MS Windows
briani 27239
WinXP Admin pass, er glemt.
Fra : Rune Thougaard

Dato : 07-07-04 22:10

Jeg har desværre kun brugt én bruger på WinXP og det er administratoren, nu
er der af en eller mærkelig grund kommet et password på som jeg ike selv har
oprettet, og som jeg sjovt nok heller ikke kender. Så er det muligt sætte
admin password til default eller noget...?

Jeg har hørt at det var nok at slettet "c:\windows\system32\config\sam" vha.
en boot disk?

Rune.

Fra : J.K.Arning

Dato : 07-07-04 22:33

Rune Thougaard wrote:
> [...]
> password på som jeg ike selv har oprettet, og som jeg sjovt nok
> heller ikke kender. Så er det muligt sætte admin password til default

Har du prøvet simpelthen ikke at skrive noget i password feltet ?

Regards

Fra : Rune Thougaard

Dato : 07-07-04 23:44

> Har du prøvet simpelthen ikke at skrive noget i password feltet ?

Jo selvfølgelig har jeg det, men ved jo ikke hvad det rigtige password
er....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-04 22:37

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

>Jeg har hørt at det var nok at slettet "c:\windows\system32\config\sam" vha.
>en boot disk?

Ja, jeg har prøvet den anførte metode (muligvis med et andet
program fra et andet sted), og det virker og er rimeligt simpelt.

--
Bertel