/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
XP reinstall.
Fra : Peter Hansson


Dato : 16-07-04 19:51

Hej!

Har en XP som jeg mistænker for som til at der indeholder nogle fejl. jeg
vil gerne reppe. Men jeg er lidt i tvivl om jeg mister data ved processen.

Når jeg prøver at installere skriver den at jeg ikke kan opgradere, men jeg
kan til gengæld nyinstallere. Der advares dog om at jeg kan miste data ved
en sådan intallation.

Kan jeg bare installere igen ovenpå den gamle uden at miste data.

PH



 
 
Thomas G. Madsen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 16-07-04 21:19

Peter Hansson skrev:

> Når jeg prøver at installere skriver den at jeg ikke kan
> opgradere, men jeg kan til gengæld nyinstallere.

Hvordan du reparerer WinXP, er beskrevet her:
<http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair>.

--
Hilsen
Madsen

Pico (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 16-07-04 22:43

Thomas G. Madsen wrote:
> Peter Hansson skrev:
>
>> Når jeg prøver at installere skriver den at jeg ikke kan
>> opgradere, men jeg kan til gengæld nyinstallere.
>
> Hvordan du reparerer WinXP, er beskrevet her:
> <http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair>.

Hvorfor har du ikke sendt det link før Madsen ? det er jo en genial side.
--
Med venlig hilsen
Pico


Thomas G. Madsen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 16-07-04 23:07

Pico skrev:

> Hvorfor har du ikke sendt det link før Madsen ?

Det ved jeg egentlig ikke, men det er ikke første gang, linket er
set her i gruppen.

> det er jo en genial side.

Der står meget godt ja. Baggrunden er bare alt for dominerende efter
min mening. Jeg har meget svært at koncentrere mig om teksten pga.
de tern.

--
Hilsen
Madsen

Pico (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 16-07-04 23:35

Thomas G. Madsen wrote:
> Pico skrev:
>
>> Hvorfor har du ikke sendt det link før Madsen ?
>
> Det ved jeg egentlig ikke, men det er ikke første gang, linket er
> set her i gruppen.
>
>> det er jo en genial side.
>
> Der står meget godt ja. Baggrunden er bare alt for dominerende efter
> min mening. Jeg har meget svært at koncentrere mig om teksten pga.
> de tern.

Det var også min første tanke, men så så jeg lige efter hvad der stod og
opdagede hvor godt det er, men jeg giver dig ret i at baggrunden burde
laves om. Jeg har skrevet til webasteren om det så ved han da min
opfattelse af ternerne.
--
Med venlig hilsen
Pico


hcma (17-07-2004)
Kommentar
Fra : hcma


Dato : 17-07-04 13:21


"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2lr3hsFfsvjoU1@uni-berlin.de...
> >
> > klip >>Der står meget godt ja. Baggrunden er bare alt for dominerende
efter
> > min mening. Jeg har meget svært at koncentrere mig om teksten pga.
> > de tern. << klip slut
> Med venlig hilsen
> Pico
>
point taken - er rettet
m v h
Catbody / hcma



Thomas G. Madsen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 16-07-04 23:42

Pico skrev:

> Jeg har skrevet til webasteren om det så ved han da min
> opfattelse af ternerne.

God idé.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 16-07-04 23:53

Henrik K Hansen skrev:

> Handicap hjælpen i IE gør meget for den side, det samme gælder
> for Font og colors i Firefox.

Okay. Handicap-hjælpen er normalt ikke noget jeg bruger i IE.
Hvis en side ikke tiltaler mig "as is", springer jeg hurtigt videre.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 00:22

Henrik K Hansen skrev:

> Det er jo lidt ærgerligt for der står meget godt på siden.

Det gør der sikkert. Den dag jeg får brug for det, vil jeg måske
også benytte mig af handicap-funktionen. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 01:02

Henrik K Hansen skrev:

> Handicap hjælpen i IE gør meget for den side

Ja, jeg kan godt se, at det er effektivt. Kunne man så bare slå
det til og fra med en genvejstast. Kan man det i Firefox?

