MS Windows
briani 27239
disable/enable programmer der starter op
Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-04 09:13

i XP

nogen har engang forklaret hvordan man gør
jeg skriver msconfig i Kør
men når jeg disabler de ting der ikke skal køre får ejg ved genstart besked
på at tænde dem igen - hvordan er det nu man gør korrekt
OG nogen linkede engang til en side der viste hvad der skulle køre og hvad
der ikke skulle.. dne ville være fin lige at se igen - på forhånd tak
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 10:22

sniper_Nolight skrev:

>men når jeg disabler de ting der ikke skal køre får ejg ved genstart besked
>på at tænde dem igen - hvordan er det nu man gør korrekt

Programs - Administrative tools - Computer management - Services
-> Services

Dobbeltklik på et element i den højre liste, vælg Stop+Apply og
bagefter i dropnedboksen Disable+Apply og OK til sidst.

Man skal dog vide hvilke tjenester der gør hvad, men hvis man
skriver indstillingerne ned inden man piller, kan man altid sætte
dem tilbage igen.

Måske skal Administrative tools findes et andet sted.

--
Bertel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-04 10:51

> [...]
> dem tilbage igen.
>
> Måske skal Administrative tools findes et andet sted.

ok - tak for det - jeg kigger på det

Fra : John

Dato : 16-07-04 11:23

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse

> [...]
> OG nogen linkede engang til en side der viste hvad der skulle køre og hvad
> der ikke skulle.. dne ville være fin lige at se igen - på forhånd tak

Her: http://tiger.la.asu.edu/startup_programs.htm

Print ud (20 nyttige sider)

Mvh John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-04 11:28

> Her: http://tiger.la.asu.edu/startup_programs.htm

Tak! - nøjagtigt den side jeg ledte efter - jeg har netop rodet med tre
filer - updreg, windvd (som ikke er inst.!) og cthelper - alle filer som
creative lægger på pcen - irriterende!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-04 11:35

sniper_Nolight skrev:

> nogen har engang forklaret hvordan man gør jeg skriver
> msconfig i Kør men når jeg disabler de ting der ikke skal køre
> får ejg ved genstart besked på at tænde dem igen

Hvad er det helt præcist, du ønsker at frakoble? Hvis det er
Tjenester / Services, så er det ikke Msconfig, du skal bruge.
Du kan bruge det, men det er ikke tilrådeligt. Følg Bertels
råd i stedet.

Hvis du ønsker at frakoble de programmer, som starter sammen
med Windows, så kan du bruge Msconfig eller slet og ret lede
efter en funktion i pågældende program som gør, at det ikke
starter sammen med Windows. De fleste programmer har mulighed
for et flueben ved "Start with Windows", eller noget i den
stil. Hvis du stopper programmerne med Msconfig ved at gå
ind i fanebladet Startup, skal du blot fjerne fluebenet ud
for pågældende program og klikke på OK, hvorefter computeren
skal genstares. Mere skal der normalt ikke til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-04 11:50

> for pågældende program og klikke på OK, hvorefter computeren
> skal genstares. Mere skal der normalt ikke til.

det gjorde jeg osse - men ved genstart bad den mig sætte tingene tilbage til
standard - ellers fik jeg den meddelse hvergang - men så gik jeg ind i mit
registrerings oprydningsprogram - der kunne jeg fjerne de elementer i start
listen jeg ikke ønskede og når jeg så er inde i msconfig igen er de osse
væk - det eneste der undrer mig nu er - hvergang jeg nu kigger i msconfig -
uden at ændre noget - beder den mig genstarte - jeg har fjernet nogle af
startprogrammerne via det reg. program og de er væk fra listen i msconfig -
så jeg må have gjort et eller andet der forvirrer msconfig for den beder som
sagt om et genstart - selvom jeg ikke ændrer noget derinde... giver det
nogen mening?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-04 12:25

sniper_Nolight skrev:

> det gjorde jeg osse - men ved genstart bad den mig sætte
> tingene tilbage til standard - ellers fik jeg den meddelse
> hvergang -

Også hvis du placerer et flueben i 'Don't show this message...'
inden du klikker på OK?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/msconfig_dont_show.png>

> - det eneste der undrer mig nu er - hvergang jeg nu kigger i
> msconfig - uden at ændre noget - beder den mig genstarte -

Hvis den står i andet end 'Normal Startup' inde under General,
vil den altid bede om en genstart uanset om du ændrer i noget
eller ej, så vidt jeg ved.

