MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Cneokebl.exe
Fra : BearNice

Dato : 14-07-04 23:10

Hej NG

Er der nogle der kender til filen 'Cneokebl.exe' som jeg har liggende
i C:\Windows\System32

Hvilken funktion har den?

Mvh. BearNice

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-07-04 23:52

BearNice skrev:

> Er der nogle der kender til filen 'Cneokebl.exe' som jeg har
> liggende i C:\Windows\System32

Det er ikke en fil jeg har, men har du prøvet at højreklikke på
den og vælge Egenskaber > Version?

--
Hilsen
Madsen

Fra : BearNice

Dato : 15-07-04 09:19

Hej Thomas

Ja, men der er ingen oplysninger, andet end at den er
- oprettet d. 29. juni 2004
- ændret d. 12. juli 2004
- åbnet d. 15. juli 2004

Filen er åbenbart aktiv i hukommelsen, da jeg ikke kan slette den, men
den fremgår hellere ikke i 'Processer'. Dvs. jeg har set den dukke op
glimtvis, hvor den forsvinner med det samme igen.

Jeg tænker jo selvfølgelig på om den har forbindelse til et virus. Har
haft et stort arbejde med at fjerne flere viruser den sidste uge. Er
ellers godt beskyttet, men har en mistanke om at en af mine børn har
sagt 'Ja' til noget de ikke skulle haft sagt 'Ja' til.
Teenagere har aldrig lavet noget...

Har brugt forskellige scannere og har ikke aktive viruser, adware
eller spyware nu.

Nogle forslag?

Mvh. Bjørnar

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-07-04 13:49

BearNice skrev:

> Ja, men der er ingen oplysninger, andet end at den er
> - oprettet d. 29. juni 2004
> - ændret d. 12. juli 2004
> - åbnet d. 15. juli 2004

Nå okay.

> [...]
> den, men den fremgår hellere ikke i 'Processer'. Dvs. jeg har
> set den dukke op glimtvis, hvor den forsvinner med det samme

Det lyder sært. En google-søgning finder heller ikke noget som
helst om det filnavn, så jeg er blank for ideer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-07-04 22:11

Tælle - tælle
Et filnavn som består af 8 bogstaver i en tilsyneladende helt tilfældig
rækkefølger og hedder exe og ligger i system32 mappen = Med stor
sandsynlighed en virus.
Løsning: Start computeren i fejlsikret tilstand, så kan den med stor
sandsynlighed slettes, da de ikke plejer at bliver aktiveret i fejlsikret
tilstand. Når nu du alligevel er inde og kigge, så prøv at lave en sortering
i mappen på dato, og se så om der er andre 8 tegns filer, som er oprettet
inden for samme tidspunkt. Så skal de også slettes.
Det er også derfor, at man typisk ikke kan finde nogle oplysninger om filen,
da den meget sjældent vil optræde med samme navn, da den dannes ud fra en
eller anden tilfældig algoritmeberegning.
Er du nervøs for at du måske alligevel skal bruge filen - så smid den i
papirkurven eller omdøb den i første omgang. Så kan du efterfølgende slette
den helt.
Jeg har lige renset flere computere for snavs i form af virus, trojanere
m.m. På flere af dem lå ovennævnte slags filer. En af dem havde sjovt nok
også datoen 29. juni og der var 12 filer med 8 tilfældige bogstaver som navn
og alle var exefiler, hvor man ikke kunne se, hvem fremstilleren var.

Kurt

Fra : _paul

Dato : 15-07-04 22:22

http://www.answersthatwork.com/
udgiver en tasklist, dvs liste over al hvad der kan forekomme i system32 mappen, med
udførlige forklaringer for hver mystisk exe

Fra : Bjørnar Jørgensen

Dato : 18-07-04 03:12

Hej Kurt, Paul og Thomas

Tak for hjælp!

Jeg fik (efter Kurts anvisning) slettet 5 filer, bl.a. subj. og har nu
en PC'er som skulle være fri for drillerier et stykke tid... ;-]

Dejligt med mennesker som gider hjælpe andre.

Mvh. Bjørnar