MS Windows
briani 27239
Hjælp til glemt password i XP
Fra : Gunnar

Dato : 06-07-04 16:29

Hej i gruppen.
Min bekendt har lige henvendt sig om man kan komme ind i en XP hvor et barn
har lavet en adgangskode og glemt den,
Jeg kan se der har for nylig været noget med en Win 2000, men er det det
samme? Kan adgangs koder annulleres? i nogle af de gamle versioner kunne man
trykke på Esc så gik man videre, men det kan man vist ikke i XP.
Gunnar

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-04 16:38

Gunnar skrev:

>Min bekendt har lige henvendt sig om man kan komme ind i en XP hvor et barn
>har lavet en adgangskode og glemt den,

Ja, det er relativt nemt.

>Jeg kan se der har for nylig været noget med en Win 2000, men er det det
>samme? Kan adgangs koder annulleres?

Her er en engelsk side om problemet og et værktøj der kan løse
det. Man skal hente et diskimage på 1,4 MB, skriver over på en
diskette, boote med disketten og benytte nogle kommandoer.

>i nogle af de gamle versioner kunne man trykke på Esc

Man kan sige at der p.t. er to grupper af Windows: 95, 98 og ME
samt NT 4, 2000 og XP. Den første type er ikke født med nogen
beskyttelse, og der er Esc nok til at komme forbi 'login'. Det er
ikke muligt i den anden gruppe.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-07-04 19:54

Det er endnu nemmere bare at logge ind som administrator og nulstille
passwordet. I XP Home skal man starte i fejlsikker tilstand for at
logge ind som Administrator.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-07-04 19:58

Jens Peter Karlsen skriver:

> Det er endnu nemmere bare at logge ind som administrator og nulstille
> passwordet. I XP Home skal man starte i fejlsikker tilstand for at
> logge ind som Administrator.

Standard administrator password ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-07-04 06:28

Det du angav ved installationen.

Fra : Roland Hansen

Dato : 06-07-04 20:01

> Det er endnu nemmere bare at logge ind som administrator og nulstille
> passwordet. I XP Home skal man starte i fejlsikker tilstand for at
> logge ind som Administrator.

Hvad er det for noget sludder?????????

Jeg køre med XP Home og jeg kan da godt logge ind som Admistrator ved alm.
opstart. Det kommer vel an på, hvordan man har oprettet sin(e)
brugerprofil(er).

Roland

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-07-04 06:31

Ikke i Home versionen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-04 20:25

Jens Peter Karlsen skrev:

>Det er endnu nemmere bare at logge ind som administrator og nulstille
>passwordet.

Okay, jeg troede at der var helt spærret for al adgang.

Hvis en eller anden administrator kan logge på, så er det rigtigt
at man kan nulstille brugernes adgangskode.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-04 16:38

Gunnar skrev:

>Min bekendt har lige henvendt sig om man kan komme ind i en XP hvor et barn
>har lavet en adgangskode og glemt den,

Og så glemte jeg lige linket:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

--
Bertel

Fra : Gunnar

Dato : 06-07-04 18:59

> Og så glemte jeg lige linket:
>
> http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Tak for det Bertel, jeg går om og prøver.
Gunnar

Fra : steen

Dato : 07-07-04 18:18

Man starter bare pcén i fejlsikkeret tilstand og går derefter i kontrol
panel og ændre password, det virker i både home og i pro