MS Windows
briani 27239
Windows XP baggrundsbillede
Fra : news.tele.dk

Dato : 16-07-04 09:56

Hej
Ved nogen hvordan man fjerner producentens baggrundsbillede i Windows XP?
Dvs. det baggrundsbillede som fremstår INDEN brugeren logger på!

Mvh.
Calle

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 10:23

news.tele.dk skrev:

>Ved nogen hvordan man fjerner producentens baggrundsbillede i Windows XP?
>Dvs. det baggrundsbillede som fremstår INDEN brugeren logger på!

I praksis kan det gøres ved at bruge dvaletilstand. Det er også
hurtigere.

--
Bertel

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-07-04 10:53

> I praksis kan det gøres ved at bruge dvaletilstand. Det er også
> hurtigere.

Øehh...ikke forstået?

Mvh.
Ulrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 12:26

news.tele.dk skrev:

>Øehh...ikke forstået?

Jeg skal lige være sikker:

Snakker du om den sorte skærm med reklame for XP og nogle blå
bobler der skal simulere at der sker noget vigtigt, eller snakker
du om logpå-skærmbilledet?

--
Bertel

Fra : Ulrik

Dato : 19-07-04 11:22

> Snakker du om den sorte skærm med reklame for XP og nogle blå
> bobler der skal simulere at der sker noget vigtigt, eller snakker
> du om logpå-skærmbilledet?

Jeg snakker om det bitmap billede der er som baggrund, inden brugeren logger
sig på - fx. et bitmap-billede med HP's eller IBM's logo...

Mvh.
Ulrik

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 16-07-04 11:49

On Fri, 16 Jul 2004 10:56:04 +0200, "news.tele.dk" <nospam@nospam.dk>
wrote:

>Hej
>Ved nogen hvordan man fjerner producentens baggrundsbillede i Windows XP?
>Dvs. det baggrundsbillede som fremstår INDEN brugeren logger på!

Det er vist ikke så ligetil...

Jeg har kun set én artikel om en sådan ændring, og den gjaldt for
Windows 2000 (og den anviste metode virkede i øvrigt udmærket på en
Windows 2000 pro DK med SP3).

Artiklen kan du se her:

http://www.littlewhitedog.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=9

Da Windows XP jo har mulighed for 2 forskellige måder at logge ind på
(velkomstsiden eller den klassiske login-side), er problemet nok mere
kompliceret for Windows XP end for Windows 2000, og jeg fralægger mig
ethvert ansvar for følgerne af evt forsøg med opskriften

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jakob M

Dato : 16-07-04 12:14

news.tele.dk wrote:
> Hej
> Ved nogen hvordan man fjerner producentens baggrundsbillede i Windows
> XP? Dvs. det baggrundsbillede som fremstår INDEN brugeren logger på!

http://iamnotageek.com/articles.php?aid=17&page=1

Mvh
Jakob

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-07-04 12:21

news.tele.dk skrev i en meddelelse...
> Hej
> Ved nogen hvordan man fjerner producentens baggrundsbillede i Windows
> XP? Dvs. det baggrundsbillede som fremstår INDEN brugeren logger på!

Det du søger findes i TweakUI[1] under Logon - Settinges.

[1]
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : pwa

Dato : 16-07-04 17:57

"news.tele.dk" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved nogen hvordan man fjerner producentens baggrundsbillede i Windows XP?
> Dvs. det baggrundsbillede som fremstår INDEN brugeren logger på!

LogonUIBootRandomizer.

http://www.belchfire.net/~userxp/
læs evt hjælpefiler og forklaringer

Med dette program kan man ændre BootScreens og LogonScreens.
altså OpstartScreen og WelcomeScreen.
husk at gemme en kopi af Ntoskrnl.exe (system32) og Boot.ini (C: Rod)
hent så diverse BootScreens og Logonscreens på
www.belchfire.net eller www.themeXp.org
og flere andre steder...brug google eller Webcrawler
se efter at de er lavet til SP1 eller opdateret til XP2.
det der sker er, at der ændres i Xp kernel, hvor Opstartsbilledet
og Velkomstbilledet ligger, samt den ændrede Colorpalette
for billederne, som skal være i 16 bit.
man kan også lave sine egne billeder, men det kræver at man
er EXPERT med en HexEditor og Compiler til den ændrede kernel.
det må på det bestemteste frarådes, hvis man ikke er sikker i sin sag.
VIGTIGT...endnu engang ..græd ikke..hav altid en backup af XP

v/h pwa