MS Windows
briani 27239
Manglende systemressourcer
Fra : Michael-7500

Dato : 14-07-04 21:19

Når jeg spiller whist på www.tv2.dk går det nogen gange helt i stå. Kigger
jeg i system-ydeevne er systemressourcerne helt i bund, og jeg er nødt til
at lukke browseren ned.

Hvad skyldes de manglende ressourcer? For få MHz, RAM eller noget helt
tredie?

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-04 21:25

Michael-7500 skriver:

> Hvad skyldes de manglende ressourcer? For få MHz, RAM eller noget helt
> tredie?

At TV2 er i gang med at hælde tonsvis af "rekvalmer" i hovedet af dig ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-07-04 21:33

"Michael-7500" <michael-7500FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at lukke browseren ned.
>
> Hvad skyldes de manglende ressourcer? For få MHz, RAM eller noget helt

Det kan skyldes ca. 1 mill ting,
Det er ikke nemt at hjælpe folk når de ikke fortæller hvor stor deres pc er.
er det en 286 - 386 eller P4 3400 Mhz
eller har du kun 64 mb ram eller har du 1 gb ram.
Det kan også være at du har 80 programmer til at køre i baggrunden.
Fortæl så kan vi prøve at hjælpe dig .
Kurt

Fra : Michael-7500

Dato : 14-07-04 22:03

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller har du kun 64 mb ram eller har du 1 gb ram.
> Det kan også være at du har 80 programmer til at køre i baggrunden.

Sorry.

433 Mhz og 256 MB RAM. I proceslinien ligger Norton, Zonealarm og ICQ. Har
ellers ikke andre ting kørende ud over browseren hvor jeg spiller. Er det
info nok?

Michael

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-07-04 23:48

> [...]
> ellers ikke andre ting kørende ud over browseren hvor jeg spiller. Er det

næsten hvad windows bruger du ?

Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-04 05:11

Michael-7500 skriver:

> 433 Mhz og 256 MB RAM.

Celeron, P2, P3, Athlon ?

> I proceslinien ligger Norton, Zonealarm og ICQ. Har
> ellers ikke andre ting kørende ud over browseren hvor jeg spiller. Er det
> info nok?

Styresystem

Internetforbindelse

Adaware ?

Fra : Michael-7500

Dato : 15-07-04 13:46

> Celeron, P2, P3, Athlon ?
Det er Celeron.

> Styresystem
Win 98 SE

> Internetforbindelse
Bredbånd 528/128

> Adaware ?
Renser jævnligt

Mangler der andet må I sige til.
Har ingen anelse om hvad jeg skal oplyse.....
--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-07-04 22:21

> Win 98 SE

En væsentlig oplysning. Når man ser systemresourcer i win98, er det ledige
resourcer i de første 640 kb, som kan være helt afgørende for, hvordan pc.en
gebærder sig, uanset hvor mange ram man putter i.
Der kan være forskellige løsningsmodeller, og en som jeg ofte har brugt har
været at flytte forbrug af memory fra de første 640 kb op i området fra
640-1024 kb.
Prøv fra win 98 at gå i en dosprompt og skriv
mem
og tryk enter.
Så kommer der nogle tal frem, som fortæller dig om forbrug af den nedre
hukommelse. Der vil med stor sandsynlighed stå 0 ved øvre/upper hukommelse.
Et eller andet sted vil der stå noget med, at der er 5xx ledig hukommelse.
Dette tal bør være så tæt på 600 som muligt, for at få mange ledige
systemresourcer.
Du kan evt. sende mig en kopi af din autoexec.bat og config.sys. Så vil jeg
optimere dem til at anvende øvre hukommelse og sende dem retur. De ligger
begge på c.
Eller du kan sende den tekst som står i dem her i gruppen, så er vi nok
flere som kan huske lidt om, hvordan man optimerede hukommelse.

Kurt