MS Windows
briani 27239
Netværksforbindelsen går ned
Fra : Henrik Hansen

Dato : 11-07-04 10:30

Hej Ng

Jeg har et lille irriterende problem med min netværksforbindelse. Når jeg
starter min pc går den fint på Internettet (både Browser & e-mail), men
efter et stykke tid hvor jeg f.eks. har lavet noget andet, eller den har
stået stille, får jeg en meddelelse om at serveren ikke kan findes, og jeg
skal enten reparere forbindelsen eller genstarte. Er der nogen der skulle
have et bud?

Jeg bruger XP pro.

Hilsen

Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-07-04 10:47

"Henrik Hansen" <panzerkomandantFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skal enten reparere forbindelsen eller genstarte. Er der nogen der skulle

Det kunne være strømstyring der lukker dit netkort ned....

<mlr>

Fra : John

Dato : 11-07-04 11:03

"Henrik Hansen" skrev i en meddelelse

> [...]
> stået stille, får jeg en meddelelse om at serveren ikke kan findes, og jeg
> skal enten reparere forbindelsen eller genstarte.

Vi havde samme problem med 2 computere m/ win98 og xp på ADSL, og løste det
ved at:

gå i 'enhedshåndtering', 'ethernet adapter'/ egenskaber/ strømstyring/, og
fjerne flueben i 'Tillad, at computeren slukker denne enhed for at spare
strøm'.

Mvh John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-07-04 18:32

> [...]
> fjerne flueben i 'Tillad, at computeren slukker denne enhed for at spare

+++++++++++++++++++++
Hej John.

Jeg har det samme problem, der var sat flueben der hvor du skriver, men det
har ikke hjulpet, har du nogle andre forslag? For det er godt nok
irriterende at man skal genstarte hver 15-20 min.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : John

Dato : 12-07-04 19:13

"Jørgen Nielsen" skrev i en meddelelse

> Jeg har det samme problem, der var sat flueben der hvor du skriver, men
det
> har ikke hjulpet

Jamen.. du skal _fjerne_ fluebenet... :) det klarede vort problem på ADSL.

Mvh John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-07-04 11:31

> Jamen.. du skal _fjerne_ fluebenet... :) det klarede vort problem på ADSL.
>
> Mvh John

Hej John.

Jeg fik skrevet det lidt forkert (sorry), der var et flueben der, men det
har jeg så fjernet, men det hjalp ikke.