MS Windows
briani 27239
[WinXP Pro] VirtualDeviceDrivers
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-07-04 00:01

Kan jeg lokke en eller anden med WinXP Pro installeret til at
gå ned i Start > Kør, starte Regedit og gå ind i følgende nøgle:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\].

Har du en nøgle derinde, som hedder VirtualDeviceDrivers ?
Hvis ja, hvad står der så inde i den nøgle?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-04 00:10

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
>
> Har du en nøgle derinde, som hedder VirtualDeviceDrivers ?
> Hvis ja, hvad står der så inde i den nøgle?

Der ligger en "Multi-String Value" ved navn 'VDD', uden indhold:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers]
"VDD"=hex(7):00,00

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-07-04 00:30

Lars Stokholm skrev:

> Der ligger en "Multi-String Value" ved navn 'VDD', uden indhold

Tak og det hjalp. Igen et eksempel på, hvor meget kaos Symantec-
programmer kan lave i ens computer!

Jeg har afinstalleret Norton AV i dag og den indsætter følgende:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers]
"VDD"=hex(7):44,00,3a,00,5c,00,50,00,52,00,4f,00,47,00,52,00,41,00,7e,00,31,00,\

5c,00,53,00,79,00,6d,00,61,00,6e,00,74,00,65,00,63,00,5c,00,53,00,33,00,32,\
00,45,00,56,00,4e,00,54,00,31,00,2e,00,44,00,4c,00,4c,00,00,00,00,00

Afinstallationen har så åbenbart resulteret i dette:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers]

- så når jeg startede et 16-bit-program, fik jeg denne dialogboks:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/16_bit_subsystem.png>.

Ændringen til "VDD"=hex(7):00,00 løste problemet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-04 00:54

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har afinstalleret Norton AV i dag og den indsætter følgende:

[...]

Ja, man er målløs. Det virker som om de er interesseret i at få en ned
med nakken, hvis man prøver at slippe af med dem. :)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-07-04 01:11

Lars Stokholm skrev:

> Det virker som om de er interesseret i at få en ned
> med nakken, hvis man prøver at slippe af med dem. :)

Den tanke har jeg også haft så sent som i dag. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-04 00:44

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> nøgle: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\].

> Har du en nøgle derinde, som hedder VirtualDeviceDrivers ?

Jep.

> Hvis ja, hvad står der så inde i den nøgle?

VDD og intet i data. Læs mere om nøglen her (linket er godt nok
om NT 3.1, men jeg tror ikke det gør den store forskel):

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;102986

"VirtualDeviceDrivers Control Entries
------------------------------------

The VirtualDeviceDriver key contains a list of Win32 DLLs that
serve as virtual device drivers (VDD). Each VDD entry results in
created for running an application created for MS-DOS or 16-bit
versions of Microsoft Windows. This is the Registry path:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers

VDD REG_MULTI_SZ Filenames
Default: None-the Windows NT VDDs are built into the system.

Specifies valid Win32 DLLs that are virtual device drivers."

Dit problem skyldes nok bare, at afinstallationsprogrammet ikke
rydder korrekt op efter sig (jeg læste resten af tråden og at du
bandede over et program), det er jo ikke et ukendt fænomen.
--
Experience is that marvelous thing that enables you recognize a
mistake when you make it again. -- F. P. Jones