--
Hilsen
Madsen

Ole Helms (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Helms


Dato : 17-07-04 01:24

On Sat, 17 Jul 2004 02:01:51 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Ja, jeg kan godt se, at det er effektivt. Kunne man så bare slå
>det til og fra med en genvejstast. Kan man det i Firefox?

Genvejstasten er Alt+venstre shift+ Prt Sc , hvis du i Kontrolpanel >
Hjælp til handicappede > Skærm > Indstillinger slår Brug genvej til.
Funktionen er generel for Windows.

--
Venligst
Ole Helms

Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 01:36

Ole Helms skrev:

> Genvejstasten er Alt+venstre shift+ Prt Sc , hvis du i
> Kontrolpanel > Hjælp til handicappede > Skærm > Indstillinger
> slår Brug genvej til. Funktionen er generel for Windows.

Det laver fuldstændig kage i det her, for det ændrer ikke kun
IE-vinduet. Det ændrer hele Windows-temaet.

--
Hilsen
Madsen

Ole Helms (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Helms


Dato : 17-07-04 01:52

On Sat, 17 Jul 2004 02:35:32 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:


>Det laver fuldstændig kage i det her, for det ændrer ikke kun
>IE-vinduet. Det ændrer hele Windows-temaet.

Ja. Så taster du blot genvejssekvensen igen for at vende tilbage til
normaltilstanden.

--
Venligst
Ole Helms

Ole Helms (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Helms


Dato : 17-07-04 02:04

On Sat, 17 Jul 2004 02:51:45 +0200, Ole Helms
<ole-x-helms@hotmail.com> skrev:

>On Sat, 17 Jul 2004 02:35:32 +0200, "Thomas G. Madsen"
><nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:
>
>
>>Det laver fuldstændig kage i det her, for det ændrer ikke kun
>>IE-vinduet. Det ændrer hele Windows-temaet.
>
>Ja. Så taster du blot genvejssekvensen igen for at vende tilbage til
>normaltilstanden.

Næh! Det har du ret i! Hm.

--
Venligst
Ole Helms

Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 01:58

Ole Helms skrev:

> Ja. Så taster du blot genvejssekvensen igen for at vende
> tilbage til normaltilstanden.

Problemet er bare, at jeg kun ønsker at ændre selve IE-vinduet,
men ellers tak for tippet. :)

Jeg kan i øvrigt også se, at WinXP ikke er for god til at vende
tilbage til normaltilstanden. Mit foretrukne tema er Silver, men
mange af de vinduer jeg havde åbnet, da jeg slog funktionen til
og fra med Alt + Shift + Print Scrn., vendte tilbage til den
gamle normaltilstand (Windows Classic).

--
Hilsen
Madsen

Pico (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 17-07-04 15:10

Thomas G. Madsen wrote:
> Ole Helms skrev:
>
>> Ja. Så taster du blot genvejssekvensen igen for at vende
>> tilbage til normaltilstanden.
>
> Problemet er bare, at jeg kun ønsker at ændre selve IE-vinduet,
> men ellers tak for tippet. :)
>
> Jeg kan i øvrigt også se, at WinXP ikke er for god til at vende
> tilbage til normaltilstanden. Mit foretrukne tema er Silver, men
> mange af de vinduer jeg havde åbnet, da jeg slog funktionen til
> og fra med Alt + Shift + Print Scrn., vendte tilbage til den
> gamle normaltilstand (Windows Classic).

Har du prøvet WinXP Royale theme ? Det er ikke den helt store forskel, men jeg
var blevet lidt træt Silver og har prøvet Royale nogen tid nu og den er da lidt
pænere end standard blå.
--
Med venlig hilsen
Pico


Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 13:32

hcma skrev:

> point taken - er rettet

Det hjalp gevaldigt på læsbarheden efter min mening. :)

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 16:50

Pico skrev:

> Har du prøvet WinXP Royale theme ?

Nej. Følger det med til WinXP, eller hvor har du det fra?

> Det er ikke den helt store forskel, men jeg var blevet lidt
> træt Silver og har prøvet Royale nogen tid nu og den er da
> lidt pænere end standard blå.

