MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg startet min tomme HD op i ~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-07-04 02:13

Hvordan får jeg startet min tomme HD op i dos?
Har intet diskdrev og CD-drev, så min HD skal have et og andet installeret
så jeg kan starte WINNT.exe i min mappe I386

Har prøvet at kopiere en alm. dos opstartsdiskette's filer ud på HD, den gik
ikke. Min Thinkpad startede ikke i dos.

Mvh Thomas

Fra : Edmund

Dato : 08-07-04 04:03

Thomas Jacobsen skrev:

> Hvordan får jeg startet min tomme HD op i dos?
> Har intet diskdrev og CD-drev, så min HD skal have et og andet
> installeret så jeg kan starte WINNT.exe i min mappe I386

Normalt skriver man fra A-roden sys C: fra f.eks en Win98 startdiskette

Kræver vel at du får forbindelse til Thinkpad via dos eller Win98, hvis
man da kan, aner ikke en dyt om kabelforbindelse
--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 17:00

Thomas Jacobsen skrev:

>Hvordan får jeg startet min tomme HD op i dos?
>Har intet diskdrev og CD-drev, så min HD skal have et og andet installeret
>så jeg kan starte WINNT.exe i min mappe I386

Det var en spøjs nød. Mon ikke du er nødt til at flytte
harddisken over i en anden computer og installere en DOS med
cd-understøttelse? Eller også skaffe et eksternt cd- eller
floppydrev.

>Har prøvet at kopiere en alm. dos opstartsdiskette's filer ud på HD

En kopi virker ikke. Man skal boote fra disketten og så skrive
"sys c:" når man får en prompt.

--
Bertel

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-07-04 17:17

> Det var en spøjs nød. Mon ikke du er nødt til at flytte
> harddisken over i en anden computer og installere en DOS med
> cd-understøttelse? Eller også skaffe et eksternt cd- eller
> floppydrev.

Kan godt putte den i en USB ekstern boks (det er det jeg mener med 'kabel'),
og hvad gør jeg så?
Den er formatteret, så kan godt se den som et ekstra drev

/ Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 19:49

Thomas Jacobsen skrev:

>Kan godt putte den i en USB ekstern boks (det er det jeg mener med 'kabel'),
>og hvad gør jeg så?
>Den er formatteret, så kan godt se den som et ekstra drev

Boot fra en floppy med DOS og cd-understøttelse og skriv "sys
X:", hvor X erstattes med det drevbogstav som disken har fået.

Så vil jeg gætte på at der kan bootes fra disken bagefter. Men
det er ikke noget jeg har prøvet.

--
Bertel

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-07-04 20:43

> Boot fra en floppy med DOS og cd-understøttelse og skriv "sys
> X:", hvor X erstattes med det drevbogstav som disken har fået.

Det var faktisk en god idé. Skal prøves senere..
Altså - en alm. boot 98 diskette - og så sys D: ?

Denne kommando - den bruges så mest som sys C: ?? Altså laver C- drevet
Dos køreklar - rigtig forstået?

- Thomas

Fra : Edmund

Dato : 09-07-04 07:10

Thomas Jacobsen skrev:

> Det var faktisk en god idé. Skal prøves senere..
> Altså - en alm. boot 98 diskette - og så sys D: ?

Skal du ikke være i Windows for at se USB enheden.
Og skal det gøres fra windows af tror jeg ikke du kan fra WinXP, men fra
en Win98 som jo har en dos

> Denne kommando - den bruges så mest som sys C: ?? Altså laver C-
> drevet Dos køreklar - rigtig forstået?

Ja
Den laver så filerne
COMMAND.COM