MS Windows
briani 27239
Hvad skal alt dette halløj til for?
Fra : Malene P

Dato : 11-07-04 20:34

Inde i browseren kan man slette filer og oversigt. Men ude i stifinderen
skal man "vise" skjulte mapper for i lokale indstillinger at se, at
"temporary internetfiles" indeholder noget cont IE 5.. -noget, hvor der
ligger en index.dat, der ikke kan slettes. Oversigten kan ikke fjernes fra
stifinder -man skal igen slette det fra browseren
(funktioner-indstillinger-osv). Herudover ligger der en masse i
"recent" -filer jeg har senest har åbnet for måneder siden. Kort sagt -hvad
pokker foretager Win 2k sig mht til at gemme alverdens spor af, hvad man
foretager sig på -eller udenfor Nettet?

mvh
Malene P

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-07-04 21:37

"Malene P" <mallekors(VAEK)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kort sagt -hvad
> pokker foretager Win 2k sig mht til at gemme alverdens spor af, hvad man
> foretager sig på -eller udenfor Nettet?

Temporary Internetfiles gemmes af flere årsager:
IE gemmer en lokal kopi af sider. billeder osv for at man ikke
skal hente alt på ny hver gang man besøger en side - ganske
smart da det gør at siden loades hurtigere og man sparer båndbredde
(for dem der eks. betaler pr. MB de henter).
Desuden gemmes der cookies og andet sjov som visse sider bruger
for at den kan genkende dig næste gang du besøger siden (hvis man nu
for eksempel har valgt nogle præferencer på siden så som land, by eller
andet kan det gemmes i en cookie).
Mappen er skjult i stifinder fordi det ikke er meningen at der skal pilles i
den
ad den vej. Hvis du vil se hvad der ligger kan du som du har gjort vise
mappen
eller via IE: Funktioner -> Internetindstillinger -> Midlertidige filer ->
indstillinger -> Vis filer
se hvad der ligger ... Der er på ingen måde forsøgt skjult noget og det står
dig
frit for at ændre størrelsen eller slå det fra (det kræver dog vist nogle
hacks)
Men jeg ser ikke problemet - jeg er glad for mine midlertidige filer i hvert
fald

Recent files er en oversigt over senest åbnede filer som let kan tilgås
via Start -> Seneste dokumenter.
Den er altså ment som en hjælp til dig snarere end den er ment som
en lille spion.
Hvis du vil af med det:
http://www.winguides.com/registry/display.php/545/
--