--
Hilsen
Madsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-04 12:48

> [...]
>
> Hvis den står i andet end 'Normal Startup' inde under General,
> vil den altid bede om en genstart uanset om du ændrer i noget

uanset hvordan jeg gør kommer den besked - flueben eller ej - og fjerne jeg
dem via mit reg. program skal jeg genstarte hvergang jeg har været inde i
msconfig - meget mystisk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-04 13:08

ok!

nu er jeg kommet til følgende:

nu har jeg i msconfig fjernet de flueben jeg ønsker - programmerne står der
stadig men der er ingen flueben i - ergo må jeg gå udfra de er på pcen men
at de ikke kører og derfor ikek tager unødig kraft fra pcen - så langt så
godt.

jeg har sat et flueben i den meddelse der kommer om ikke at komme i gen og
det gør den ikke - hvis jeg så går i msconfig og ud igen og ikke ændrer
noget og lukker på CANCEL så er alt ok - men lukker jeg på ok UDEN at ændre
noget vil den genstartes igen (og så tror jeg osse den meddelse vender
tilbage)

lyder det korrekt - forholder det sig sådan for jer osse - hvis ja må det jo
osse være ok her - undrer mig bare over at den vil genstartes når jeg ikke
ændrer noget men bare trykker ok istedet for cancel

selvom programmerne er der endnu men kasserne er tomme for flueben kan jeg
så regne med de er slukket som de skal eller skal filerne de henviser til
slettes fra pc'en? har i slettet dem i ikke bruger - helt og aldeles - især
tre filer fra creative har jeg set mig sur på

cthelper
updreg
ADGJDet

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-04 13:14

sniper_Nolight skrev:

> uanset hvordan jeg gør kommer den besked - flueben eller ej -

Ja det lyder mærkeligt. Hvis jeg sætter det flueben, kommer
dialogboksen ikke efter næste genstart, medmindre jeg åbner
Msconfig igen selvfølgelig, for så gør den.

> og fjerne jeg dem via mit reg. program skal jeg genstarte
> hvergang jeg har været inde i msconfig - meget mystisk

Prøv at stille Msconfig til Normal Startup inde i General,
hvorefter du genstarter, foretager de ønskede ændringer med dit
reg.program og genstarter igen.
Står Msconfig så stadig til Normal Startup og hvis den gør, vil
den så stadig bede om at genstarte, når du lukker Msconfig?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-04 14:13

sniper_Nolight skrev:

> - hvis jeg så går i msconfig og ud igen og ikke ændrer noget
> og lukker på CANCEL så er alt ok - men lukker jeg på ok UDEN
> at ændre noget vil den genstartes igen (og så tror jeg osse
> den meddelse vender tilbage)

Sådan er det også her og hvis jeg ikke sætter fluebenet i den
dialogboks under næste opstart, vil den blive ved med at komme
igen indtil jeg sætter fluebenet eller indtil Msconfig bliver
stillet tilbage til Normal Startup.

> - undrer mig bare over at den vil genstartes når jeg ikke
> ændrer noget men bare trykker ok istedet for cancel

Sådan er det bare, sålænge den ikke står til Normal Startup.

> selvom programmerne er der endnu men kasserne er tomme for
> flueben kan jeg så regne med de er slukket som de skal eller
> skal filerne de henviser til slettes fra pc'en?

Hvis programmerne ikke startes sammen med Windows, bruger
de heller ikke ressourcer. Først når du starter dem, vil de
bruge ressourcer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-07-04 15:28

> Hvis programmerne ikke startes sammen med Windows, bruger
> de heller ikke ressourcer. Først når du starter dem, vil de
> bruge ressourcer.

ok - det lyder alt sammen til at være ok så - jeg lader det være som det
er - tak for hjælpen