mogwai
Fra : etta

Dato : 07-05-01 11:09

hvem varmede op for subj. igår?

Fra : Michael Thomsen

Dato : 07-05-01 14:57

> hvem varmede op for subj. igår?

Jeg mener at de hed "Mum" og var fra Island. De lød RET meget som en lidt
mere trip hoppet udgave af Sigur Ros.

KORS hvor Mogwai larmede! Jeg var nede og købe ørepropper. Must be getting
too old for this punk rock shit. . . .

Michael

Fra : Aslak Ransby

Dato : 08-05-01 07:15

On Mon, 7 May 2001 14:56:43 +0100, "Michael Thomsen"
<mus-mit@fynbib.dk> wrote:

> [...]

[SNIP

>KORS hvor Mogwai larmede! Jeg var nede og købe ørepropper. Must be getting
>too old for this punk rock shit. . . .

Nej det er ikke dig. Et par af mine kammerater var til koncerten og de
syntes også at de spillede ufedt højt (noget med at overetagen rystede
osv.)

Jeg sad desværre og lavede eksamens aflevering så jeg gik glip af
spetaklet :(

>Michael

---
Best Regards / Venlig Hilsen
Aslak Ransby

Fra : ina

Dato : 08-05-01 08:09

støj er fint nok. værre er at mogwais numre stort set er opbygget ens!
lidet inspirerende at høre på i længden.
múm har vist iøvrigt remixet noget sigur ros.

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-05-01 08:50

"ina" <georg@c.com> wrote in message news:3AF79B96.9000705@c.com...
> støj er fint nok. værre er at mogwais numre stort set er opbygget ens!
> lidet inspirerende at høre på i længden.
> múm har vist iøvrigt remixet noget sigur ros.

Ja, det er rigtigt nok, at især de første numre var opbygget over noget nær
den samme skabelon; men det blev i mine ører mere varieret som koncerten
skred frem, måske fordi jeg begyndte at fange flere nuancer. Og jo, de
spillede rigtigt højt, især til sidst, hvor jeg også begyndte at overveje at
få fat i et høreværn

/Nikolaj

Fra : Michael Thomsen

Dato : 08-05-01 09:57

> støj er fint nok. værre er at mogwais numre stort set er opbygget ens!
> lidet inspirerende at høre på i længden.

Ja, der er desværre lidt "one-trick-pony" over dem. Men indenfor deres eget
afgrænsede 'område' (opbygge guitar-rock dynamisk fra stille passager til
støj-infernoer) er de muligvis de bedste i verden . De gør det efter min
mening bedre live end beslægtede grupper som Sonic Youth og Spiritualized.
Men hvis de skal holde i længden bør de nok begynde at arbejde mere med
vokal, eller finde nogen nye genrer at kaste sig over. . .

Michael

Fra : Jens Laursen

Dato : 08-05-01 09:34

"Michael Thomsen" <mus-mit@fynbib.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(...)

> Men hvis de skal holde i længden bør de nok begynde at arbejde mere med
> vokal, eller finde nogen nye genrer at kaste sig over. . .

Koncerten viste da også at de kan lave melodier med sang - det var imho dem
der virkede bedst til koncerten - selvom instrumentalnumrene klart blev
bedre og mere nuancerede i løbet af koncerten (specielt efter at jeg fik fat
i et par ørepropper - de spillede jo så højt at det var umuligt at høre
noget ud over forvrængning)

Jens

Fra : Michael Thomsen

Dato : 08-05-01 10:36

> [...]
> der virkede bedst til koncerten - selvom instrumentalnumrene klart blev
> bedre og mere nuancerede i løbet af koncerten

Jo, sangene var gode, desværre var der så vidt jeg husker kun to af dem!
Flere sange ønskes for fremtiden, tak! Hvis de har problemer med at skrive
tekster, burde de grave een eller anden Glasgow-poet frem, som kan være
'hemmeligt' medlem af gruppen og sidde derhjemme og skrive tekster mens de
turnerer rundt i verden.

Og det blev ganske rigtigt bedre undervejs. Afslutningsnummeret var præcis
så langt og monumentalt som jeg havde håbet. Det fik lidt store dele af
resten af koncerten til at virke som halvhjertet opvarmning til det store
klimaks i slutningen.

- og nu venter vi så bare på at deres Glasgow-kollegaer i Belle & Sebastian
får taget sig sammen til en Europa-turne. . . .

Michael

Fra : Dalton

Dato : 09-05-01 02:29

Noen som vet när Belle & sebbe kommer til norden?? Jeg tveker ikke ein
sekund på at fare till danmark hvis de kommer dit!!

Jeg er selv fra Sverige och ser virkligen fram till at se B&S! Verdens
beste band!

/dalton

Fra : Michael Thomsen

Dato : 09-05-01 10:27

> Noen som vet när Belle & sebbe kommer til norden?? Jeg tveker ikke ein
> sekund på at fare till danmark hvis de kommer dit!!

Deres manager ER vist ved at planlægge deres europa-turne. Indtil videre er
der dog kun annonceret en festival-date i Spanien. REsten vil blive
annonceret på deres hjemmeside senere.

Michael

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 14-05-01 00:15

On Mon, 7 May 2001 14:56:43 +0100, "Michael Thomsen" <mus-mit@fynbib.dk> wrote:

>KORS hvor Mogwai larmede! Jeg var nede og købe ørepropper. Must be getting
>too old for this punk rock shit. . . .

Jeg overvejede at gøre det samme, men bestemte mig for at holde ud.
Det kommer ikke på top 10 listen over mine bedste beslutninger.

Sløj koncert, forøvrigt. Mogwai egner sig bedst som underlægningsmusik;
de er for kedelige til at få 100% opmærksomhed.

Fra : Andrew

Dato : 10-05-01 13:24

Jydsk Fjernvarme... hi hi hi hi hi hi hi...