MS Windows
briani 27239
Windows me
Fra : Kim Hansen

Dato : 05-07-04 12:04

Hej.

Jeg har en bekendt, der har en maskine med Windows Millenium
installeret. Hans barnebarn havde fået lov til at spille på den i
forgårs, så da han ville starte den i går, ville den ikke.

Den læser drev ind, og viser lige et billede af Windows Millenium, så
skriver den at " den skal opdatere konfigerations filerne og at dette
kan tage et par minutter ". Der går ca. 15 sek. så skriver den at "
den ikke kan opdatere filerne % 1 og % 2 " Det bliver den så ved med
så længe den er tændt. Jeg har prøvet at installere oven i med den
cd-rom der fulgte med da han købte maskinen ( en Siemens ), og det går
fint med installationen indtil den genstarter førstegang, så sker det
samme igen. Scan disk viser ingen fejl.

Hvad skal jeg gøre?

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-07-04 12:17

On Mon, 05 Jul 2004 13:04:17 +0200, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

> [...]
>cd-rom der fulgte med da han købte maskinen ( en Siemens ), og det går
>fint med installationen indtil den genstarter førstegang, så sker det

Jeg er lige kommet i tvivl om at det kan være systemfilerne og ikke
konfigerations filerne.

Fra : Smeagol

Dato : 05-07-04 12:47

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cd-rom der fulgte med da han købte maskinen ( en Siemens ), og det går
> fint med installationen indtil den genstarter førstegang, så sker det

Svar : En ting du kan gøre er at trykke på tast F8 under opstart , så går
maskinen i fejlsikret tilstand.
Blot det at den har været i fejlsikret tilstand kan sommetider være nok til
at den kan køre igen.
Det vil sige , efter fejlsikret tilstand , genstart maskinen , og se om den
nu virker.
Gør den ikke det , prøv at trykke F8 under opstart igen.
I denne nye fejlsikrede tilstand , gå i programmet " Tilbehør " -
"Systemgendannelse" og gendan
maskinen fra den nærmeste dato hvorfra der er et gendannelsespunkt (
Mørkeblå markering )
Efter en gendannelse burde maskinen køre igen.

J.J.

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-07-04 13:19

On Mon, 5 Jul 2004 13:47:25 +0200, "Smeagol" <ingen@dresse.pt.dk>
wrote:

> [...]
>at den kan køre igen.
>Det vil sige , efter fejlsikret tilstand , genstart maskinen , og se om den

Det har jeg prøvet, og det virkede ikke. Jeg troede at, jeg kunne
starte den op i fejlsikret, men det ville den heller ikke.

>Gør den ikke det , prøv at trykke F8 under opstart igen.
>I denne nye fejlsikrede tilstand , gå i programmet " Tilbehør " -
>"Systemgendannelse" og gendan

Er der det på alle Millenium versionerne?
Jeg kiggede nemlig efter noget systemgendannelse efter at have trykket
på F8, men kunne ikke finde det.

>maskinen fra den nærmeste dato hvorfra der er et gendannelsespunkt (
>Mørkeblå markering )
>Efter en gendannelse burde maskinen køre igen.

Opretter den selv gensannelsespunkter?
Jeg tror nemlig ikke han har lavet nogen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-04 17:04

Kim Hansen skrev:

>Er der det på alle Millenium versionerne?

Nej, det er en XP-ting.

Jeg vil råde til at skifte styresystem. ME er det ringeste af
Windowsprodukterne. Der er dog nogle der er heldige med det.

Har du prøvet at formatere og starte forfra? Eller er det et
problem?

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 05-07-04 17:24

Bertel Lund Hansen skriblede:

> Jeg vil råde til at skifte styresystem. ME er det ringeste af
> Windowsprodukterne. Der er dog nogle der er heldige med det.

Er det noget du ved noget om, eller er
det bare noget du har læst dig til?

IMHO er det det bedste OS og det er ikke
bare noget jeg siger, men når det kan køre
på seks af mine maskiner uden problemer
og har gjort det siden 2001, så er der jo
også ligesom belæg for min påstand.

Nok er Windows 2000 bedre, men af de
"små" udgaver, da er ME bedst.

--
/Gevaldi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-04 17:51

Gevaldi skrev:

>Er det noget du ved noget om, eller er
>det bare noget du har læst dig til?

Det er noget jeg ved noget om. Det fulgte med til den maskine jeg
benytter nu (Aldi-Medion-computer) - præinstalleret og det hele -
og det tog kun 20 sekunder fra skrivebordet var klart første gang
til jeg fik den blå Screen of Death. Det overlevede i cirka 2
minutter.

Derudover er der bekendte der af og til beder om hjælp til
computere, og nogle af dem bruger ME, og det har givet problemer.

>IMHO er det det bedste OS og det er ikke
>bare noget jeg siger, men når det kan køre
>på seks af mine maskiner uden problemer
>og har gjort det siden 2001, så er der jo
>også ligesom belæg for min påstand.

