MS Windows
briani 27239
Jeg kan ikke defragmentere C drevet
Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 07-07-04 13:59

Når jeg vil køre en defrag på C drevet kommer der en meddelelse:
Diskfragmentering har fastslået at Chkdsk er planlagt at køre på diskenhed:
BOOT (C:)
Kør Chkdsk /f

Derefter skriver jeg Chkdsk /f i kør.

Skærmen skifter til Dos og kommer med følgende besked:

Filsystemet er NTFS
Det aktuelle drev kan ikke låses.
Chkdsk kan ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en anden proces. Skal
denne diskenhed kontrolleresnæste gang systemet genstartes ? (J/N)

Skriver jeg (J) og genstarter, gentager ovenstående proces. Det samme sker
hvis jeg skriver (N) og genstarter.

Jeg har både et D og E drev, og på disse drev er der ingen problemer med at
køre defragmenteringen.

Hvad er der galt???

Med venlig hilsen

Tommy

Fra : Blob

Dato : 08-07-04 00:22

"Tommy Rasmussen" <t-ras@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis jeg skriver (N) og genstarter.
>
> Jeg har både et D og E drev, og på disse drev er der ingen problemer med

Har nøjagtigt det samme problem, og har prøvet "næsten" alt. Det vil være
rart hvis der er en der kan løse problemet. Jeg har set det beskrevet flere
steder dog uden at der er løsninger der virker. Jeg er kommet så langt at
det kun forekommer på NTFS part. Måske er der et program, eller en
opdatering der driller.

Mvh Frits

---

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 08-07-04 09:42

Hej

Fejlen er fundet - - -
Det var min Zonealarm ver. 50.590.15 der konfliktede med chkdsk. Zonealarm
er nu afinstalleret, og erstattet med Sygates firewall. Chkdsk og defrag
virker igen

med venlig hilsen

Tommy

Fra : Henrik Dissing

Dato : 08-07-04 11:56

On Thu, 8 Jul 2004 10:41:34 +0200, Tommy Rasmussen wrote:

> [...]
>er nu afinstalleret, og erstattet med Sygates firewall. Chkdsk og defrag

Det havde nu været nok midlertidigt at disable en hidden device ved navn
vsdatant. Forhåbentlig er problemet løst i næste Zone Alarm update.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Frits

Dato : 09-07-04 01:27

Zonealarm

> Det havde nu været nok midlertidigt at disable en hidden device ved navn
> vsdatant. Forhåbentlig er problemet løst i næste Zone Alarm update.

Yes!! Endelig!! Takker for hjælpen. Jeg har brugt Zonealarm gennem lang tid
"uden" problemer. Jeg har v 50 590 043, som jeg mente at havde checket, men
det har jeg åbenbart ikke. Jeg håber også at problemet er løst med næste
opdatering.

Mvh Frits

---

Fra : Blo0b