MS Windows
briani 27239
USB båndbredde, webcams
Fra : Carsten Keller

Dato : 06-07-04 08:15

Hej gruppe.
Jeg har 2 webcams (Logitech Express + Logitect Co0rdless) jeg gerne vil have
koblet til en PC (K6-2 500, AX59-PRO bundkort). Problemet er bare at der
ikke er båndbredde nok på USB-bussen til at de begge kan køre på en gang.
Jeg skal bare have et billede hver 5. sekund fra dem begge, men det ser ud
til de insisterer på at streame alt ind til maskinen hele tiden. Er der
nogen der ved hvordan jeg kan begrænse det behov? Jeg har intet at bruge
live-billederne til, skal bare have opdaterer nogle billeder med jævne
mellemrum...

Keller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-07-04 14:48

Carsten Keller skriver:

> [...]
> nogen der ved hvordan jeg kan begrænse det behov? Jeg har intet at bruge
> live-billederne til, skal bare have opdaterer nogle billeder med jævne

Kan de ikke sættes til at tage still billeder hvert 5. sekund ?

Jeg har et eller andet sted et Logitech webcam, det satte vi op en aften
vi byggede på en modelbane til en kunde. Det tog så et stillbillede
hvert 30. sekund. Det kom der en sjov lille "film" ud af

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-07-04 07:17

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> vi byggede på en modelbane til en kunde. Det tog så et stillbillede
> hvert 30. sekund. Det kom der en sjov lille "film" ud af

Hvor i alverden kan jeg sætte det op? Jeg har installeret diverse programmer
til at tage og gemme billederne, men det lader til at de alle sammen bare
piller et billede ud af streamen. Derfor æder de en pokkers masse
båndbredde, der medfører at der kun kan være et enkelt kamera på hver
controller (og der er kun en ).
Men hvis nogen har ideer til hvordan jeg får overbevist kameraerne om det
vil jeg være lykkelig...

Keller

Fra : Georg

Dato : 09-07-04 20:36

Hvis du kører Win XP, kan du hente et program på MS's hjemmeside, som hedder
Timershot eller powershot XP. Det kan du indstille til at tage billeder,
lige så tit, du ønsker det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-04 21:03

Georg skriver:

> Hvis du kører Win XP, kan du hente et program på MS's hjemmeside, som hedder
> Timershot eller powershot XP. Det kan du indstille til at tage billeder,
> lige så tit, du ønsker det.

Ellers tak, det har jeg ikke brug for !

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-07-04 08:23

"Georg" <ingen@mail.dk> wrote in message
> Hvis du kører Win XP, kan du hente et program på MS's hjemmeside, som
hedder
> Timershot eller powershot XP. Det kan du indstille til at tage billeder,
> lige så tit, du ønsker det.

GENIALT. Det er lige præcis sådan et program jeg har manglet. Havde ellers
fundet et super program jeg kunne prøve i 30 dage. TinCam kan en hel masse,
er enkelt at bruge, men der er bare ingen grund til at jeg bruger sådan et
kæmpe program når jeg bare skal have fat i et par billeder

Det løser godt nok ikke mit oprindelige problem med båndbredden på
USB-bussen, men nu har jeg købt en PCI USB-controller, så skal jeg bare have
den til at spille med den maskine den skal installeres i...

Takker

Keller