MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win fryser ved mus og tastatur
Fra : Mikael

Dato : 14-07-04 18:33

Jeg har fået et problem, som jeg ikke lige kan hitte ud af at løse.

Jeg har fået et gammelt bundkort, som kører med win98. Af forskellige
årsager har jeg haft pillet det helt ud af kabinettet, men nu sidder det
igen deri. Nu kan jeg ikke starte win 98 op. Dvs, det går fint indtil den
næsten er færdig, så fryser både mus og tastatur og jeg kan ikke komme
videre. Indtil dette punkt virker både mus og tastatur fint, ligesom de også
virker, hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand. I fejlsikret tilstand ser
både musedriver og keyboard ud til at funke ok.

Jeg har forsøgt at installere både win me og senere xp på en anden harddisk
men de fryser også på et tidspunkt under indlæsningen ag plug and play
enheder. Jeg har skrællet den for både lydkort og netkort, men lige lidt
hjælper det.

Er der nogen der har nogen konstruktive forslag til en løsning?

Fra : Allan / Kolding

Dato : 14-07-04 23:44

Hvad med Ram ??

Har oplevet før at ram kan gøre dette.

--
MVH. Allan / Kolding

KLIP

Fra : Mikael

Dato : 15-07-04 08:18

Ok, vil prøve at skifte den klods (128 mb), der sidder deri med en anden...

Fra : Mikael

Dato : 16-07-04 10:25

Det hjalp desværre ikke. Har andre nogen forslag?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-07-04 23:04

Mikael wrote:

> Det hjalp desværre ikke. Har andre nogen forslag?

Prøv at flytte klodsen til et andet slot.

mvh
Henning

Fra : Mikael

Dato : 17-07-04 12:19

Pis. Det hjalp heller ikke. Har prøvet alle kombinationer med forskellige
ramklodser. Det er sguda mærkeligt. Ingen problemer, hvis jeg kører i
fejlsikret tilstand, hvor jeg som nævnt ingen fejl kan finde...

Kan det være hardwaren, det er galt med? Har forsøgt med anden mus og
tastatur, men med samme resultat. Kan jeg ha' ødelagt noget på bundkortet,
da jeg afmonterede det?