MS Windows
briani 27239
boot spørgsmål
Fra : Jesper & Vibeke Musa~

Dato : 06-07-04 21:44

Hej,

Jeg har en tid prøvekørt XP, ved at installere det på mit d-drev (win98 på
c-drev).

Nu har jeg så besluttet at droppe win98, og derfor reinstalleret XP på
c-drevet, herunder konvereteret det til NTFS.

Mit spørgsmål er nu, hvordan slipper jeg nemmest af med XP'en på mit d-drev
og får det konvereteret til NTFS?

Kan jeg bare slette den linie i boot.ini som indeholder XP på partition 2?

Hvordan konvereter jeg d-drevet til NTFS efterfølgende?

min boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Mvh
Jesper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-07-04 21:54

Jesper & Vibeke Musaeus skrev:

> Kan jeg bare slette den linie i boot.ini som indeholder XP på
> partition 2?

Ja eller slå bootmenuen helt fra og vælge WinXP på partition 1
som den der skal startes. (Control Panel > System > Advanced >
Settings ud for Startup and Recovery > Fjern flueben i 'Time
to display list of operating systems:').

> Hvordan konvereter jeg d-drevet til NTFS efterfølgende?

Med følgende kommando i en kommandoprompt: Convert D: /FS:NTFS

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-04 01:21

Thomas G. Madsen skrev:

>Med følgende kommando i en kommandoprompt: Convert D: /FS:NTFS

Jeg bruger det administrative værktøj, Computermanagement ->
Diskmanagement og beder om hurtig konvertering. Det tager ikke
mange sekunder - måske 20 ved ca. 8 GB?

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 07-07-04 08:36

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg bruger det administrative værktøj, Computermanagement ->
> Diskmanagement og beder om hurtig konvertering. Det tager ikke
> mange sekunder - måske 20 ved ca. 8 GB?

Er du sikker på at du ikke har misforstået, man kan kun formatere under
Diskmanagement, ikke konvertere.

Eller er konvertere muligheden der i XP pro udgaven

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-04 11:11

Edmund skrev:

>Er du sikker på at du ikke har misforstået, man kan kun formatere under
>Diskmanagement, ikke konvertere.

Ups, jo for søren.

>Eller er konvertere muligheden der i XP pro udgaven

Nej.

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-07-04 01:35

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg bruger det administrative værktøj, Computermanagement ->
> Diskmanagement og beder om hurtig konvertering.

Nå ja. Det var nok egentlig nemmere at gå den vej.

> Det tager ikke mange sekunder - måske 20 ved ca. 8 GB?

Jeg kan ikke huske, hvor længe det tog at konvertere mit 40
GB-drev til NTFS i sin tid, men det gik også ret hurtigt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper & Vibeke Musa~

Dato : 09-07-04 22:53

Som sagt så gjort, tak for hjælpen

Mvh
Jesper

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-07-04 08:32

Edmund, du skrev:

> Er du sikker på at du ikke har misforstået, man kan kun formatere under
> Diskmanagement, ikke konvertere.
>
> Eller er konvertere muligheden der i XP pro udgaven

I min XP pro er der kun formaterings muligheden.

--
Henrik