Det er heller ikke helt rigtigt, at jeg kører med Silver.
Udgangspunktet er Silver, men jeg har ændret meget på det.
F.eks. så bryder jeg mig ikke om det gråblå farver, så alt
hvad der er gråblå, har jeg ændret til neutral grå og alle
fontene er også ændret.

--
Hilsen
Madsen

Pico (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 17-07-04 17:13

Thomas G. Madsen wrote:
> Pico skrev:
>
>> Har du prøvet WinXP Royale theme ?
>
> Nej. Følger det med til WinXP, eller hvor har du det fra?

Se din mail.
--
Med venlig hilsen
Pico


>
>> Det er ikke den helt store forskel, men jeg var blevet lidt
>> træt Silver og har prøvet Royale nogen tid nu og den er da
>> lidt pænere end standard blå.
>
> Det er heller ikke helt rigtigt, at jeg kører med Silver.
> Udgangspunktet er Silver, men jeg har ændret meget på det.
> F.eks. så bryder jeg mig ikke om det gråblå farver, så alt
> hvad der er gråblå, har jeg ændret til neutral grå og alle
> fontene er også ændret.


Pico (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 17-07-04 17:23

Pico wrote:
> Thomas G. Madsen wrote:
>> Pico skrev:
>>
>>> Har du prøvet WinXP Royale theme ?
>>
>> Nej. Følger det med til WinXP, eller hvor har du det fra?

Jeg kan ikke huske hvor jeg har fået den fra, mener det var en
af mine bekendte der har den fra BSoft.RU. Den er virus og
adwarefri. Der er nogen der har været i omløb der ikke var det.

>
> Se din mail.

Nå jeg var nok ikke kvik nok til at finde ud af hvad der skulle stå
i stedet for "nospam" i din mailadresse.

Jeg har lagt den i binare under Til Madsen. Den er ikke synlig endnu
så jeg kan give et direkte link

>
>>
>>> Det er ikke den helt store forskel, men jeg var blevet lidt
>>> træt Silver og har prøvet Royale nogen tid nu og den er da
>>> lidt pænere end standard blå.
>>
>> Det er heller ikke helt rigtigt, at jeg kører med Silver.
>> Udgangspunktet er Silver, men jeg har ændret meget på det.
>> F.eks. så bryder jeg mig ikke om det gråblå farver, så alt
>> hvad der er gråblå, har jeg ændret til neutral grå og alle
>> fontene er også ændret.

Det kunne jeg selvfølgelig også have gjort, men dovenskab.
Håber jeg har gættet rigtig med din mailadr.
Termen er vedhæftet, husk at læs NFO'en.

--
Med venlig hilsen
Pico


Pico (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 17-07-04 17:29

Pico wrote:
> Thomas G. Madsen wrote:
>> Pico skrev:
>>
>>> Har du prøvet WinXP Royale theme ?
>>
>> Nej. Følger det med til WinXP, eller hvor har du det fra?

Den burde være her:

news:40f9512c$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
news:40f9511b$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Sjovt foresten at 2 meddelser har samme nr. Får de altid det når
de deles ?
--
Med venlig hilsen
Pico




>
> Se din mail.
>
>>
>>> Det er ikke den helt store forskel, men jeg var blevet lidt
>>> træt Silver og har prøvet Royale nogen tid nu og den er da
>>> lidt pænere end standard blå.
>>
>> Det er heller ikke helt rigtigt, at jeg kører med Silver.
>> Udgangspunktet er Silver, men jeg har ændret meget på det.
>> F.eks. så bryder jeg mig ikke om det gråblå farver, så alt
>> hvad der er gråblå, har jeg ændret til neutral grå og alle
>> fontene er også ændret.


Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 18:03

Pico skrev:

> Den burde være her:
>
> news:40f9512c$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> news:40f9511b$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Tak og jeg har hentet den.

> Sjovt foresten at 2 meddelser har samme nr. Får de altid det når
> de deles ?

