MS Windows
briani 27239
Hvor er TCP/ip panet blevet af i win xp ??~
Fra : none

Dato : 09-07-04 17:10

Jeg har brug for at indstille en maskine til at bruge lokal fast ip, men
jeg kan ikke finde tcp/ip indtilligerner. Har været inde i
kontrolpaneler->netværksforbindelser. Her er der under "netværksbro" tre
aktive elementer: "netværksbro" "Lan-forbindelse" og "1394-forbindelse".
Jeg har ikke fattet forskellen på de tre (vil meget gerne have det
forklaret) men de skal alle tre være aktiveret for at der er hul igennem
på min adsl.

Når jeg vælger egenskaber på dem dukker der dog ingen mulighed op for at
kigge på tcp/ip instillingerne og det kan jeg ikke forstå, så hvor skal
jeg lede istedet ??

Hygge

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-07-04 17:29

none skrev:

> [...]
> forskellen på de tre (vil meget gerne have det forklaret) men
> de skal alle tre være aktiveret for at der er hul igennem på

Lan-forbindelsen er reelt den eneste forbindelse, som du får
adgang til nettet med. 1394-forbindelsen bliver oprettet, når
man har et USB2- eller Firewire-kort installeret i computeren.
(Hvorfor det resulterer i en netværksforbindelse, har længe
undret mig, men det er altså også tilfældet her.)

Hvis du ikke kan finde TCP/IP-indstillingerne, er det sikkert
fordi, at du prøver at finde dem under Lan- eller Firewire-
forbindelsen og det skal du ikke. Hvis de er samlet i en bro,
skal du ind under egenskaber for broen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-07-04 19:42

Thomas G. Madsen skrev:

>1394-forbindelsen bliver oprettet, når
>man har et USB2- eller Firewire-kort

Også usb2? Sikker?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Pophaar

Dato : 09-07-04 20:02

1394 har INTET med USB at gøre!

Fra : none

Dato : 09-07-04 20:14

In article <ccmo69.2r8.1@tgm.dyndns.dk>, nospam@madsen.tdcadsl.dk
says...
> fordi, at du prøver at finde dem under Lan- eller Firewire-
> forbindelsen og det skal du ikke. Hvis de er samlet i en bro,
> skal du ind under egenskaber for broen.

Det var sata.. men tak. Jeg var bare så sikker på at jeg havde checket
dem alle tre får de står jo ved siden af hinanden, men du havde ret jeg
kunne finde det under broen

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-07-04 21:24

Peter Loumann skrev:

> Også usb2? Sikker?

Nej. Min hjerne svigtede fordi jeg har et kombineret USB2/Firewire-
kort. IEEE1394 er jo det samme som Firewire, så det har ikke noget
med USB at gøre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pophaar

Dato : 09-07-04 17:35

Når jeg indstiller TCP/IP går jeg ind via "LAN-forbindelse"...