MS Windows
briani 27239
Router D-link
Fra : Tage Hansen

Dato : 11-07-04 11:03

Hej Gruppe!
Jeg har en router DI-604, jeg gerne vil anvende andet sted. Nu er den sat op
til det sted hvor jeg bor nu. Hvorledes skal det tilbageværende system
sættes op, for at fungere uden routeren igen?

Der er kun en tilsluttet bruger tilbage så, men skulle gerne kunne anvende
sin PC uden routeren?

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-07-04 12:32

"Tage Hansen" <tage-hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Der er kun en tilsluttet bruger tilbage så, men skulle gerne kunne anvende
> sin PC uden routeren?

Du skal sætte PC'en op med den adresse routeren
har på ydersiden (WAN).
Altså IP adressen sættes til den eksterne IP du har fået fra din udbyder.
Så burde det være det.
Det kan være det er dynamiske IP adresser der anvendes - i så fald sættes
maskinen op til DHCP så henter den oplysningerne selv.
--
Peter J

Fra : Tage Hansen

Dato : 11-07-04 15:10

Tak indtil videre!

Men hvorledes gøres så det ?
Tage.

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-07-04 17:56

"Tage Hansen" <tage-hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tak indtil videre!
>
> Men hvorledes gøres så det ?
> Tage.

Det kommer meget an på hvilken windows du anvender.
Men jeg tillader mig at gå ud fra du bruger windows xp:
Start -> Programmer -> Tilbehør -> Kommunikation -> Netværksforbindelser.
Højreklik på LAN-forbindelse og vælg egenskaber.
Under "Denne forbindelse bruger følgende elementer" dobbeltklikker du på
Internetprotokol (TCP/IP).
Hvis du har dynamisk IP vælger du "Hent automatisk en IP-adresse"
Hvis du har statisk IP vælger du "Brug følgende IP-adresse" og indtaster
den IP adresse du har fået oplyst af din udbyder og som routeren hidtil
har været konfigureret med.
Hvis der allerede står adresser under DNS lader du bare dem stå, ellers
skal de indtastes - de findes ligeledes på de papirer du har fået fra
udbyderen.

Håber du finder ud af det.
Ellers så oplys venligst hvilken windows version du bruger, om du har
dynamisk eller fast
IP adresse fra udbyderen samt hvilken udbyder det drejer sig om. Det gør det
noget
nemmere at hjælpe...
--
Peter J