MS Windows
briani 27239
Opgradering - nyinstallation
Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 12:04

Jeg kører W98 på en computer, men vil opgradere til W98SE,
fordi jeg har et kort, der kræver SE.

Jeg har købt en brugt SE udgave, men det er ikke nogen
opgradering, så den kræver en HD uden et OS.

Jeg er ikke meget for at skulle formattere HD'en, så jeg
tænker på, om der ikke er en udvej.

Principielt kan jeg vel boote op til en promt, og så skrive
install.exe fra CD'en? Men kan jeg være sikker på, den
ikke 'æder' de filer, der iøvrigt ligger på HD'en.

Gode råd ønskes.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Gevaldi

Dato : 05-07-04 12:08

Vidal skriblede:
> [...]
> install.exe fra CD'en? Men kan jeg være sikker på, den
> ikke 'æder' de filer, der iøvrigt ligger på HD'en.

Prøv at omdøbe Win.com, så vil jeg tro
det er muligt, men det er altid en dum ide
at blande 2 OS sammen, det kan give en
del problemer.
Gem i stedet de vigtige data og start på
en frisk installation.

--
/Gevaldi

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 12:19

Gevaldi wrote:

> [...]
> at blande 2 OS sammen, det kan give en
> del problemer.
> Gem i stedet de vigtige data og start på

Jeg har hørt, der findes en opgraderingsversion af SE,
men det har ikke været muligt at opspore en. Folk har
en tendens til at blive lidt tomme i blikket, når man
siger W98.

Problemet med en nyinstalltion er, at jeg vel skal til
at geninstallere alle programmer. HD en er partitioneret
og de fleste programmer ligger ganske vist ikke på C
partitionen. Men det vil jo tage dage, hvis jeg skal
starte forfra.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Gevaldi

Dato : 05-07-04 13:11

Vidal skriblede:

> Jeg har hørt, der findes en opgraderingsversion af SE,
> men det har ikke været muligt at opspore en. Folk har
> en tendens til at blive lidt tomme i blikket, når man
> siger W98.

Det gør der også, jeg har selv en + en fuld install.
version.
Prøv at spørge efter en 98 opgrad. i:
(alligevel vil jeg anbefale en ny install. når det
er en fuld 98 SE du har)

> [...]
> og de fleste programmer ligger ganske vist ikke på C
> partitionen. Men det vil jo tage dage, hvis jeg skal

Jamen, du skal dog kun igennem det en gang og
hvorfor ikke bare gøre som vi andre, det tager jo
nok en enkelt dag. Du har jo alligevel været så
forudseende at de andre programmer ligger på
et andet drev, så kan du jo se hvad det er du
skal have indlæst.

Kan man formå dig til at læse linket i min
signatur.

--
/Gevaldi