MS Windows
briani 27239
backup batch-fil
Fra : Malene P

Dato : 08-07-04 09:23

Jeg har lavet en simpel batch-fil, som jeg vil bruge til jævnligt at kopiere
filer fra forskellige placeringer til en backup-mappe på et andet drev.
Kommandoerne er af typen:

xcopy f:\mappe1\*.* d:\backup\mappe1\*.* /s /y
xcopy g:\mappe2\*.* d:\backup\mappe2\*.* /s /y
osv

Men undervejs kommer fejlen ADGANG NÆGTET, hvorefter den går videre til
næste linie. Jeg miner ikke, at filerne er skrivebeskyttede, så hvad kan der
være galt. I Windows er der ingen problemer med at kopiere mapperne én for
én, men det var da smartere at lave en batchkørsel. Kan man iøvrigt det i
Windows?

mvh
Malene P

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-07-04 10:54

Jeg bruger personligt parametrene /s /e /y /f, og det kører. (Brug xcopy /?
for en forklaring på parametrene).
Du kan lave en "Windows-genvej" til din batch-fil - hvis det er det, du
mener?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 17:08

> [...]

>Kommandoerne er af typen:

>xcopy f:\mappe1\*.* d:\backup\mappe1\*.* /s /y
>xcopy g:\mappe2\*.* d:\backup\mappe2\*.* /s /y

Prøv at undlade \*.* til sidst. Jeg ved ikke om det er det der
gør det, men jeg bruger:

   xcopy *.c C-filer /c /d /y

i en tilsvarende proces hvor jeg dog i forvejen er gået ind i det
relevante katalog og hvor C-filer er et underkatalog.

Parameteren /d sikrer at kun filer der er ændret siden sidst,
kopieres. /c betyder at den går videre trods fejl. Det er nok
ikke smart med den i en testfase.

--
Bertel

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-07-04 17:45

On Thu, 8 Jul 2004 10:22:39 +0200, "Malene P"
<mallekors(VAEK)@hotmail.com> wrote:

> [...]
>én, men det var da smartere at lave en batchkørsel. Kan man iøvrigt det i

Min batch-fil til sikkerhedskopiering ser sådan ud (og den virker!

@Echo Off
@Cls
@Echo Diverse vigtige filer sikkerhedskopieres.
@Echo.
@Echo Source: C:\Programmer\Agent\Data
@Echo Destination: E:\Savings\Agent\Data
@Echo.
@Echo Source: C:\Programmer\Sydbank\Budget
@Echo Destination: E:\Savings\Sydbank\Budget
@Echo.
@Echo Source: C:\Programmer\Kkeeper
@Echo Destination: E:\Savings\Kkeeper
@Echo.
@Echo Source: C:\Programmer\Palm\Gert
@Echo Destination: E:\Savings\Palm\Gert
@Echo.
@Echo Vent...
@Echo.

@RMDIR /S /Q E:\Savings\Sydbank\Budget
@XCOPY C:\Programmer\Sydbank\Budget\*.* E:\Savings\Sydbank\Budget\*.*
/e /v /y > nul
@RMDIR /S /Q E:\Savings\Agent\Data
@XCOPY C:\Programmer\Agent\Data\*.* E:\Savings\Agent\Data\*.* /e /v /y
> nul
@RMDIR /S /Q E:\Savings\Kkeeper
@XCOPY C:\Programmer\Kkeeper\*.* E:\Savings\Kkeeper\*.* /e /v /y > nul
@RMDIR /S /Q E:\Savings\Palm
@XCOPY C:\Programmer\Palm\Gert\*.* E:\Savings\Palm\Gert\*.* /e /v /y >
nul

@Echo Sikkerhedskopiering afsluttet.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-07-04 17:48

On Thu, 08 Jul 2004 18:45:14 +0200, Gert Søgaard Jensen
<nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

>Min batch-fil til sikkerhedskopiering ser sådan ud (og den virker!

> [...]

Sorry - glemte at oplyse om styresystem: Win XP Home Edition.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 19:05

Gert Søgaard Jensen skrev:

>Min batch-fil til sikkerhedskopiering ser sådan ud (og den virker!

Snabela'erne kan undværes når Echo er slået fra.

--
Bertel

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-07-04 19:24

On Thu, 08 Jul 2004 20:04:34 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Snabela'erne kan undværes når Echo er slået fra.

Det har du ret i - men på den anden side gør de ingen fortræd

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 19:31

Gert Søgaard Jensen skrev:

>Det har du ret i - men på den anden side gør de ingen fortræd

Næ, men de ser voldsomme ud når man ikke er vant til dem.

--
Bertel