Ja. Min lillesøster bruger det også uden de store problemer. Men
det store billede er at det giver flere problemer end de andre -
set i forhold til hvor mange der bruger de forskellige systemer.

>Nok er Windows 2000 bedre, men af de
>"små" udgaver, da er ME bedst.

Jeg foretrækker 98 af de små, men det kræver at man har Ghost
eller DriveImage til at holde det i ave. Bruger du sådan et
program?

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 05-07-04 18:00

> [...]

> og det tog kun 20 sekunder fra skrivebordet var klart første gang
> til jeg fik den blå Screen of Death. Det overlevede i cirka 2

Så er det jo fordi den Aldi-Medion ikke har fået de
rigtige drivere. Ofte skal man jo ved brug af ME
selv hente opdaterede drivere hos producenten.

[snip]

> Jeg foretrækker 98 af de små, men det kræver at man har Ghost
> eller DriveImage til at holde det i ave. Bruger du sådan et
> program?

Ja, jeg har brugt Ghost i mange år og vil hellere
bruge den end den indbyggede Restore i ME, da
den bruger for megen plads i forhold til brugs -
værdien og med Ghost har man jo den fulde
kontrol over opsætningen, som du jo selv så
ofte har beskrevet.

Men summasummarum, så kræver ME at man
får driverne optimeret, så de passer til HW.

--
/Gevaldi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-04 18:17

Gevaldi skrev:

>Så er det jo fordi den Aldi-Medion ikke har fået de
>rigtige drivere.

Der fulgte skam de rigtige drivere med, og de virker fint under
98 - så fint at 98 kører hurtigere end XP på den computer.

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-07-04 08:54

På ejendommeligvis fremsatte Bertel Lund Hansen følgende påstand:

> [...]
> og det tog kun 20 sekunder fra skrivebordet var klart første gang
> til jeg fik den blå Screen of Death. Det overlevede i cirka 2

Så du udtaler dig ud fra to minutters erfaring på en enkelt maskine.
WOW, det er sagligt!

> Derudover er der bekendte der af og til beder om hjælp til
> computere, og nogle af dem bruger ME, og det har givet problemer.

Og så er det pr. definition styresystemts skyld?!
Det er ikke dårlige drivere, dårlige brugere og eksempelvis malware?

> Ja. Min lillesøster bruger det også uden de store problemer. Men
> det store billede er at det giver flere problemer end de andre -
> set i forhold til hvor mange der bruger de forskellige systemer.

Kan du ikke bringe en eller anden form for saglig dokumentation for
den påstand?

Jeg er langt fra overbevist om, at du har erfaringer nok med windows
ME til, at du sagligt kan tegne "det store billede"!

Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-04 20:57

Gevaldi skriver:

> Nok er Windows 2000 bedre, men af de
> "små" udgaver, da er ME bedst.

Jeg vil give Bertel ret.
Jeg har nu haft bedst held med 98SE(light) i "de små versioner".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-07-04 19:55

On Mon, 05 Jul 2004 18:04:15 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Nej, det er en XP-ting.
>
>Jeg vil råde til at skifte styresystem. ME er det ringeste af
>Windowsprodukterne. Der er dog nogle der er heldige med det.

Ja, jeg har heller ikke været heldig med ME, men det har nu heller
ikke fået mange chancer her hos mig.
Jeg også foreslået ham at skifte, men han vil ikke ofre penge på det,
og det har kørt uden problemer i 2 år.

>Har du prøvet at formatere og starte forfra? Eller er det et
>problem?

Det bliver også det det ender med, jeg skal bare lige have den hjem
først for at prøve at gemme nogle billeder og 2½ års slægtsforskning
som ligger på den. Så der er jo et lille problem. Jeg håber at jeg
kan komme i kontakt med hans hd i min hd-skuffe.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-07-04 08:49

På ejendommeligvis fremsatte Bertel Lund Hansen følgende påstand:

> Jeg vil råde til at skifte styresystem. ME er det ringeste af
> Windowsprodukterne. Der er dog nogle der er heldige med det.

Sikke noget sludder. Man bruger ikke bare totusinde kroner på et nyt
styresystem, bare fordi man får et
problem! Og har du overhovedet tænkt på, at det slet ikke er sikkert,
at maskinen kan trække en XP..

Jeg har installeret og solgt de først 300 maskiner med windows ME og
det er et glimrende system til små maskiner, og kører langt mere
stabilt end XP, hvis man ikke har en maskine med masser af resourser.

Claus

Fra : Gunnar

Dato : 05-07-04 17:22

> [...]
> på F8, men kunne ikke finde det.

> Opretter den selv gensannelsespunkter?
> Jeg tror nemlig ikke han har lavet nogen.

Jeg mener at det er Mappen -Restore- der er gendannelsen i ME
Gunnar