerer XP fra bunden. Er der så en speciel rækkefølge man
skal installere Service Pack, chipsæt, grafikkort, lydkort, directx mm i,
eller er det ligegyldigt.

Hvad siger jeres erfaringer?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-04 21:52

Bach|DK| skriver:

> Hvad siger jeres erfaringer?

Fløjthamrende lige meget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mig

Dato : 17-07-04 00:44

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal installere Service Pack, chipsæt, grafikkort, lydkort, directx mm i,

Jeg gør flg:

1.Fjerne netkabel
2.Efter installation,slå Firewall til
3. Installere Servicepack
4.Installere bundkortsdrivere/grafik/lyd/DX9.0
5.Sætte netkabel i.
6.Hente Windows Updates.

7. Har ikke oplevet problemer på denne måde....glemte engang at fjerne
netkabel og ca 1 minut efter WinXP var oppe at køre ,var der Blaster
Virus...så husk netkablet/Firewall

Fra : hcma

Dato : 17-07-04 13:17

> [...]
> skal installere Service Pack, chipsæt, grafikkort, lydkort, directx mm i,

Jeg gør selv flg.:
1. Henter alle de servicepacks og updates jeg kan over nettet og gemmer dem.
2. afbryder forbindelsen til nettet
3. Installerer WindowsXP
4. Installerer drivere o.s.v. (rækkefølge er totalt ligegyldigt, dog sikrer
jeg mig at tastatur og mus virker)
5. Lukker for DCom for at sikre mig at jeg ikke bliver ramt af
Blaster/Sasser straks ved tilslutning til nettet.
6. Sikrer mig at XP's indbyggede firewall er sat til.
7. Installerer AV-program.
8. Tilslutter internet
9. Update af av-program
10. Windows update.