MS Windows
briani 27239
FAT32 eller NTFS + nyt bundkort
Fra : /Ole

Dato : 08-07-04 09:30

½øjs@

Jeg har et par diske, der er delt lidt op, men jeg vil da lige høre
sagkundskaben, om hvad er fordelen ved at køre XP home under NTFS. Jeg har
hidtil holdt mig til FAT32 for at kunne køre DOS kommandoer (jeps, så gamle
er vi jo nogle der er) for dem er jeg ligesom vokset op med.

Og så lige lidt mere: I dag skal jeg have nyt bundkort og CPU (jubii) kan
jeg bare lade BIOS finde de 2 diske, og så starter maskinen op som normalt,
eller skal der laves et trick eller 2? Jeg vil meget nødig til at
formattere.

/Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 17:13

/Ole skrev:

>Jeg har hidtil holdt mig til FAT32 for at kunne køre DOS kommandoer

Hvad mener du? Hvis du afvikler dem fra NT, kan du med fordel
bruge kommandoer (simuleret DOS). Det giver faktisk flere
muligheder end ægte DOS. Hvis du af og til booter fra en floppy
for at køre DOS, så er det rigtigt at det ikke dur med NTFS - men
hvorfor dog gå den omvej?

Jeg har bevaret to FAT-drev på begge mine computere. Der lægger
jeg backupfiler og ghostfiler så jeg i nødstilfælde kan boote fra
en floppy og komme i gang, men jeg kunne ikke drømme om at
forlade NT i det daglige arbejde. Jeg bruger en del bat-filer.

NT = NT, 2000 eller XP.

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-07-04 18:11

/Ole wrote:

> sagkundskaben, om hvad er fordelen ved at køre XP home under NTFS.

I tilfælde af fejl hardwarefejl der udmønter sig i harddisk-problemer
er du væsentligt bedre stillet med NTFS - jeg taler af erfaring :-/

Du har XP?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;824125

Jesper G. Poulsen