MS Windows
briani 27239
Kritisk problem - min computer slukker und~
Fra : Chris

Dato : 15-07-04 19:34

Hej,

jeg har et kritisk problem:

Har en computer, der har været Windows XP

Jeg har lige bootet fra min CD ong slettet partitionen på C-drevet.

Herefter har jeg startet installationen (dvs. installationen starter med at
formatere partitionen), men efter ca. 20% slukker min computer uden varsel.

Jeg ved ikke, om det er et decideret windows-problem tilhørende denne
gruppe, men et problem er det, da jeg nu ikke kan åbne min computer.

Håber på brugbar hjælp eller henvisninger
Giver ovenstående anledning til yderligere spørgsmål så sig blot til.

På forhånd tak.

/Michael Sørensen
8700 Horsens
(udlånt af Chris)

Fra : Chris

Dato : 15-07-04 21:08

jeg har et kritisk problem:

> [...]
>
> Håber på brugbar hjælp eller henvisninger
> Giver ovenstående anledning til yderligere spørgsmål så sig blot til.

Skulle måske tilføje, at min køler til grafikkortet gik i stykker for et par
dage siden. Kan det medføre, at computeren slukker?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-07-04 21:49

"Chris" <chrier84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
par
> dage siden. Kan det medføre, at computeren slukker?

Som jeg forstår det, kan du ikke længere starte computeren? Det kan sagtens
være på grund af grafikkortet. Hvis det bliver for varmt fordi det ikke
bliver kølet, så brænder det sammen, og så kan pc ikke starte.
Prøv at låne et grafikkort af en kammerat.

Kurt

Fra : Chris

Dato : 15-07-04 22:15

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver kølet, så brænder det sammen, og så kan pc ikke starte.
> Prøv at låne et grafikkort af en kammerat.

Hej Kurt,

jeg kan godt starte pc'en op (men ikke bruge den, da der intet styresystem
er på computeren).

Jeg kan sagtens komme ind, hvor jeg opretter / sletter partitionerne og
formaterer inden windows XP installationen (som en del af denne), men det er
her, at computeren slukker.

Der er ikke tale om samme sted. En gang er det måske efter 20%, en anden
gang efter 80 % af formateringen, mens en helt 3. gang var helt inden
formateringen startede.

Kan det stadig være grafikkortet?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 09:59

Chris skrev:

>Kan det stadig være grafikkortet?

Ja. Apparater der er beskyttet med en termosikring, opfører sig
som du beskriver.

Alternativt kan der være sat en sleep-timer op i BIOS, men det
er næppe sandsynligt.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-04 16:13

> Ja. Apparater der er beskyttet med en termosikring, opfører sig
> som du beskriver.
>
> Alternativt kan der være sat en sleep-timer op i BIOS, men det
> er næppe sandsynligt.

Hejsa Bertel, Søren mv.

nu har jeg så fået windows installeret uden computeren slukker.

Om problemet er det der er nævnt mht. grafikkortet / varme er ikke afklaret
100%, men det virker sandsynligt nok, da det hjalp at lade computeren stå
natten over, hvorimod den havde kørt en halv dag i går inden den blev
forsøgt formateret..

Jeg har fået konstateret at blæseren delvis fungerer. Den køler ikke
optimalt. Min computer har en enkelt eller to gange før under et spil
genstartet eller slukket. Jeg har derfor konkluderet efter jeres hjælp, at
det er når computeren har været tændt og ikke bliver kølet ordenltigt, at
problemet opstår.

Jeg takker for assistancen

Michael
(der nu er tilbage på sin egen computer igen)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 16:34

Vint skrev:

>Jeg har fået konstateret at blæseren delvis fungerer.

Jeg smører min blæser når den begynder at knurre og køre for
langsomt. Det plejer at hjælpe.

--
Bertel

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-07-04 14:26

Chris wrote:
> [...]
>
> Der er ikke tale om samme sted. En gang er det måske efter 20%, en
> anden gang efter 80 % af formateringen, mens en helt 3. gang var helt

Ja, jeg er ret overbevist om, at det er synderen. Moderne grafikkort
udvikler så meget varme, at de _skal_ køles (gælder i 99% af tilfældene).
Skift køleren eller sæt et andet grafikkort i computeren, så vil jeg formode
at installationen kører efter planen. Grunden til at den ikke går i stå
samme sted, kan skyldes mange ting, bla. omgivelsestemperatur, hvor længe
computeren har været tændt osv. Altså et spørgsmål om temperatur i/omkring
computeren.

Søren