MS Windows
briani 27239
Mere en et windows system ??
Fra : Li Lo

Dato : 05-07-04 11:18

Hejsa

Da jeg har en del lidt ælder spil der bare ikke vil køre i windows XP, og så
var det jeg tænkte om der er mulighed for at instaler windows 95 eller 98.

hvis man kan hvor kan jeg få programmet henne, og hvordan får jeg det til at
virke. min pcer starte jo automatisk op med windows xp...

Venlig hilsen Lise Lotte

Fra : David

Dato : 05-07-04 11:23

I XP og andre systemer kan du da bare højreklikke på det spil du vil spille
og der kan du så kompatiblitet og sige at det skal køre med windows 95 eller
98 eller hvad du nu vil.

mvh.
David

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 12:33

David wrote:

> I XP og andre systemer kan du da bare højreklikke på det spil du vil
> spille og der kan du så kompatiblitet og sige at det skal køre med

Det er bare ikke altid at det virker.

Fra : Mads

Dato : 05-07-04 12:12

On Mon, 5 Jul 2004 12:18:19 +0200, "Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>hvis man kan hvor kan jeg få programmet henne, og hvordan får jeg det til at
>virke. min pcer starte jo automatisk op med windows xp...

Du kan sagtens have Windows 98 og XP på samme maskine.
Det har jeg selv og det fungerer fint.
Det nemmeste er dog hvis Windows 98 bliver installeret først
og så XP bagefter, for XP laver så automatisk en opstartsmenu
hvor du vælger hvilket operativsystem du vil bruge.

mvh Mads

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-07-04 13:21

Hej Mads, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det nemmeste er dog hvis Windows 98 bliver installeret først
> og så XP bagefter, for XP laver så automatisk en opstartsmenu
> hvor du vælger hvilket operativsystem du vil bruge.

Kan man installere det i den rækkefølge, hvis ens Windows XP er en OEM-
version?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mads

Dato : 05-07-04 16:25

On Mon, 05 Jul 2004 14:20:46 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Kan man installere det i den rækkefølge, hvis ens Windows XP er en OEM-
>version?

Kommer nok helt an på om det er en "rigtig" Windows XP CD
eller en såkaldt "recovery CD" som den OEM version ligger på.
Med en recovery CD tror jeg ikke det virker.

mvh Mads

Fra : Edmund

Dato : 05-07-04 18:52

Mads skrev:

> Kommer nok helt an på om det er en "rigtig" Windows XP CD
> eller en såkaldt "recovery CD" som den OEM version ligger på.
> Med en recovery CD tror jeg ikke det virker.

Hvis "recovery CD" virker som en rigtig XP installation, og ikke bare
smider en færdig strikket installation ind på harddisken, så tror jeg
der er håb.
Min "recovery CD" med XPhome OEM fra Fujitsu Siemens virker i hvert
fint, med multiboot i alle mulige varianter.

Har man en eksta harddisk til sin Win98 kan man måske gøre det alligevel
med XP installations disketter.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994
For at kunne boote til genoprettelseskonsol som skal bruges i følgende
vejledning.
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_repair_9x.htm

Eller man kan bruge en ekstern bootmaneger, eller vælge i Bios hvilken
harddisk der skal bootes på

--
Mvh Edmund

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-07-04 23:39

> Kommer nok helt an på om det er en "rigtig" Windows XP CD
> eller en såkaldt "recovery CD" som den OEM version ligger på.

Nej nej, det er godt nok en "rigtig" OEM-udgave af Windows Windows XP,
jeg tænker på.

Tvivlen kom primært af, om OEM-versioner kun må installeres på en tom
harddisk. Men da de jo også jævnlig sælges sammen med mus, RAM,
(ekstra) harddisk eller... etc., må man vel også formode, de kan smides
ind på et system med en forvejen eksisterende Windowsudgave (in casu
Windows 98).

Jeg ville blot gerne lige have det be- eller afkræftet, hvorfor jeg
postede spørgsmålet.

Så tak for bekræftelsen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Li Lo

Dato : 05-07-04 14:01

Men hvor får jeg fadt i en vertion af windows 98 henne ??
normalt har butikkerne jo kun den nyeste vertion ??????????

Fra : Mads

Dato : 05-07-04 16:24

On Mon, 5 Jul 2004 15:00:42 +0200, "Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk>
wrote:

>Men hvor får jeg fadt i en vertion af windows 98 henne ??
>normalt har butikkerne jo kun den nyeste vertion ??????????

F.eks. Den Blå Avis www.dba.dk
Der kan du finde Windows 98 fra 200 kr og opefter

mvh Mads