MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sløv windows
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 11-07-04 11:34

Min windowsinstallation - som ellers ikke er ret gammel driver mig til
vanvid. Bare jeg højre-klikker på en fil skal jeg sidde og vente...!

Skal jeg skifte NG tager det 20 sekunder. Min harddisk arbejder stort set
konstant....

Hmm.... bare keg skriver dette hakker det øvøv

min pc er en Dell:

Celeron 2,4
256 DDR
80 GB Seagate barracuda
Nvidia Quadro FX500 GFX

Hvad kan det mon være?

Må jeg bare formatere igen?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-04 11:39

Martin / Fårevejle skrev:

>Hvad kan det mon være?

Virus er min første tanke, men jeg ved ikke noget konkret.

Hvilke baggrundsprogrammer belaster du den med?

>Må jeg bare formatere igen?

Det er lidt udsigtsløst hvis du ikke finder årsagen.

--
Bertel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-07-04 11:48

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote:

> [...]
>konstant....
>
>Hmm.... bare keg skriver dette hakker det øvøv

Du kan måske bedre problemet ved at købe mere RAM - 256 Mb er lige i underkanten til XP. Men det bedste du kan gøre er at rydde
op: Der kører formentlig alt for mange programmer / tjenester i baggrunden.

Check f.eks kørende tjenester i 'Computeradministration' og øvrige kørende programmer med værktøjet MSCONFIG.EXE.

<mlr>

Fra : John

Dato : 11-07-04 11:48

"Martin / Fårevejle" skrev i en meddelelse

> [...]
> vanvid. Bare jeg højre-klikker på en fil skal jeg sidde og vente...!

> Min harddisk arbejder stort set konstant....

Din Windows er noget 'støvet', så en scanning med en opdateret antivirus, og
et besøg hos windowsupdate kan muligvis hjælpe.

En scanning med en opdateret Ad-Aware er nok også en god ide.

Mvh John

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 11-07-04 15:01

> [...]
> set konstant....
>
> Hmm.... bare keg skriver dette hakker det øvøv

En general rensning ville nok ikke være af vejen. Prøv denne opskrift:
Tømme diverse Temp-mapper f.eks.
C:\WINDOWS\Temp
C:\Documents and Settings\<bruger>\Lokale indstillinger\Temp
Hente de nyeste opdateringer fra WindowsUpdate
Opdatere viruspogrammet og skanne hele computeren for virus
Rense for spyware o.lign. med Spybot S&D[1]
Rens din registerings database evt. med RegClean[2]
Defragmenter din harddisk

[1] http://www.safer-networking.org/
[2] http://downloads-zdnet.com.com/3000-2094-881470.html?tag=lst-0-1
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Ingolf

Dato : 12-07-04 01:39

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> konstant....
>
> Hmm.... bare keg skriver dette hakker det øvøv

Eller også har din Windows vel været på nettet og ..erhm.. 'opdateret' sig
selv?
Se dette link. under "SP1 Slowdown Hotfix"
http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html

"Q815411 fixes a flaw in Windows XP SP1. Changes to memory handling code
result in programs which often allocate memory (which is many of them) can
take up to ten times longer than normal to start. This Hotfix will be
incorporated into SP2 when it is released. Install this update after
installing SP1. (File is now Hosted locally)

Beskrivelse:

Update - Microsoft updated their KB article to try and dismiss this issue as
only affecting select users and one application that Microsoft has tested
"internally". Since it is common logic that Microsoft can not possibly test
EVERY Windows application in existence and there is always a possibility you
are using one or many such applications that do not allocate memory the
Microsoft way, I would recommend installing this fix. Regardless, this fix
is being included in SP2 for a reason. Special workaround fixes for single
non Microsoft Products are never included via Service Packs. You do the
math."

Download:
http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/Files/XP_SP1_Slowdown_Fix.zip