MS Windows
briani 27239
Mistet Admin account
Fra : Nederbasse

Dato : 12-07-04 23:33

Hej

Jeg har nogle pc'er som bruges til at sætte i infostandere. de starter op i
en user account når de tændes.
I user profilen er der ingen programmer i start menuen, der er ingen
højreklik med musen.
Skal man lave noget på pc'en trykker man Windoes tasten + L for at komme til
velkomst skærmen hvor man kan vælge administrator account for at rette det
pc'en skal vise.
Nu er der sket det at en af disse pc har været lånt ud og har mistet sin
administrator account d.v.s. at trykker man win + Æ er der ingen
administrator account kun user.
Kan jeg få administrator profilen tilbage uden at skulle formatere ?
OS er Windows XP Pro
Der er ingen diskette drev i
Den kan forbindes til et netværk

Lars

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-07-04 09:57

Nederbasse laneNOSPAM@jubiipost.dk skriver
i news:ccv3i3$290v$1@news.cybercity.dk bl.a.:

> Nu er der sket det at en af disse pc har været lånt ud og har
> mistet sin administrator account d.v.s. at trykker man win + Æ
> er der ingen administrator account kun user.

Tast F8 under opstart og vælg safe mode, så har du adgang til
adm-kontoen igen.

Hvis den der har lånt maskinen har haft adgang til adm-kontoen
kan burgerkontoen være ændret til adm, og så vil den oprindelige
adm ikke optræde på velkomstskærmen.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk