MS Windows
briani 27239
XP Home - vender på hovedet
Fra : Leonard

Dato : 10-07-04 19:15

Man skal høre meget før ørene falder af!
Jeg er lige blevet ringet op af en veninde, der har fået ny PC med XP
Home. Den har fungeret fint indtil hun i dag har fået vendt
skærmbilledet på hovedet. Hun fortæller at det skete mens hun
redigerede i et word-doc, og hun har jo på en eller anden måde fået
trykket på nogle taster samtidig, men hvilke?

Og hvilke taster skal der trykkes på for at vende det om til normalt
igen?

Jeg har ikke set det, men hun fortæller at det ser ud som om skærmen
står på hovedet, så startknap og menulinie er i toppen og vender på
hovedet ligesom alt andet på skærmen.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Frank Schou

Dato : 10-07-04 19:40

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykket på nogle taster samtidig, men hvilke?
>
> Og hvilke taster skal der trykkes på for at vende det om til normalt

Det er tasterne: Ctrl. + Alt + en piletast, som vender skærmen
henholdsvis
90, 180, 270 og 360 grader.

Mvh. Frank

Fra : Leonard

Dato : 10-07-04 20:13

"Frank Schou" <frankschouUD@msn.INVALID.com> wrote:

>Det er tasterne: Ctrl. + Alt + en piletast, som vender skærmen
>henholdsvis
>90, 180, 270 og 360 grader.

Jeps, det var det.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Pophaar

Dato : 10-07-04 19:43

Driverne til en række skærmkort kan vende billedet i trin à 90 grader. Nogle
har genvejstaster, så det er sikkert der, problemet skal findes/løses.

Fra : Mads

Dato : 10-07-04 19:48

On Sat, 10 Jul 2004 20:15:13 +0200, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke set det, men hun fortæller at det ser ud som om skærmen
>står på hovedet, så startknap og menulinie er i toppen og vender på

Nogen skærmdrivere har mulighed for at rotere billedet 90, 180 og
270 grader, så mon ikke det er det der er sket. Det er da muligt at
der findes en tastatur kommando til dette, men ellers plejer man at
kunne finde denne indstilling der hvor man sætter skærmopløsningen.
( højreklik på desktoppen og vælg Egenskaber > Indstillinger >
Avanceret og kik så fanebladene igennem.

mvh Mads