MS Windows
briani 27239
Logge på netværksdrev ved boot
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-04 14:26

Hver gang jeg starter min windows op får jeg en lille pop-up om at
den ikke har kunnet logge på et netværksdrev jeg har. Årsagen er
meget simpel, passwordet er ikke gemt sammen med de øvrige
oplysninger som windows bruger til at logge på drevet (og det ønsker
jeg heller ikke at det skal være!)

Hvordan får jeg windows til *ikke* at forsøge at logge på
drevet/tilslutte drevet ved opstart så den først tilslutter drevet
når jeg tilgår det via stifinder ?

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 16-07-04 16:33

On 16 Jul 2004 13:25:52 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk>
wrote:

>Hver gang jeg starter min windows op

hvilken type Windows?

> [...]
>
>Hvordan får jeg windows til *ikke* at forsøge at logge på
>drevet/tilslutte drevet ved opstart så den først tilslutter drevet

Kan det skyldes et checkmærke i "Opret forbindelse igen ved logon" for
den pågældende drevmapning ? Hvis checkmærket er sat, så prøv at
fjerne det.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-07-04 22:02

Gert Søgaard Jensen <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote in

> hvilken type Windows?

Sorry, det glemte jeg da lige at skrive. Det er XP Home.

> Kan det skyldes et checkmærke i "Opret forbindelse igen ved
> logon" for den pågældende drevmapning ? Hvis checkmærket er sat,
> så prøv at fjerne det.

Det er der sat mærke i ja - og hvis ikke der er sat mærke i det så
fjernes drevet fuldstændig ved boot.

Jeg mener der i tidligere versioner af windows var en mulighed for at
vælge at den først skulle oprette forbindelsen når der var brug for
det og ikke ved boot - det er præcis det jeg gerne vil.

Fra : Calle.

Dato : 18-07-04 09:28

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> vælge at den først skulle oprette forbindelsen når der var brug for
> det og ikke ved boot - det er præcis det jeg gerne vil.

evt. drop drevbogstavet, og lav et alm. link dertil.
Så er det bare at klikke på linket for at få adgang

--
Calle.