De har ikke samme nummer. :)

--
Hilsen
Madsen

Pico (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 17-07-04 18:54

Thomas G. Madsen wrote:
> Pico skrev:
>
>> Den burde være her:
>>
>> news:40f9512c$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>> news:40f9511b$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> Tak og jeg har hentet den.
>
>> Sjovt foresten at 2 meddelser har samme nr. Får de altid det når
>> de deles ?
>
> De har ikke samme nummer. :)

Det er de gamle øjne
--
Med venlig hilsen
Pico


Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 18:03

Pico skrev:

> Jeg kan ikke huske hvor jeg har fået den fra, mener det var en
> af mine bekendte der har den fra BSoft.RU. Den er virus og
> adwarefri. Der er nogen der har været i omløb der ikke var
> det.

Det er et rigtig flot tema. Jeg har det inde nu og skal lige
have det tilpasset lidt, men det er meget flottere end det
normale mørkeblå WinXP-tema.

> Nå jeg var nok ikke kvik nok til at finde ud af hvad der
> skulle stå i stedet for "nospam" i din mailadresse.

Adressen er gyldig som den er, så du skal ikke fjerne eller
tilføje noget som helst.

--
Hilsen
Madsen

Pico (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 17-07-04 18:56

Thomas G. Madsen wrote:
> Pico skrev:
>
>> Jeg kan ikke huske hvor jeg har fået den fra, mener det var en
>> af mine bekendte der har den fra BSoft.RU. Den er virus og
>> adwarefri. Der er nogen der har været i omløb der ikke var
>> det.
>
> Det er et rigtig flot tema. Jeg har det inde nu og skal lige
> have det tilpasset lidt, men det er meget flottere end det
> normale mørkeblå WinXP-tema.
>
>> Nå jeg var nok ikke kvik nok til at finde ud af hvad der
>> skulle stå i stedet for "nospam" i din mailadresse.
>
> Adressen er gyldig som den er, så du skal ikke fjerne eller
> tilføje noget som helst.

Nå for søren, det er ikke min dag. Hvorfor skriver du "Nospam" ?
Er det noget med at grønhøsterne fjerner nospam ?
--
Med venlig hilsen
Pico


Thomas G. Madsen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-07-04 20:12

Pico skrev:

> Hvorfor skriver du "Nospam" ? Er det noget med at grønhøsterne
> fjerner nospam ?

Ja og det har vist sig at være ret effektivt. Jeg modtager meget
lidt spam og har trods alt brugt denne adresse på usenettet i et
par år nu.

--
Hilsen
Madsen

Pico (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 18-07-04 14:48

Thomas G. Madsen wrote:
> Pico skrev:
>
>> Hvorfor skriver du "Nospam" ? Er det noget med at grønhøsterne
>> fjerner nospam ?
>
> Ja og det har vist sig at være ret effektivt. Jeg modtager meget
> lidt spam og har trods alt brugt denne adresse på usenettet i et
> par år nu.

Fin ide, den må jeg se at få prøvet. Får snart ejendoms ADSL i
stedet for Oncable, så skal der nye adresser til hvor det kan
prøves.
--
Med venlig hilsen
Pico


Henrik K Hansen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 16-07-04 23:47

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Der står meget godt ja. Baggrunden er bare alt for dominerende efter
> min mening. Jeg har meget svært at koncentrere mig om teksten pga.
> de tern.

Handicap hjælpen i IE gør meget for den side, det samme gælder for
Font og colors i Firefox.

--
Henrik

Henrik K Hansen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 17-07-04 00:18

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Okay. Handicap-hjælpen er normalt ikke noget jeg bruger i IE.
> Hvis en side ikke tiltaler mig "as is", springer jeg hurtigt videre.

Det er jo lidt ærgerligt for der står meget godt på siden.

--
Henrik

Henrik K Hansen (17-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 17-07-04 09:15

Thomas G. Madsen, du skrev:

>> Handicap hjælpen i IE gør meget for den side
>
> Ja, jeg kan godt se, at det er effektivt. Kunne man så bare slå
> det til og fra med en genvejstast. Kan man det i Firefox?

Jeg ved det ikke, måske ved de det i browser gruppen.


XPostet til 2 Grupper, FUT dk.edb.internet.software.browser
FUT?, se her for en forklaring http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

--
Henrik

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste